jerez terecht gewonnen?? Poll (bevat uitslag!)

Heeft Rossi terecht gewonnen??

  • Ja, hij zat immers al aan de binnenkant.

    Stemmen: 213 69,6%
  • Ja, maar het was niet zo netjes.

    Stemmen: 49 16,0%
  • Nee, in 2003 was ook al een coureur gedisqualifiseerd voor z

    Stemmen: 7 2,3%
  • Nee, het was een vuile streek.

    Stemmen: 37 12,1%

  • Totaal aantal stemmers
    306
O-)


187146
 
dat die bike veel minder is valt ook wel weer mee. Op het rechte eind was het niet zoals vorig seizoen dat de Honda's bij de Yammies wegreden zoals vorig jaar.... ze zijn meer aan elkaar gewaagd als je et mij vraagt
 
dat die bike veel minder is valt ook wel weer mee. Op het rechte eind was het niet zoals vorig seizoen dat de Honda's bij de Yammies wegreden zoals vorig jaar.... ze zijn meer aan elkaar gewaagd als je et mij vraagt
Wat ik eigenlijk bedoelde met mindere is dat Rossi pas tijdens de race zijn bike kon uitproberen nadat ie zijn goede pole psition bike in de opwarm ronde crashte :} en dan nog TERECHT winnen ook })
 
Rossi koos voor alles of niets en hij kreeg alles. Het was pas echt oorlog geweest daarboven op het podium als Gibernau op zijn plaat was gegaan. Veel punten voor Rossi en geen punten voor Gibernau, dan was er pas stront aan de knikker geweest. Rossi koos ervoor om in het gat te duiken en Gibernau koos ervoor om het gat dicht te smijten. 1 van de 2 trekt er toch aan het kortste eind. Ik moet zeggen dat ik de hele race dacht dat Gibernau ging winnen. Hij reed veel vloeiender en Rossi zwabberde er maar een beetje achter aan. Veel minder grip en hij moest veel harder werken leek wel. Ik hoopte overigen wel dat Rossi de race zou winnen. Word een mooi seizoen dit laatste jaar. Volgend jaar gaan ze terug naar 800cc machines las ik ergens.
 
Zo'n foto zegt ook niet zo veel wel?. Als Rossi geen fatsoenlijke lijn meer (kan) rijden of recht door zou schieten en de bocht erg wijd zou moeten nemen is ie ook nergens meer en tikt ie Gibernau er af. Gibernau zat volgens mij vrij wijd en stuurde ineens behoorlijk scherp in. Anyway: 2 fout of 2 goed ik houd het op een race-ongelukje en blijf de uitslag ok vinden.
:^

Gibernau liet behoorlijk wat ruimte en Rossi maakte daar gebruik van. Imho was het tamelijk belabberd verdedigd door Gibernau, waardoor hij Rossi een (klein) gat liet. Verder denk ik niet dat je zomaar kunt zeggen dat Rossi teveel snelheid had en daardoor Gibernau van de baan drukte. In reactie op de tik die hij van Gibernau kreeg moest ie corrigeren en zijn fiets oprichten waardoor ie naar buiten ging. Of ie zijn lijn anders wel of niet had kunnen behouden, is niet te beoordelen adhv de lijn die hij nou reed, aangezien deze een gevolg was van de tik die hij kreeg.

Al met al denk ik dat het een tamelijk opportunistische actie van Rossi was, aangezien hij redelijkerwijs wel had kunnen verwachten dat Gibernau alsnog naar binnen zou komen. Anderzijds was het van Gibernau behoorlijk slecht verdedigd waardoor hij Rossi de ruimte liet om zo'n actie te proberen. Imho was het dan ook gewoon een race ongeval, zoals ze dat zo mooi zeggen. Het is in mijn ogen dan ook terecht dat er geen consequenties aan verbonden zijn. Rossi had nu gewoon de mazzel dat het voor hem goed uitpakte.

Edit: overigens vond ik de prestatie van Biaggi echt vér beneden de maat. Na jaren van gezeur en gekanker omdat ie zogenaamd de mindere motor had, rijdt ie nu eindelijk op dé motor, de #1 Repsol Honda, en dan zet ie nog zo'n score neer. Wat was nu zijn excuus? Aan de motor kan het niet gelegen hebben. Ten eerste was Hayden op min of meer dezelfde motor wél competitief en was vrijwel alles tussen de #1 en Biaggi een Honda (afgezien van die ene Kawa :P ). Ten tweede had ie later in de race zélf ook redelijk het tempo te pakken, wat toch aangeeft dat de motor het blijkbaar wel in zich had.

[me]Orpheus denkt dat Mr. Biaggi rap door zijn excuses heen begint te raken op deze manier.[/me]
 
Laatst bewerkt:
Gibernau is een valse nicht zo denk ik er over en Rossie is een fucking fast italiaantje..hehe

Net zo'n mug die om je blijft zoemen die je niet dood krijgt als je toevallig het raam had laten open staan.


Go go go !!!!!!!!!!!!!!
 
IK hou het op een race-incident, gibernau laat een klein gaatje en tuurlijk probeert rossi het, het is tenslotte racen en niet toeren!!! :)

Vond het iig een van de mooiste en spannendste laatste rondes die ik ooit gezien heb!!!! :}
 
volgens mij is da gewoon om zen pootje te goei op het stepje te zetten om een bocht naar links te pakken nadat hij terug geschakeld heeft
ik heb em dat alleen nog maar zien doen als em links gaat insturen
als em rechts gaat insturen heb ik em dat nog nooit zien doen
rossi is niet de eenigste die dat doet trouwens
 
IK hou het op een race-incident, gibernau laat een klein gaatje en tuurlijk probeert rossi het, het is tenslotte racen en niet toeren!!! :)

Vond het iig een van de mooiste en spannendste laatste rondes die ik ooit gezien heb!!!! :}
:^ en Rossi kan toch geen fouten maken wel?
 
volgens mij is da gewoon om zen pootje te goei op het stepje te zetten om een bocht naar links te pakken nadat hij terug geschakeld heeft
ik heb em dat alleen nog maar zien doen als em links gaat insturen
als em rechts gaat insturen heb ik em dat nog nooit zien doen
rossi is niet de eenigste die dat doet trouwens

ik zag gibernau het deze race ook een paar keertjes doen, maar dat rossi het deed had totaal niks met die botsing te maken in ieder geval
 
Gibernau's comentaar volgens motogp.com:

Speaking after the race Gibernau said, “We set a really fast pace throughout the race and in the end I slowed down a little to see where Valentino’s strong points were. We pressured each other hard and in the end I have the peace of mind that I did everything I could and that in general we’re already at a high level at the first race.

“It’s going to be a long and hard championship. I don’t want such a great race to be reduced to what happened in the final corner. I love this sport and I don’t want to get involved in politics, I just want to stay strong and calm and remain focused on our dream. I led the race from the start, I wanted to have a look at Rossi’s pace and I think it was the right strategy. We have to keep going now.”

Geen gezeik dus. *D
 
Simpel als...
"That's racing"

En zo is het, Rossi zat al lang aan de binnenkant toen Gibernau begon met insturen...
 
Als gibernau slim is blijft i voortaan achter Rossi rijden.
Kan i hetzelfde proberen wat hem overkomen is.

Maarja voorop rijden heeft ook zo z'n charmes ;) :X
 
Rossi intrinsiek de beste racer, yep, geen twijfel.
Maar als het zo moet :? :?
1)Ben benieuwd wat er gebeurt als een van de mindere goden in het begin van de race Rossi zo de grindbak in knalt.
2)Volgens mij gaat op deze manier toch ooit eens iemand lelijk op zijn bakkes gaan.

M.a.w. respect voor Rossi heeft flinke deuk gekregen.
 
de laatste bochten zaten ze in vergelijkbare posities om en om, Rossi had het geluk om in de laatste bocht aan de binnenkant te zitten. Gibernau had nog bij kunnen sturen als je de beelden terugziet. Sete zou het niet nagelaten hebben Rossi weg te drukken als hij in dezelfde positie zat. Bij andere sporten , laten we wielrennen nemen, zie je niet anders dan dat men elkaar van de ene kant naar de ander slingert.
 
Als alles goed gaat in een bocht heeft een coureur geen enkele reden om zijn voet van het steppie af te halen, omdat ie daar een grote druk op uitoefent om grip te houden. Dus een los voetje geeft aan dat er iets niet is zoals het hoort...
dus jij kunt nu ook al beter rijden dan rossi?
rossi haalt heel vaak zijn voet van het steppie... mischien hoort het niet zo maar hij gaat er verrekte hard mee....

komt mischien omdat ie privé een SM heeft })
 
Laatst bewerkt:
dus jij kunt nu ook al beter rijden dan rossi?
rossi haalt heel vaak zijn voet van het steppie... mischien hoort het niet zo maar hij gaat er verrekte hard mee....

komt mischien omdat ie privé een SM heeft })

Ik heb nooit gezegd dat ik beter kan rijden dan Rossi. Bovendien moet je goed lezen want ik heb het over een andere bocht.. sjaak.
De drie na laatste bocht voor de finish was Rossi de motor kwijt, mar hij redde hem op zijn knietje zoals gewoonlijk. Maar et ging zo snel dat je dat waarschijnlijk niet eens heb opgemerkt.

Lees voortaan eerst goed waar het over gaat, voordat je begint te brullen...
 
o mensen kom op Sete kan niet tegen zijn verlies dat heeft hij nu wel duidelijk gemaakt. Ik zeg niet dat valentino geen gemakkelijke is want ook hij kan wel eens arrogant uit de hoek komen, ook al zie ik dat bijna nooit bij hem. Maar in een race gebeurt er van alles, mensen vallen, motors die het begeven, motors die in de fik vliegen inclusief een marshal. Kijk als Sete daar niet tegen kan dan moet hij toch eens nadenken of hij wel het goede vak gekozen heeft. En effe terug komen op dat incident van Biaggi destijds Rossi kon er makkelijk langs en deed niks wat niet mocht tja dat Biaggi dan het nodig vind om die elleboog uit te steken. Ik weet nog goed dat ik vloekend voor de buis zat en van mij had Vale die "Piep"op zijn oog mogen slaan. Weet je wat het is: altijd wanneer Valentino er iets mee te maken heeft dan moet het allemaal opgeblazen worden en dan kan dit niet of dat niet en moet Valentino gestraft worden, vergeet Doningthon niet! Hoe vaak is het nu al voor gekomen dat Valentino voor iets gestraft wordt en een ander niet! I make my point! Ik ben van mening dat het gewaagd is maar ja dat is onze Valentino :} en that's life! Ik moet wel zeggen dat ik het erg flauw vond van de burgemeester dat ze niet Valentino feliciteerde zoals het moet maar ja Vale kan wel knappere vrouwen krijgen die hem wel willen zoenen, ik noem geen namen en ik wijs niemand aan *D . En een tip voor Sete voor in het winterseizoen: acteren! Mijn god zeg wat een Loser '( . Oke genoegd gepraat het is al laat dus bye bye, caio caio!
 
Ik blijf het een race ongeluk vinden.
Uren na de race met 20 verschillende opnames, slow motions en weet ik veel wat nog meer lopen we hier nog over centimeters te zemelen.

Ofwel is er duidelijk geen echte schuldige aan te wijzen.
Persoonlijke voorkeur speelt op een forum als dit natuurlijk ook een grote rol, maar niemand heeft nog overtuigend kunnen zeggen wat er dan zo fout aan was.

En als mensen al gaan zeuren over een voet los van een stepje of "de motor 3 bochten eerder al kwijt zijn" dwalen we aardig van het onderwerp af.
Race accident, iets meer punten voor Rossi, iets minder voor Gibernau!

Allebei supercoureurs, get over it en neem de volgende race sportief revanche! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan