En de MZ 1000 scoorde, zoals al vermeld, op de duurtest van Motorrad veel beter dan gerenomeerde merken. Maar ja, wanneer je je naam tegenhebt.......
Ik wil wel eens zien hoe zo'n Hyosung er na drie winters pekelrijden uitziet.Gewoon zo maar f ter informatie. De VAG groep heeft vorig jaar een audit laten doen naar de kwaliteit van de 4 verschillende fabrieken onder hun vlag. Gekeken werd o.a. naar afwerking, productietoleranties e.d..
Op plaats 1: zoals verwacht AUDI
plaats 2: Skoda
toen een hele tijd niets
op plaats 3: Seat
op plaats 4 VW.
Let wel, het ging hier niet over betrouwbaarheid. Om maar te zeggen dat een gereputeerde naam nog niet altijd synoniem staat voor kwaliteit.
Trouwens Hyosung heeft net een nieuw model, de Aquila 650. Volgens liefhebbers van de chopper ( niet mijn smaak, maar dat is persoonlijk) een hele mooie moter, volgens Alan Cathcart, iemand die het toch kan weten, qua afwerking en motoriek een puike machine. Veel beter dan wat Hyosung tot nu toe bouwde.
En de MZ 1000 scoorde, zoals al vermeld, op de duurtest van Motorrad veel beter dan gerenomeerde merken. Maar ja, wanneer je je naam tegenhebt.......
Probeer het uitIk wil wel eens zien hoe zo'n Hyosung er na drie winters pekelrijden uitziet.
Ik wil wel eens zien hoe zo'n Hyosung er na drie winters pekelrijden uitziet.
Ze mogen 'm bij mij voor de deur neerzetten hoor
[me]Tuckson begint de reacties zo langzamerhand een tikkeltje overdreven te vinden. Niet dat ik laaiend enthousiast ben, maar zóóóó erg....???? Jullie zouden een busa nog lelijk noemen als er Jawa of MZ op stond.[/me]
Negen van de tien lieden die deze merken afkraken hebben er nooit eentje onder de kont gehad, dus weten helemaal niet waar ze over lullen.
Maar even eerlijk gezegd - ik mag uit ervaring spreken, heb net gisteren een motorbloktransplantatie uitgevoerd op mijn vierde Jawa - zijn het inderdaad waardeloze fietsen. Ze hebben helemaal geen status of stoere uitstraling en je hebt helemaal geen lening of financiering nodig om er eentje te kopen.
Hopeloos dus. Je kunt er geen mokkels mee lokken, geen buurman mee overtroeven en dus je ego niet kietelen, je midlife crisis uiting geven, het geringe formaat van je jongeheer compenseren of anderszins je tekort schietende zelfbeeld opkrikken en als je vandaag de dag geen schulden hebt hoeven maken voor de aanschaf van je voertuig kàn het dus simpelweg niks zijn.
Kortom: Die klotedingen zijn alleen maar goed om op te rijden, wat heb je nou aan zo'n motorfiets?
........en net vandaag uit Cuba gekomen, ze rijden daar nog Jawa's uit de jaren vijftig.
Negen van de tien lieden die deze merken afkraken hebben er nooit eentje onder de kont gehad, dus weten helemaal niet waar ze over lullen.
Maar even eerlijk gezegd - ik mag uit ervaring spreken, heb net gisteren een motorbloktransplantatie uitgevoerd op mijn vierde Jawa - zijn het inderdaad waardeloze fietsen. Ze hebben helemaal geen status of stoere uitstraling en je hebt helemaal geen lening of financiering nodig om er eentje te kopen.
Hopeloos dus. Je kunt er geen mokkels mee lokken, geen buurman mee overtroeven en dus je ego niet kietelen, je midlife crisis uiting geven, het geringe formaat van je jongeheer compenseren of anderszins je tekort schietende zelfbeeld opkrikken en als je vandaag de dag geen schulden hebt hoeven maken voor de aanschaf van je voertuig kàn het dus simpelweg niks zijn.
Kortom: Die klotedingen zijn alleen maar goed om op te rijden, wat heb je nou aan zo'n motorfiets?
Ik wil wel eens zien hoe zo'n Hyosung er na drie winters pekelrijden uitziet.
Is dat zo? Ik weet wel dat MuZ dit blok heeft toegepast in de Scorpions, maar dat is al weer 'n jaar of wat geleden. Vanwaar heb je deze informatie?Dag Oma,
Heb gehoord dat Jawa bezig is om er Yamaha 660 blokken in de machines te krijgen
Dit i.v.m de euro-3 norm
Vind de Dakar- uitvoering heel erg mooi.
De zithouding schijnt geweldig goed te zijn bij Jawa.
Is dat zo? Ik weet wel dat MuZ dit blok heeft toegepast in de Scorpions, maar dat is al weer 'n jaar of wat geleden. Vanwaar heb je deze informatie?