Jonge oldtimerriders / ridsters

japanners, neh, beetje zielloze dingen, net als de mensen die ze maken..
verder, triumpdame, je kunt me melen op samrap392@hotmail.com, kunnen we misschien met anderen over de rem contempleren. ik denk dat de kwaliteit van staal van de trommel te slecht is..
verder was ik met een paar anderen van plan een barreltreffen te bouwen...
Ik zou er ook niet zo maar eentje kopen, maar zielloos nee denk het niet zeker niet voor degene die er mee rijden enof verbouwen.Ik zie hier op het forum en dan vooral brikken en klassiekers dat de eigenaars er niet mee omgaan als een zielloos ding.
 
ben nog 17 B| , maar ask me RBW heb heb ik een keuze uit verschillende brikjes 8-) :

'72 Yamaha RD 200 assie op kenteken komt

'72 Honda CB 400, showroom conditie(oftewel heeeeel lang onder ze kleedje gestaan ;) )

'80 Triumph Bonneville 750
 
Hallo Sammie :W

Ik heb je maar toegevoegd op mijn msn lijst... weet niet of je je daar mee bezig houdt, maar dat communiceert wel zo snel vind ik.
Misschien is het wel leuk om dat met meerdere mensen te doen... en dan vooral jeugdige oldtimerrijders... praat wat makkelijker dan telkens een bericht hier posten.

Dus laat allen van u horen!!! ;)
argh geen msn, bij meel en dit soort dingen trek ik de streep, strax word ik nog star-trek fan...
 
japanners, neh, beetje zielloze dingen, net als de mensen die ze maken..
Dat eerste stuk over dingen mot je zelf weten (zit trouwens wel gewoon tussen jouw oren, net zo goed al dat een engelse of duitse of italiaanse of amerikaanse meer of minder emotie zou bezitten) maar dat tweede deel vink ver gaan. Dat jouw cultuur ver af staat, van die van hun heeft niks met 'ziel' te maken. :X

Bedoel je misschien dat '60er jaren motoren en ouder jouw wel interesseren en '70er jaren en jonger weinig tot niets? O-)
 
Cool! Sammie ken ik nog wel van dit topic... Nog steeds niet afgekoeld jochie? :Z

Ben zelf overigens 31....op m'n 25e verslaafd geraakt aan zielloze jappanners....

...

'72 Honda CB 400, showroom conditie(oftewel heeeeel lang onder ze kleedje gestaan ;) )
...

Joh? Daar wil ik wel eens een plaatje van zien!! Preproductiemodelletje? (werden pas vanaf '75 gemaakt ;)


Of is 't deze? Da's een 450, maar wel een mooie!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben beetje fan van de 'zielloze'dingen :+

CB750KZ uit '79 en CB250N uit '80. Daarnaast beetje aan het kijken voor eentje met nog minder cilinderinhoud ;) 24 jaar maar niet direct liefhebber van Engels spul :P
 
mijn broer heeft jaren 70 kawasaki-z series, de kz 400, z650 en een 900, volgens hem ook sterke dingen.. meer mensen die die mening delen?
 
Hallo luitjes :W

Ik begin een beetje het idee/gevoel te krijgen dat er een soort strijd ontstaat tussen de engelse en japanse liefhebbers. Ook leuk, maar misschien voor een ander topic. Want dit gaat eigenlijk voorbij aan wat mijn bedoeling was/is '(
Ik zou graag met mensen, buiten dit topic, in contact komen die ook jong zijn en een oldtimer rijden *O* Dit omdat ik dit in mijn eigen vriendenkring een beetje mis. En dit kan dan gebeuren door te mailen, msnen en misschien later eens een meeting te organiseren tussen de verschillende rijders.
Indien meer mensen dit wat lijkt zal ik mijn mail adres geven.... :Y

Gegroet _O-
 
Cool! Sammie ken ik nog wel van dit topic... Nog steeds niet afgekoeld jochie? :Z

Ben zelf overigens 31....op m'n 25e verslaafd geraakt aan zielloze jappanners....Joh? Daar wil ik wel eens een plaatje van zien!! Preproductiemodelletje? (werden pas vanaf '75 gemaakt ;)


Of is 't deze? Da's een 450, maar wel een mooie!

heeeee Jochem, in welke cb450 schuur ben jij geweest ?? ziet er gaaf uit die goudkleurige :} CB !!!
 
Genoeg over Cb'tjes :r er zijn al 32 (Twee! en! dertig!) topics met CB in de titel :z

Hallo luitjes :W

Ik begin een beetje het idee/gevoel te krijgen dat er een soort strijd ontstaat tussen de engelse en japanse liefhebbers. Ook leuk, maar misschien voor een ander topic. Want dit gaat eigenlijk voorbij aan wat mijn bedoeling was/is '(
Ik zou graag met mensen, buiten dit topic, in contact komen die ook jong zijn en een oldtimer rijden *O* Dit omdat ik dit in mijn eigen vriendenkring een beetje mis. En dit kan dan gebeuren door te mailen, msnen en misschien later eens een meeting te organiseren tussen de verschillende rijders.
Indien meer mensen dit wat lijkt zal ik mijn mail adres geven.... :Y

Gegroet _O-

Ja een meeting! Voor 25 jaar en jonger ofso *D
 
Hallo luitjes :W

Ik begin een beetje het idee/gevoel te krijgen dat er een soort strijd ontstaat tussen de engelse en japanse liefhebbers. Ook leuk, maar misschien voor een ander topic. Want dit gaat eigenlijk voorbij aan wat mijn bedoeling was/is '(
Ik zou graag met mensen, buiten dit topic, in contact komen die ook jong zijn en een oldtimer rijden *O* Dit omdat ik dit in mijn eigen vriendenkring een beetje mis. En dit kan dan gebeuren door te mailen, msnen en misschien later eens een meeting te organiseren tussen de verschillende rijders.
Indien meer mensen dit wat lijkt zal ik mijn mail adres geven.... :Y

Gegroet _O-

Dit lijkt mij een goed idee. Wat is je msn adres?
 
Vallen ze mee, die Engelse dingen??

Bij een oldtimer denken veel mensen aan Engelse machines; jarenlang DE motorfietsen!
Eind jaren 60 / begin'70 zijn ze hopeloos voorbijgestreefd door de Japanners, net als anderen.
Die hadden toen het stokje overgenomen en de eens zo roemruchte Engelse motorindustrie stierf een tragische dood.
Die moderne Jappen van toen zijn inmiddels ook Oldtimer geworden, al doen ze nog steeds modern aan in vergelijk met de oudjes uit Engeland.
Wellicht door het gebruik van kunststof delen.

Ik denk dat met de bedoelde Jappen een nieuwe generatie Oldtimers is ontstaan.

Ik houd voor mezelf een beetje hetvolgende aan:

Alles van voor WOII
Alles tussen WOII en 1970
Alles van 1970 tot ?? (als het maar ouder dan 25 jaar is)

Alles heeft zijn charmes; geen reden om ergens minachtend over te doen.
Het is juist leuk om te zien waar anderen voor "vallen".
 
Hallo :W allemaal!

Bij deze zal ik mijn msn adres vrij geven: JoyceZeilstra@hotmail.com.
Dit omdat het wat makkelijker praat over zaken die met de oldtimers te maken hebben en misschien om eens wat te kunnen organiseren (een treffen o.i.d.).

Laat allen van u horen! *O*
 
Hallo :W allemaal!

Bij deze zal ik mijn msn adres vrij geven: JoyceZeilstra@hotmail.com.
Dit omdat het wat makkelijker praat over zaken die met de oldtimers te maken hebben en misschien om eens wat te kunnen organiseren (een treffen o.i.d.).

Laat allen van u horen! *O*
Organiseren van een treffen o.i.d. bij voorkeur hierzo, bij Waar Is Wat Te Doen.
Dan blijft het centraal.
 
Dat begrijp ik... maar het gaat mij niet alleen om het treffen. Ik zou anyway graag in contact willen komen, buiten het forum om, met leeftijdgenoten die dezelfde passie delen. In mijn eigen vriendenkring komt dit bar weinig voor... en ik had eigenlijk gehoopt op wat dames, maar ik vrees het ergste.... :N
 
ik ben 18 en in bezit van een xt500, heerlijk om mee te "crossen" beetje over de zandpaden rijden, heuveltje pakken, voelt heerlijk op zon oud ding :]

waar komt iedereen vandaan? leuk om een keer een oudemotoren+jeugd :+ toer te houden? (dan kan teminste iedereen meekomen en lekker oldschool over de dijk ploffen en op terrasje zitten)

naja lijkt me leuk idee, ik woon in nijmegen (en ben de komende tijd op vakantie) tis dus meer even kijken of er mogelijkheden zijn

ciao!!
guus
 
Vallen ze mee, die Engelse dingen??

Bij een oldtimer denken veel mensen aan Engelse machines; jarenlang DE motorfietsen!
Eind jaren 60 / begin'70 zijn ze hopeloos voorbijgestreefd door de Japanners, net als anderen.
Die hadden toen het stokje overgenomen en de eens zo roemruchte Engelse motorindustrie stierf een tragische dood.
Die moderne Jappen van toen zijn inmiddels ook Oldtimer geworden, al doen ze nog steeds modern aan in vergelijk met de oudjes uit Engeland.
Wellicht door het gebruik van kunststof delen.

Ik denk dat met de bedoelde Jappen een nieuwe generatie Oldtimers is ontstaan.

Ik houd voor mezelf een beetje hetvolgende aan:

Alles van voor WOII
Alles tussen WOII en 1970
Alles van 1970 tot ?? (als het maar ouder dan 25 jaar is)

Alles heeft zijn charmes; geen reden om ergens minachtend over te doen.
Het is juist leuk om te zien waar anderen voor "vallen".
tuurlijk, geen probleem, maar vrijheid van meningsuiting wordt verschillend opgevat. ieder zijn /haar ding.

wat de dames betreft, op de motor zijn ze er al weinig, voor een klassieker heb je toch wat technisch inzicht nodig, en bovenal interesse, en dat is vrij zeldzaam bij vrouwen, vooral in deze combi.
triumphgirl waar was je al die jaren, dat ik ploffend op mijn BSA een charmante schone hoopte tegen te komen, langs de kant van de weg, ook op een oud barrel

ik maar denken dat het een HELE rare fantasie van me was..
maar goed, daar heb ik er wel meer van. :z
 
:W Hallo...

Tja Sammie, in het begin zat ik bij paps achterop de Triumph. Daarna al gauw bij paps in het bakje naast de Triumph. Maar sinds een paar jaartjes *O* rijd ik dus zelf.
Maar dikke helaas, op het moment heb ik even helemaal niets meer. '(
Een aantal weken geleden was ik met paps op weg naar een motortreffen, en wat gebeurde er op de snelweg??? De krukas/drijfstang sloeg finaal door de carther heen. Gelukkig heb ik de motor zelf aan de kant weten te krijgen, maar toch... het is geen pretje. En wat een puinzooi! Dikke plassen met olie, allemaal bouten, moeren en stukken van de carther. ;(
Resultaat: flinke financiele deuk en nu dus motorloos! Inmiddels is de motor flink in reparatie en hoop ik het motortreffen in september weer op mijn eigen Triumphje te mogen meemaken! :]
 
:W Hallo...

Tja Sammie, in het begin zat ik bij paps achterop de Triumph. Daarna al gauw bij paps in het bakje naast de Triumph. Maar sinds een paar jaartjes *O* rijd ik dus zelf.
Maar dikke helaas, op het moment heb ik even helemaal niets meer. '(
Een aantal weken geleden was ik met paps op weg naar een motortreffen, en wat gebeurde er op de snelweg??? De krukas/drijfstang sloeg finaal door de carther heen. Gelukkig heb ik de motor zelf aan de kant weten te krijgen, maar toch... het is geen pretje. En wat een puinzooi! Dikke plassen met olie, allemaal bouten, moeren en stukken van de carther. ;(
Resultaat: flinke financiele deuk en nu dus motorloos! Inmiddels is de motor flink in reparatie en hoop ik het motortreffen in september weer op mijn eigen Triumphje te mogen meemaken! :]
Dat is wel heel lullig voor je zeg, gelukkig ben je niet onderuit gegaan :Y

Tja, van oldtimer Honda's ken ik dit soort verhalen niet... ;)
 
Matig om te horen zeg....maar verder geen schade aan jezelf behalve ego?
Ikzelf heb trouwens oo keens zoiets meegemaakt met een honda hoor...was vergeten de remtang voor aan te draaien, us dus ook vrolijk afbrak...wel minder ernstig, maar nog steeds schrikken..

En die honda rijd ik op dit moment aangezien ik 3 jaar geleden (was toen 23) nog geen geld had om een echte caferacer te kopen, maar hij begint er nu zoveel op te lijken dat ik me afvraag of ik nog verder moet sparen voor een manx ofzo })
 
Terug
Bovenaan Onderaan