Jerryt's eigenbouw Part 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach, tis ook de laatste pagina...
Blijkbaar kunnen alleen de jongens van moto morini corsaro gewoon doorlullen tot na pagina 120 :X Vroeger kwam er nog wel eens een modbreak, maar dat is tegenwoordig anders zo blijkt _O-

vuile verraaier :( Nieuw topic maken is zoooo 2013
(zo zijn we tenminste nog unieker dan die gekker voxans ;) )

Maar evengoed van harte met de komende uitbreiding van je gezinnetje!

En jerryt, dat huisje is veeeeel belangrijker dan een paar pagina's teveel in je topic, dus gewoon doorgaan!
 
Jeehhhh heb nu ook een Jerryt :-)

full


Basis voor een nieuw projectje.


Grt Dré
 
vuile verraaier :( Nieuw topic maken is zoooo 2013
(zo zijn we tenminste nog unieker dan die gekker voxans ;) )

Maar evengoed van harte met de komende uitbreiding van je gezinnetje!

En jerryt, dat huisje is veeeeel belangrijker dan een paar pagina's teveel in je topic, dus gewoon doorgaan!

Haha, ik lach ook in het vuistje hoor ;) En ja, de Vox en de Momo zijn exoten ;)

Tnx Monstro!
 
Mooi,de vloer is weer dicht en het zingt mijn tijd wel uit,ik hoef er niet weer onder. *O*
De hele zooi geisoleerd en morgen een rustdag,met vrouw en kids even een dagje weg. O-)
Kunnen we donderdag de vloer in de OSB platen zetten en nog een paar wandjes opnieuw in de gips,electra nog wat veranderen en dan heeft ze nog wat op haar wensenlijstje. :+
Kan nog wel even vooruit maar deze kloteklus zit er op. *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Het mes snijdt aan 2 kanten Gerard, in je gezin investeren blijft het belangrijkste
full
en hierna kun jij weer lekker een jaar de schuur in *O*


Je bent ook hier best snel in trouwens :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb ik vorig jaar allemaal aangepakt. Hier ook drukker met huus dan met de motort.
Afgelopen weekend de ramen in voorgevel vervangen, met dubbel glas er in uiteraard.
Kozijnen uit 1929 konden probleemloos dienst doen als omlijsting van de nieuwe ramen _O-
Blijkbaar hadden ze vroeger beter hout dan nu.

Rolluiken gemonteerd op achtergevel (zon kant) en nu druk op de echtelijke hobbykamer.
Daarna is de kinderkamer aan de beurt, en kan de kleine van de babykamer naar kinder kamer met bedstee. Die zaten hier vroeger ook in.

Babykamer word als alles goed mag gaan begin november bezet door ons tweede kindje *O*

Tot zo ver mijn invulling aan die bouwtopic O-)

Zozo,jij komt je vrijetijd ook wel door! :+
Dat ze vroeger beter hout hadden is wel zeker ja,zit hier ook nog een boel in en daar mankeert niks aan.
Tweede kindje alweer,das goed nieuws! *O*
 
Het mes snijdt aan 2 kanten Gerard, in je gezin investeren blijft het belangrijkste [afbeelding] en hierna kun jij weer lekker een jaar de schuur in *O*


Je bent ook hier best snel in trouwens :Y

Heb je gelijk in,das toch het belangrijkste,het gezinnetje!En dat loop lekker ondanks dat ik toch veeeeel tijd in mijn hobby/passie steek. O-)

En snel,ja,aard van het beestje zeg maar.Als ik ergens mee bezig ben dan ga ik zeker lekker door. :+
 
Beter hout? Nee!
Ander hout? Ja!
Het enige verschil met vroeger (als je het hebt over dezelfde houtsoort tenminste) is dat het vroeger een aantal weken tot maanden tot grote vlotten samengebonden in de rivieren lag, en zo werd het vervoert richting de zagerijen, er is nog een heel leuk zagerijtje in Loenen op de Veluwe met een Iepen vijver, als hij hout nodig heeft haalt hij het er soms pas na een paar jaar uit, daar krijgt het zelfs een andere kleur van en dan `trekt`het ook een stuk minder.

Maar tegenwoordig moet de boom binnen een week gezaagd/ gedroogd en in plastic verpakt in de bouwmarkt liggen.....
 
In Beieren doen ze dat nog steeds: sorry, totale off-topic touristische tip ;)
Huur een vlot in Muenchen met je motorclubje (gekapte boomstammen worden als vlot de donau afgevaren, kan je huren, kompleet met tap en hoempa-hoempa)
startseite_05.jpg
 
Beter hout? Nee!
Ander hout? Ja!
Het enige verschil met vroeger (als je het hebt over dezelfde houtsoort tenminste) is dat het vroeger een aantal weken tot maanden tot grote vlotten samengebonden in de rivieren lag, en zo werd het vervoert richting de zagerijen, er is nog een heel leuk zagerijtje in Loenen op de Veluwe met een Iepen vijver, als hij hout nodig heeft haalt hij het er soms pas na een paar jaar uit, daar krijgt het zelfs een andere kleur van en dan `trekt`het ook een stuk minder.

Maar tegenwoordig moet de boom binnen een week gezaagd/ gedroogd en in plastic verpakt in de bouwmarkt liggen.....

Dat is het verhaal inderdaad. Grenen dan welteverstaan bij mij tenminste. Bij een huisje (zelfde als onze) wat al 30 jaar als opslag werd gebruikt, is weer netjes terug verbouwd naar woning. De kozijnen waren kaal en jaren niet meer geschilderd. Was kwestie van schilderen en klaar. Gewoon nog prima.

Mijn vader woonde vroeger aan het water, en daar kwam de "wagenmaker" op een dag zomaar stammen uit het water trekken, waarvan hun nooit wisten dat ze er lagen. Die lagen al jaren op de bodem. Daar was tijd voor blijkbaar..
 
Zit in de bouw moet je eens een nieuw stapeltje onderslag balken open knippen :-)

Zal niet voor het eerst zijn dat je op de loop moet hahaha
 
Dat is het verhaal inderdaad. Grenen dan welteverstaan bij mij tenminste. Bij een huisje (zelfde als onze) wat al 30 jaar als opslag werd gebruikt, is weer netjes terug verbouwd naar woning. De kozijnen waren kaal en jaren niet meer geschilderd. Was kwestie van schilderen en klaar. Gewoon nog prima.

Mijn vader woonde vroeger aan het water, en daar kwam de "wagenmaker" op een dag zomaar stammen uit het water trekken, waarvan hun nooit wisten dat ze er lagen. Die lagen al jaren op de bodem. Daar was tijd voor blijkbaar..

Ik ben in 2003 in Brazilië geweest en heb gezien hoe ze daar 70.000M3 aan hardhout van de bodem van de Rio Branco naar boven aan het halen waren, die waren daar meer dan 30jaar geleden bij een overstroming weggespoeld en gezonken.


En die kwaliteit en kleuren bij dat openzagen :9~ :9~

Ook hebben wij tot 7 jaar geleden een regelmatige aanvoer gehad van gezaagd hout die jaren (40-50Jaar) als dode bomen in het Brocopondo stuwmeer hebben gestaan, met de kale kruinen boven het water uit.

(In beide bovenstaande gevallen moeten wij het hier maar niet over de arbeidsomstandigheden gaan hebben, sjezzzusss wat gevaarlijk hoe dat gaat :X )

:') Hout
 
Kun je een idee bij vormen. Te snel verpakt en met ijzeren banden vast gesjord. Het hout nog steeds veuls te jong trekt krom bij het leven en kan geen kant uit.

En dan kom jij en knipt het bandje door, pang gelijk pak uitelkaar. Heb er zo in mijn loopbaan helaas al drie mee gemaakt. Bende geeft dat hoor een vol pak balken door elkaar:-)
 
Kun je een idee bij vormen. Te snel verpakt en met ijzeren banden vast gesjord. Het hout nog steeds veuls te jong trekt krom bij het leven en kan geen kant uit.

En dan kom jij en knipt het bandje door, pang gelijk pak uitelkaar. Heb er zo in mijn loopbaan helaas al drie mee gemaakt. Bende geeft dat hoor een vol pak balken door elkaar:-)

Dat hout komt dan ook wel bij een groothandel ipv een echte houthandel vandaan, bij ons gebeurde dat echt niet hoor, het kromme hout wat er bij ons tussen zit houden wij en daar maakte ik wat anders van.

En ja.....dan ben je wel wat duurder dan een ander, maar het is echt wel appels met peren vergelijken.
 
Het gaat hier wel over goed en slecht hout maar de grootste boosdoener in dit verhaal blijft toch die tempex als isolatie het ademt niet en daardoor kan vochtophoping tussen tempex en hout wel eens een foute afloop voor het hout veroorzaken.
 
Zie ook wat kwajesaki schrijft

Ik dacht ook, toen ik jerryt's isolatie zag, dat het beter iets tussen de balken kan zakken om een luchtlaag tussen de OSB plaat en de isolatie te krijgen.

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Het gaat hier wel over goed en slecht hout maar de grootste boosdoener in dit verhaal blijft toch die tempex als isolatie het ademt niet en daardoor kan vochtophoping tussen tempex en hout wel eens een foute afloop voor het hout veroorzaken.

Komt wel goed hoor,vanaf de bovenkant blijft het ademen,dus het eventuele vocht kan er uit komen.Andere kamer is 10 jaar geleden net zo gegaan en daar zijn we nog niet doorgezakt. :+
 
Dat hout komt dan ook wel bij een groothandel ipv een echte houthandel vandaan, bij ons gebeurde dat echt niet hoor, het kromme hout wat er bij ons tussen zit houden wij en daar maakte ik wat anders van.

En ja.....dan ben je wel wat duurder dan een ander, maar het is echt wel appels met peren vergelijken.


Klopt helemaal maar daar dacht mijn baas anders over. Mijn tweede baas deed dat gelukkig anders (was ook een hsb aannemer):-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan