Je eigen ontwerpen/ideeën fantasieën

Zeg als je zelf wil knutselen met metaal wat heb je dan nodig...


Draaibank (wat is een betaalbare)...etc


Zou er erg veel voldoening door krijgen van dat zelf maken.
met de vijl kom je ook een heel eind,en ik denk dat die 10 euro hooguit zijn bij een oud gereedschaps winkeltje.
voor een draaibank moet je zo`n 2000 euro neertellen.
een cnc bank zo 50.000 ofzo (als het niet meer is)
 
Euhhh....

full


Hier zat íe nog in het kontje....
Ik gebruik 'm nu waarschijnlijk, zonder die klem, op 'm'n GSXR Fighter.

SoeF!
 
Zeg als je zelf wil knutselen met metaal wat heb je dan nodig...


Draaibank (wat is een betaalbare)...etc


Zou er erg veel voldoening door krijgen van dat zelf maken.

He MrHawkeye ik heb de meeste onderdelen op een cnc-freesbank gemaakt maar die zijn voor de hobby niet te betalen, en met een hobby freesbankjes kun je weer niet alles maken.
 
met de vijl kom je ook een heel eind,en ik denk dat die 10 euro hooguit zijn bij een oud gereedschaps winkeltje.
voor een draaibank moet je zo`n 2000 euro neertellen.
een cnc bank zo 50.000 ofzo (als het niet meer is)
cnc bank...wat is dat :? boorkolom en slijptol mag dat ook..
full


en ja dat geeft zeker voldoening als ie straks de weg op gaat :Y

gr Ron.
 
Het is idd een oud topic,maar dat neemt niet weg dat het toch zinvol is
om van elkaars ideeen/ontwerpen te leren O-)

Zoals ik al eerder in dit topic schreef,er komen meer dingen,en hier
is het dan een koelreservoir met kijkglas (bidon) de opengewerkte foto
is te zien op,Project GSXR 750 W met K 4 kont :Y

Groeten Pierre *D


koelvloeistofreservoir009.jpg
 
Dit moet 'm gaan worden deze zomer:

9ae7414d.jpg



Mijn '98er R1 gaat definitief onder de schop, ik ben de opgevouwen houding meer dan spuugzat met m'n 1.97 mtr.

Er komt dus een achterbrug en kont met seatpipe's in van een 2005 R1, plaatwerk gaat eraf maar er komt wel bekleding voor terug (a la Tuono) en een vaste topkuip. Het ding is in eerste instantie een gebruiksmotor en geen showboot.

Alleen de topkuip wordt nog anders, heb er nou 1 van een Tuono gejat en iets verkleint, maar de definitieve versie wordt nog iets meer gedrongen.


Iemand een mening/reactie? (negatief mag ook, maar hou het leuk AUB :Y )
 
Laatst bewerkt:
Dit moet 'm gaan worden deze zomer:

(Afbeelding)


Mijn '98er R1 gaat definitief onder de schop, ik ben de opgevouwen houding meer dan spuugzat met m'n 1.97 mtr.

Er komt dus een achterbrug en kont met seatpipe's in van een 2005 R1, plaatwerk gaat eraf maar er komt wel bekleding voor terug (a la Tuono) en een vaste topkuip. Het ding is in eerste instantie een gebruiksmotor en geen showboot.


Iemand een mening/reactie? (negatief mag ook, maar hou het leuk AUB :Y )
¨
gaaf!!!, alleen ik het tuono kuipje wel wat aanpassen voor de orgiginaliteit, maar dat is smaak..
 
¨
alleen ik het tuono kuipje wel wat aanpassen voor de orgiginaliteit, maar dat is smaak..

Je was me net voor.............(maar je hebt gelijk, die kuip wordt anders met waarschijnlijk 2 ronde lenslampen met "angel-eyes")

Maar gezien het doel wat ik voor ogen heb vindt ik de totale lijn best geslaagd eigenlijk. (Het is uiteraard geen extreme duitse ik-sta-hier-wel-mooi-te-wezen-maar-ik-rij-voor-geen-meter fighter maar dat is mijn smaak dan ook niet)

Moet gewoon een gave handelbare funbike worden *O*
 
Dit moet 'm gaan worden deze zomer:

(Afbeelding)


Mijn '98er R1 gaat definitief onder de schop, ik ben de opgevouwen houding meer dan spuugzat met m'n 1.97 mtr.

Er komt dus een achterbrug en kont met seatpipe's in van een 2005 R1, plaatwerk gaat eraf maar er komt wel bekleding voor terug (a la Tuono) en een vaste topkuip. Het ding is in eerste instantie een gebruiksmotor en geen showboot.

Alleen de topkuip wordt nog anders, heb er nou 1 van een Tuono gejat en iets verkleint, maar de definitieve versie wordt nog iets meer gedrongen.


Iemand een mening/reactie? (negatief mag ook, maar hou het leuk AUB :Y )
Gaaf een RSV blok in een '98er R1 frame... :+

Maar zoals Roel al zegt die Tuono kuip moet wel iets anders voor de originaliteit..
Misschien een GSXR K koplamp erin pas maken??? :?

Verder goeie lijnen.. ;)
 
Gaaf een RSV blok in een '98er R1 frame... :+

Maar zoals Roel al zegt die Tuono kuip moet wel iets anders voor de originaliteit..
Misschien een GSXR K koplamp erin pas maken??? :?

Verder goeie lijnen.. ;)


Haha, dat RSV blok was een gevolg van het erin fotosoepen van de Tuono-achtige beplating om het blok heen. R1 blokkie blijft lekker zitten waar hij zit, met dik 150 PK is dat sterk zat voor een Naked.

Ik ben nog aan 't rondkijken naar een mooie koplampunit, misschien is zo'n GSX lamp wat (zou niet weten hoe zo'n ding eruit ziet eigenlijk :? )

Maar het idee is toch wel een ietwat boos kijkend frontje met 2 lenslampen, beetje a la de Buell Firebolt
Maar alle spullen voor de achterkant zijn er al, ben nou troep voor de voorkant aan het verzamelen :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Het leek mij een leuk idee om zelf een rem en koppelhendel te gaan maken en
om te laten zien hoe dat in zijn werk gaat.
Eerst tekenen.


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan