Jouw meest bizarre motor-actie topic

Meest bizar, stomst of indrukwekkendst?
Meestal als het net goed gaat blijft er een onuitwisbare indruk bij je achter.....

Ik herinner mij nog goed de Herfstnachtrit waarbij ik op de terugweg al rijdend op de motor op de snelweg in slaap viel (zonnetje in je gezicht, slaapgebrek etc....). Ik werd wakker door een mep op mijn rug van mijn maat die op zijn motor achter mij reed. Ik bleek al enige tijd steeds dichter bij de vangrail op de vluchtstrook te komen.........
Tijd voor een koffiepauze.


Een andere Herfstnachtrit, paar jaar later.
We rijden in een groep, bijna achteraan. Stikkedonker, vrij grote doorgaande weg met dubbele doorgetrokken streep tussen de rijbanen. Ik meen dat het in Zeeland was.... Op een gegeven moment gaat de snelheid er uit, blijken er een stelletje bejaarden in een DAF-je voor de groep te zitten. Na enige tijd gaat de groep over de doorgetrokken strepen inhalen, en ik volg gehoorzaam de meute.
Opeens schiet mijn voorganger met een flinke slinger naar rechts terwijl ik net naast die auto zit. Zie ik in het licht van mijn koplamp een wegafzetting op de linker rijbaan, precies daar waar ik dus reed........ Geen idee hoe ik het gedaan heb, maar ik kon mij met een hartslag van minimaal 180 nog voor de auto op de rechterbaan proppen......

Ook bizar:
we deden een Trial-cursus van de ANWB, gegeven door de toenmalige Nederlandse trial-kampioen Marco Reit. Nu heb ik een behoorlijk goed evenwichtsgevoel en goede motorbeheersing, dus het merendeel van de oefeningen ging mij goed af. Na dit aangezien te hebben vroeg Marco mij de volgende oefening te herhalen: Hij reed een hoge heuvel op, maakte een wheely, en ging met losse linkerhand op zijn achterwiel de heuvel af, onderweg 2 keer springend en landend over 2 liggende boomstammen. Dit alles op zijn achterwiel....... Met de woorden "doe dit maar eens na Frank" liet hij mij verbluft achter. Ik heb wijselijk bedankt voor de eer......
Echter, een uurtje later reed ik zelf op die heuvel, en maakte een stuurfout waarbij ik de half ingetrokken koppeling liet schieten. Op mijn achterwiel over de 2 boomstammen met een perfecte landing stop ik vlak voor Marco, en vroeg hem op achteloze toon of hij dit bedoelde...... De kop die hij trok sprak boekdelen....... _O-
Dat ik ondertussen drie kleuren stront in mijn onderbroek had zitten hoefde hij natuurlijk niet te weten...... :+

:X :X :X :X
 
Was opweg naar hoek van holland met vrienden, Toen nog op een derbi gpr schakelbrommer. Is er ook in 125 cc motor maar goed. We waren bijna bij het strand we reden zegmaar langs de bunkers. Aan deze weg heb je ook hier een daar wat parkeer plaatsen. Slaat er uit het niets een auto voor mijn neus af naar rechts. Remmen kon niet meer en uitwijken naar links ook niet daar reden gewoon auto's door. En rechts tonden autos geparkeerd. Er was heel weinig plek dus. Ik zag dit zelf ook in en probeerde me al schrap te zetten voor een lift off. Maar uit een reflex ging ik toch als een malle naar rechts hangen waarnaa ik meteen om moest slaan naar links. Mijn helm zat 1 cm van de motor kap af. Ik hoorde de motor lopen. En mijn Rechter spiegel raakte autos die rechts geparkeerd stonden Ik heb dit allemaal gedaan in een reflex terwijl die auto door reed en ik begrijp er nog het fijne niet van maargoed geen schade, behalve een gescheurde broek van de grond raken (rechter knie). Later bleken het 2 blonde dames te zijn, ze kwamen in tranen aanlopen om excuses aan te bieden... Kon na dit gebeuren amper lopen van de adrenaline en uitputting.

soms maak je de meest stomme dingen mee en dan kan jij het oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Ik haal op een mooie dag mijn zoontje op en rij (toen nog op de VF1000R) op de stormvloedkering N57 die, zoals vaak, vol met toeristen zit.

Die lui rijden vaak met een gangetje van 60km omdat ze blijkbaar nog nooit zoveel water hebben gezien.
Enfin, boven de sluis er (vlak daarna is er een overzichtelijke flauwe bocht) ben ik dat geneuzel beu en besluit over de doorgetrokken streep in te halen.
Ik had echt heel goed gekeken en er kwam geen tegemoetkomend verkeer aan..(dacht ik dus)

Ik zit naast de 2de auto en zie een klein wit autootje tegemoet komen, ik kon echt geen kant op.
Met geknepen billen dus tussen 2 auto's door, precies op de middenstreep!
Ik schaam me werkelijk dood dat ik deze actie heb uitgevoerd met mijn zoontje achterop.. :$

Ben nu echt een stuk voorzichtiger!
 
Laatst bewerkt:
Ik zit naast de 2de auto en zie een klein wit autootje tegemoet komen, ik kon echt geen kant op.
Met geknepen billen dus tussen 2 auto's door, precies op de middenstreep!
Ik schaam me werkelijk dood dat ik deze actie heb uitgevoerd met mijn zoontje achterop.. :$

Ben nu echt een stuk voorzichtiger!

Heel begrijpelijk hoor, zo'n klein wit autootje in de verte is perfect gecamoufleerd met die doorlopende witte streep!
 
Na een weekend van veel feesten veel alcohol veel werken en geen slaap, moest ik op zondagnacht (toen inmiddels geen alchol meer ;) ) van boven eindhoven naar onder tilburg met de motor, ze waren daar aan de weg aan het werken en k had een omleiding over de randweg van eindhoven. Met heel de tijd hetzelfde riedeltje. Kruising verkeerslicht staat op rood, dan op de rem stilstaan en verkeerslicht springt op groen. Op een gegeven moment heb ik 5 minuten bij een kruispunt staan wachten op groen licht. Toen werd ik even helder en zag dat er helemaal geen stoplichten op dat kruispunt stonden. :X

Daarna nog bijna in slaap gevallen op de snelweg.
Ik kan je vertellen ik was zeer blij dat ik heelhuids thuiskwam en k heb het sindsdien ook niet meer zo gedaan.
 
# 1 Mijn motor stond geparkeerd in het magazijn waar ik werk en stond voor iets in de weg. Ik reed toen nog niet zo lang en durfde niet naast de motorfiets lopen om hem een eindje vooruit te duwen. Dus zet ik me erop, "peddel" hem een metertje of twee vooruit en laat hem terug overhellen op zijn zijstandaard. Alleen.... ik was vergeten dat ding eerst uit te klappen. Ik op de grond en motor bovenop mij. Mijn knie zwol, mijn ego kromp evenredig.....

# 2 Ik maakte een ritje zomaar ergens naartoe, zonder echt doel. Kwam op een T-kruispunt en al stoppend vroeg me af of ik links of rechts zou afslaan. Ik koos voor rechts, vertrok, vergat dat ik nog in derde versnelling stond, motor slaat af en blokkeert terwijl ik al onder hellingshoek ben en baf, de grond op. Remhendel al even krom als mijn ego op dat ogenblik...

# 3 In mei laatstleden ben ik een weekje in de Eifel. Barslecht weer en berekoud. Ik heb last van het syndroom van Raynaud en om die witte en gevoelloze vingers te vermijden rij ik bij temperaturen kouder dan +- 10°C met verwarmde handschoenen. Ik tank, zet me op mijn motorfiets, trek die handschoenen aan, draai mezelf een kwartslag naar rechts om die dingen in de plug te steken die onder mijn zadel vandaan komt, leun iets te ver voorover, motor begint verdacht snel naar rechts over te hellen en ja... de grond op. Knipperlicht en zadeltas naar de haaien, mijn ego ook....
 
# 1 Mijn motor stond geparkeerd in het magazijn waar ik werk en stond voor iets in de weg. Ik reed toen nog niet zo lang en durfde niet naast de motorfiets lopen om hem een eindje vooruit te duwen. Dus zet ik me erop, "peddel" hem een metertje of twee vooruit en laat hem terug overhellen op zijn zijstandaard. Alleen.... ik was vergeten dat ding eerst uit te klappen. Ik op de grond en motor bovenop mij. Mijn knie zwol, mijn ego kromp evenredig.....

# 2 Ik maakte een ritje zomaar ergens naartoe, zonder echt doel. Kwam op een T-kruispunt en al stoppend vroeg me af of ik links of rechts zou afslaan. Ik koos voor rechts, vertrok, vergat dat ik nog in derde versnelling stond, motor slaat af en blokkeert terwijl ik al onder hellingshoek ben en baf, de grond op. Remhendel al even krom als mijn ego op dat ogenblik...

# 3 In mei laatstleden ben ik een weekje in de Eifel. Barslecht weer en berekoud. Ik heb last van het syndroom van Raynaud en om die witte en gevoelloze vingers te vermijden rij ik bij temperaturen kouder dan +- 10°C met verwarmde handschoenen. Ik tank, zet me op mijn motorfiets, trek die handschoenen aan, draai mezelf een kwartslag naar rechts om die dingen in de plug te steken die onder mijn zadel vandaan komt, leun iets te ver voorover, motor begint verdacht snel naar rechts over te hellen en ja... de grond op. Knipperlicht en zadeltas naar de haaien, mijn ego ook....


Nog een paar keer vallen en je hebt nooit meer last van je ego _O- :+
 
Een ambulance willen inhalen die 70km/h rijdt en dan een tegenligger over het hoofd zien. Kon er nog net tussendoor. Echt een debiele kutactie, heb later nog ff 10 minuten stil gestaan om bij te komen.

Hulp was in ieder geval dichtbij mocht het mis gegaan zijn :P
 
Een ambulance willen inhalen die 70km/h rijdt en dan een tegenligger over het hoofd zien. Kon er nog net tussendoor. Echt een debiele kutactie, heb later nog ff 10 minuten stil gestaan om bij te komen.

Hulp was in ieder geval dichtbij mocht het mis gegaan zijn :P


Maar jij bent dan ook the beast from the east! _O-
 
Een ambulance willen inhalen die 70km/h rijdt en dan een tegenligger over het hoofd zien. Kon er nog net tussendoor. Echt een debiele kutactie, heb later nog ff 10 minuten stil gestaan om bij te komen.

Hulp was in ieder geval dichtbij mocht het mis gegaan zijn :P
altijd handig:P
 
Nog zeer beperkte verhalen vanwege alleen maar op de lesmotor gezeten, maar ik ben ze zeker nog niet vergeten...

ik kwam aan bij een stoplicht in Amersfoort, het was volgens mij de tweede of derde les ofzo. Het stoplicht stond op rood, dus dat leek mij een goed moment om alvast te oefenen met voorkruipen. 50 meter verderop moest ik het volgende stoplicht linksaf nemen, dus links op de linker baan te staan leek mij zo slecht nog niet.

Vlak voordat ik tot stilstand kom springt ineens dat stoplicht weer op groen. Dan maar snel even gas geven want naast een auto blijven optrekken leek me ook niet handig. Daarbij helaas wel even vergeten dat ik al wel had teruggeschakeld naar z'n 1. Dat bleek in combinatie met het 'van de schrik' wat lomp op het gas gaan voldoende om met een (bescheiden) wheelie tussen de auto's door over het kruispunt te schieten.
 
Nog zeer beperkte verhalen vanwege alleen maar op de lesmotor gezeten, maar ik ben ze zeker nog niet vergeten...

ik kwam aan bij een stoplicht in Amersfoort, het was volgens mij de tweede of derde les ofzo. Het stoplicht stond op rood, dus dat leek mij een goed moment om alvast te oefenen met voorkruipen. 50 meter verderop moest ik het volgende stoplicht linksaf nemen, dus links op de linker baan te staan leek mij zo slecht nog niet.

Vlak voordat ik tot stilstand kom springt ineens dat stoplicht weer op groen. Dan maar snel even gas geven want naast een auto blijven optrekken leek me ook niet handig. Daarbij helaas wel even vergeten dat ik al wel had teruggeschakeld naar z'n 1. Dat bleek in combinatie met het 'van de schrik' wat lomp op het gas gaan voldoende om met een (bescheiden) wheelie tussen de auto's door over het kruispunt te schieten.

Baas 8-) .
 
Paar maanden geleden. Ik ging wel even mijn motor parkeren vlak langs een fietspad langs een boerensloot om een fotootje ergens van te maken. Ik dacht 'nou, ik ga eens rechts afstappen want er komt links een scooter aan die langs mij wil'. Rechts afgestapt, scooter voorbij, motor rustig naar links laten zakken totdat hij op de jiffy staat. Na een tijdje dacht ik in een flits 'mijn motor hangt nou wel erg ver over, heb ik de jiffy wel uitgeklapt?' Op dat moment glipt het stuur uit mijn hand en lazer ik met pak en al achterover de modderige sloot in. Motor slechts een paar extra krasjes en afgebroken spiegeltje (à 15 euries), ik geen ego over maar wel heel blij dat er niemand in de buurt was! :) Wel een goede reden om mijn pak weer eens te wassen.

/edit: overigens, nu ik er zo over nadenk, niet echt een reden gebleken om nooit meer rechts van de motor op of af te stappen. Wel mezelf aangewend om in z'n 1 te blijven bij het stoppen, en dan met de jiffy-uitklap-automatische-uitschakelings-functie de motor uit te schakelen, sindsdien, besef ik nu opeens.
 
Laatst bewerkt:
Ooit een wielie makent
full
komt een hond de weg over, vol het gas dicht en remmen.

:( resultaat |( vol met mijn klokkenspel tegen de tank :')
 
Heb je even?

Motorrijles:
Oefenen met achtjes draaienen dichtbij de berm komen en ik dacht 'oooohhhhh shit, daar moet ik niet heen!' en toch kijken naar die berm... Lag ik daar met motor en al in het gras....

Net terug van AVB examen en op de snelweg een behoorlijke bocht nemen. Mijn examen maatje scheurde er doorheen en mijn instructeur ook, dus ik wilde me niet laten kennen. Dus ik geef gas, maar toch best een scherpe bocht vol met teerstrepen... Toen durfde ik niet meer zo goed, ik eindigde op de vluchtstrook, bijna in het gras.... :$
Het heeft lang geduurd voor ik die bocht met een normale snelheid durfde te nemen, mijn instructeur koos altijd expres voor die route zodat ik die mocht moest nemen. Nu hoef ik die gelukkig nooit meer te nemen haha!

Toen ik net rijbewijs had ging ik met de motor naar mijn werk, ik parkeer de motor altijd in het fietsenhok, best krap en hier en daar flink verzakt.
Ik wil naar huis gaan, zit op motor en wil weggaan, maar ik kon het bochtje net niet nemen. Motor helde over en ik kon m niet meer houden. Lag ik daar in het fietsenhok, met mijn motor op mijn voet, dus kon ook niet opstaan. Gelukkig zag een man mij met die motor in een innige verstrengeling op de grond liggen en heeft me bevrijd :)

Later op de dijk, rijd achter 2 vrachtwagens. Recht stuk, ik goed kijken, er komt niks aan. Ik haal in, shit, toch tegenliggers. Kon net oprijd weer invoegen voor de eerste vrachtwagen... Met een hartslag van 300... Dat doe ik dus nooit meer, heb er al een hekel aan om in te halen op dat soort wegen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan