jerez terecht gewonnen?? Poll (bevat uitslag!)

Heeft Rossi terecht gewonnen??

  • Ja, hij zat immers al aan de binnenkant.

    Stemmen: 213 69,6%
  • Ja, maar het was niet zo netjes.

    Stemmen: 49 16,0%
  • Nee, in 2003 was ook al een coureur gedisqualifiseerd voor z

    Stemmen: 7 2,3%
  • Nee, het was een vuile streek.

    Stemmen: 37 12,1%

  • Totaal aantal stemmers
    306
Ik heb de bewuste aktie nog eens beeld voor beeld bekeken en mijn conclusie is de volgende:

- Er was voldoende ruimte om te proberen binnendoor te steken. Welliswaar was dit een groot risico maar er staat veel op het spel, en Sete reedt de laatste ronden net zozeer op het scherpst van de snede als Valentino. Risico nemen hoort er op dit niveau gewoon bij...
- Rossi zit op vrijwel gelijke hoogte met Gibernau op het moment dat ze elkaar raken. Het argument dat Gibernau voor ligt en dus de lijn mag bepalen vindt ik hier dan ook niet opgaan.
- Rossi snelheid ligt te hoog, en hij moet de bocht hoe dan ook te ruim moeten. Echter naar mijn mening niet zo ruim dat niet beide rijders veilig de bocht door kunnen.
- Daar de motoren vrijwel naast elkaar liggen weet Sete op dat moment ongetwijfeld dat Rossi naast hem zit. Door zelf op de ideale lijn in te sturen neemt Sete op dat moment net zoveel risico als Valentino...
- Als de motoren elkaar raken moet Rossi wat corrigeren, en neemt de bocht daardoor veel te ruim.
- Sete zit aan de buitenkant en wordt als logisch gevolg hiervan van de baan geduwd.

Vraag is nu of dit Rossi verweten kan worden.

Mijn mening is NEE...

Sete had niet in moeten sturen toen bleek dat Rossi naast hem zat....

Ongetwijfeld niet iedereens mening, maar zo zie ik het....


helemaal mee eens en bij de derde foto is zeker goed te zien dat ze naast elkaar zitten.daar had gib het nog kunnen corrigeren
Ze waren allebei agressief aan het rijden
 
Rossi ging eigenlijk rechtdoor maar werd gered door Gibernau die hem de
bocht door hielp.
Rossi voelde het zelf al aankomen,kijk naar de herhaling en zie zijn linkerbeen naast de motor.

Moeilijk moment,Gibernau mag boos zijn vind ik.Maar hij moet niet zielig aan z'n arm staan te friemelen :?

Volgende keer beter...

:^ :}

ik zou de reakties hier wel eens willen lezen als het Gibernau was geweest die Rossi zo zou hebben ingehaald :X
 
136923.jpg
 
ik heb van de qualificatie en de race alles opgenomen van eurosport via sateliet. ben et nu aan het omzetten. kijke of ik et kan hosten voor diegene die et gemist hebben!

(kweenie of et me lukt hoor ;) 1st try)
 
Het is net een romeins amphi theater die paardestrijdwagens de volgende keer maar van die lekere spikes op je assen monteren en dan de ander maar lekker elkaar in de wielen rijden.

Wat een gezijk over wie eerst wie raakt Gibernau gaat de bocht als eerste in en houd zijn lijn.

Rossie torpedeerd deze lijn.

Conclusie dit heeft niks met motorracen te maken. Als dit niet afgestraft wordt = diskwalificatie dan gaan er een keer gewonden of erger vallen.

En dan maar ff zwijgen over die muts van eurosport die maar loopt te blaten dat het een normale actie is. Domme hollander! :r
 
Ik ben voor Bayliss... dat ie Ducati de oren mag wassen dit jaar.

Ik ben ook voor Bayliss, juist omdat hij ook zulke risico's durft te nemen, zoals Rossi nu 8-)

Ik kan me een race herinneren tussen Rossi en Bayliss, dat ze elkaar ook aanraakten, omdat Bayliss hem er ook heel lomp tussen drukte(echt 8-) ) en dat ze beiden nadien verklaarden "that's racing" :)

Ik wordt nu ook Rossi-fan :}
 
Kijk eens naar de link " blessure " van gifkikker, enkele posten terug, vanuit achterkant gezien, heeft Rossie toch voldoende ruimte...........................

De Kale
 

Je ziet gewoon goed dat ze allebei doordrukken. Alleen ik blijf van mening dat Rossi op een plek zit waar ie niet hoort. Gibernau kiest de verdedigende lijn en dan ga je daar niet nog is tussen zitten. Als Rossi naar de buitenkant had gestuurd had ie Gibernau middenin de bocht gekruist en beter die bocht uitgekomen en waarschijnlijk ook gewonnen. Maar als hier van de race leiding uit niets over gezegd wordt ( hoeft niet per see een straf ), dan weet ik zeker dat die twee een keer staan te matten. En dan niet op de trap naar het podium toe...
 
Ik ben ook voor Bayliss, juist omdat hij ook zulke risico's durft te nemen, zoals Rossi nu 8-)

Ik kan me een race herinneren tussen Rossi en Bayliss, dat ze elkaar ook aanraakten, omdat Bayliss hem er ook heel lomp tussen drukte(echt 8-) ) en dat ze beiden nadien verklaarden "that's racing" :)

Ik wordt nu ook Rossi-fan :}

Ik ben ook voor Bayliss en dus ook blij dat hij voor de duc's geeindigd is.
Wat het gevecht betreft tussen Rossi en Gibernau, zat ik op het puntje van m'n stoel... En ik vond 't waanzinnig spannend.

En Saté Gibernau heeft zich wel weer in de kaart laten kijken :9
 
we zullen er nog wat beeldmateriaal bijdoen van de geweldige aktie
(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Je hier overigens ook goed zien dat Rossi em koste wat kost doordrukt. Ik denk alleen nu dat Sete zich voor de zoveelste keer heeft laten truucen. Als ie doorgeremd had en niet had ingestuurd had ie achter Rossi langs kunnen gaan, want die zonder Gibernau overduidelijk de bocht niet gehaald...
Verschil met Gibernau en bijv. Hayden is dat de andere coureurs aan de kant gaan voor Rossi als ie in dat te kleine gat duikt en dat deed Gibernau niet.
Hayden werd in de Hairpin na het rechte stuk ook zo ingehaald door Rossi, alleen zoals ik zei: "Hayden gaat aan de kant."
Gibernau deed dat niet omdat de twee ook al iets uit te vechten hebben met het oog op vorig seizoen.

Ik vind dit soort rivaliteit erg jammer, omdat dit de sport wat mij betreft besmet. Rivaliteit moet zijn zoals tussen Colin Edwards en Troy Bayliss in hun laatste jaar Superbike. Daar werd ook op het scherpst van de snede gestreden, maar wel met respect voor elkaar. En dat is iets wat vooral Rossi niet kan opbrengen. Met als logische gevolg dat Gibernau ook denkt: "je kan me wat."
En imo is Rossi diegene die is begonnuh met dit kinderachtige spelletje sinds de races in Qatar vorig seizoen.
Gibernau mag dan een jankert zijn. Hij heeft Rossi nooit genegeerd, of beledigt of wat dan ook en dat kunnen we van Rossi niet zeggen........
 
Je hier overigens ook goed zien dat Rossi em koste wat kost doordrukt. Ik denk alleen nu dat Sete zich voor de zoveelste keer heeft laten truucen. Als ie doorgeremd had en niet had ingestuurd had ie achter Rossi langs kunnen gaan, want die zonder Gibernau overduidelijk de bocht niet gehaald...
Verschil met Gibernau en bijv. Hayden is dat de andere coureurs aan de kant gaan voor Rossi als ie in dat te kleine gat duikt en dat deed Gibernau niet.
Hayden werd in de Hairpin na het rechte stuk ook zo ingehaald door Rossi, alleen zoals ik zei: "Hayden gaat aan de kant."
Gibernau deed dat niet omdat de twee ook al iets uit te vechten hebben met het oog op vorig seizoen.

Ik vind dit soort rivaliteit erg jammer, omdat dit de sport wat mij betreft besmet. Rivaliteit moet zijn zoals tussen Colin Edwards en Troy Bayliss in hun laatste jaar Superbike. Daar werd ook op het scherpst van de snede gestreden, maar wel met respect voor elkaar. En dat is iets wat vooral Rossi niet kan opbrengen. Met als logische gevolg dat Gibernau ook denkt: "je kan me wat."
En imo is Rossi diegene die is begonnuh met dit kinderachtige spelletje sinds de races in Qatar vorig seizoen.
Gibernau mag dan een jankert zijn. Hij heeft Rossi nooit genegeerd, of beledigt of wat dan ook en dat kunnen we van Rossi niet zeggen........

Okee je hebt gelijk !
Hou je nu op met zeuren :? :+

De race is gereden en gewonnen door Rossi en Gibernau is een hele goede tweede.

Accept it...... jij en ik kunnen dit niet veranderen, we kunnen alleen met ontzag kijken naar die mooie beelden ! :}

En de volgende race...... staat Gibernau misschien wel op de #1 podium plaats !
Het is hem gegund ! Alleen had 'ie deze keer maar wat meer moeten doorrijden ! :)
 
Beetje jammer van Rossi..
Ik hoop niet dat hij weer het hele seizoen gaat winnen anders word het weer saai.
:r
 
Ik heb het gezien, en ik vond het fantastisch :} hulde voor Rossi.
Wat ik nog het allerleukst vond was dat moment toen ze naar boven liepen voor het podium. Zoals die Griezelnau tegen de muur viel en hoe Rossi reageerde! :P Dát moeten ze herhalen, hihi

Rossi blijft mijn held. Hij wou gewoon koste wat het kost deze race winnen! Net zoals hij gister de pole pakte, super...

Verder vond ik Rossi zijn reactie niet arrogant, maar erg goed. Ik denk dat hij het helemaal niet leuk vond, het spaanse publiek scandeerde niet erg vriendelijke dingen, maar dan kun je beter je neus omhoog gooien dan laten zien dat het je wat doet!

Ik denk dat het gewoon de race was en ze wilden allebei winnen. De dood of de gladiolen.
Verder tikte Glibbernau, Rossi ook aan een aantal bochten voor het einde, daar heb ik nog weinig over gelezen.
 
Beetje jammer van Rossi..
Ik hoop niet dat hij weer het hele seizoen gaat winnen anders word het weer saai.
:r

Nouja het is dat gibernau erbij is, hij was en is(?) de enigste die in duwel kan met rossi. Anders was het inderdaad saai :Z
 
kheb net nog een paar keer de beelden gezien, Rossi ging die bocht
veel te hard in en helaas zat daar gibi.. ben best een rossi fan maar van mij mogen ze hem disqualifiseren ofzoiets...

grtzz
 
Yeah.yeah.....Rossi my hero :}
Te gekke race en terecht gewonnen :9~ op een veel mindere bike

En volgende race doet ie het weer :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan