Johann Zarco

Even dit topic uit de krochten van MF opvissen: Na al het mooie wat hij op de Tech3 gepresteerd heeft, is hij door omstandigheden al door menigeen afgeschreven. En wat flikt hij vandaag? Hij pakt de pole op een Avintia Ducati!! Wat een karakter :} *O*
Niet te geloven he.
Het is wel een grappig jaar zo in de gp.
Ik vindt het leuk
 
Erg knap gedaan van die Fransoos! Eerst dacht ik nog wel even dat het over het randje ging (track limits), maar blijkbaar niet. Zijn tempo is ook goed, dus die zit vooraan tijdens de race.
 
Ik hoop dat in vannacht nog in slaap kom.
Afijn, ik kan nog altijd de warmte de schuld geven. ;)

Hoe dan ook, kon morgen wel eens een mooie race-dag worden in verschillende discipline's
 
:t :t :):) 3 de met een long lap , geweldig.

Ja man wat een held! Je haalt op een "2e hands" Ducati de pole en een podiumplek. Avintia had nooit eerder in de geschiedenis een pole of podiumplek, hoe bijzonder is dit? En hoe hij die longlap nam, niet normaal :}
 
Nog iets strenger straffen en het is een veredelde circuitdag. 8-)
En daarbij dan kun je die mafkees al zijn wereldtitels wel ongeldig verklaren , die zou nu nog bezig zijn om zijn longlaps te rijden. :+
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Ja man wat een held! Je haalt op een "2e hands" Ducati de pole en een podiumplek. Avintia had nooit eerder in de geschiedenis een pole of podiumplek, hoe bijzonder is dit? En hoe hij die longlap nam, niet normaal :}
Je zag het zand daar opwaaien van zijn achterband. :o
 
Nog iets strenger straffen en het is een veredelde circuitdag. 8-)
Daar krijg je tegenwoordig gewoon een rode vlag i.p.v. geel.. scheelt ze weer geluid op de circuitdag. Pas vijf sessies gedaan, waren er maar twee niet afgevlagd (1 rondje, 2 rondjes, 4 rondjes). :X
 
Ik steek m'n nek uit:

Zarco's straf was terecht, en met het oog op het verleden kwam hij er nog goed vanaf ook.

Terecht, omdat het gaatje te klein was, hij Pol niet voorbij was en de touche eindigde in een crash;
Laag, omdat een +3 seconde penalty, pit lane penalty, change of position of wat dan ook allemaal meer gekost zouden hebben dan de +/- anderhalve seconde die Zarco nodig had om dat fantastisch staaltje stuurwerk tussendoor te gooien.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het een racing incident vond, maar volgens mij is RD daar met name in de koningsklasse iets strenger in. Alles wat resulteert in een crash voor de ander en geen nadeel voor jezelf, zeker als je een rol speelde in het veroorzaken van de crash, levert je een penalty op. De long lap penalty is gelukkig maar een kleine straf, en op de baan is meteen duidelijk wat het resultaat ervan is. Ik kan er prima mee leven.
 
Ik denk dat ze na die schitterende stunt van Zarco de longlap op Brno rigoureus gaan veranderen. _O-
Of dat nut gaat hebben weet ik niet, want ik vraag me af of Brno volgend jaar nog op de kalender komt.
 
Ik steek m'n nek uit:

Zarco's straf was terecht, en met het oog op het verleden kwam hij er nog goed vanaf ook.

Terecht, omdat het gaatje te klein was, hij Pol niet voorbij was en de touche eindigde in een crash;
Laag, omdat een +3 seconde penalty, pit lane penalty, change of position of wat dan ook allemaal meer gekost zouden hebben dan de +/- anderhalve seconde die Zarco nodig had om dat fantastisch staaltje stuurwerk tussendoor te gooien.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het een racing incident vond, maar volgens mij is RD daar met name in de koningsklasse iets strenger in. Alles wat resulteert in een crash voor de ander en geen nadeel voor jezelf, zeker als je een rol speelde in het veroorzaken van de crash, levert je een penalty op. De long lap penalty is gelukkig maar een kleine straf, en op de baan is meteen duidelijk wat het resultaat ervan is. Ik kan er prima mee leven.

"het gaatje te klein" ben ik niet met je eens. Pol ging wel erg wijd daar doordat hij zich verremde. Als je zo dicht bij elkaar rijd, en Pol wist vast wel dat Zarco dicht achter hem zat, kan je verwachten dat er één binnendoor komt als je zelf een remfout maakt.
 
"het gaatje te klein" ben ik niet met je eens. Pol ging wel erg wijd daar doordat hij zich verremde. Als je zo dicht bij elkaar rijd, en Pol wist vast wel dat Zarco dicht achter hem zat, kan je verwachten dat er één binnendoor komt als je zelf een remfout maakt.
Precies...hij kon zien op pitbord 0 sec Zarco ....dus niks aan de hand,dat had hij moeten weten ...en btw het is geen sport voor watjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan