jullie mening over een wheelybar maken

chrisscross

MF veteraan
28 okt 2003
21.394
6
Noord-Holland
ik ben bezig een yamaha TT600 op te knappen. het lijkt me leuk om een wheelybar te monteren om zo een beetje beter te kunnen wheelyen.

nu is het subframe van een TT600 naar mijn inzien te slap om er een wheelybar op te monteren, tevens zal hij dan veel te ver uitsteken (halve meter ofzo) omdat de achterkant van de motor zo hoog is.

ik ben van plan om er nu eentje op mijn achterbrug te maken.

nu is mijn vraag: zal dit mogelijk zijn? aangezien je achterbrug natuurlijk beweegt.?

graag hoor ik jullie mening..
 
full
 
nee maar echt serieus, als jij ff veels te enthousiast een wheely maakt, klapt achterover, wat the fuck denk je dat die wheelie bar in godsnaam moet gaan doen? :? :? :? die houdt je echt niet tegen hoor, hij laat je juist eerder glijden.

mijn advies, haal dat rare ding er echt zo snel mogelijk af voor je ernstige brokken gaat maken met jezelf en je brommer
 
Dit is een leuk topic !!!!

Als je het gaat proberen, zorg dan dat er gefilmd wordt !!!
Veel mensen willen dat wel eens zien !!!

Mijn mening nav jou veel te korte wheeliebar.

Zolang je achterband de straat raakt heb je voldoende grip, en kom je met je motorcompressie en/of rem nog wel terug van een stevige wheelie. Maar in jou geval raak het staal de straat en dat is superglad. Wil je dat als je een wheelie maakt ?

Een lange wheeliebar zal wel werken, zoals bij dragracers, maar dat is geen gezicht, en valt ook niet mee te rijden.

Of je leert het gewoon met de achterrem zoals iedereen doet. Thats part of the fun!!

PS. Da_liks heeft het ook van nul geleerd, en is nu een goede stuntrijder... hij zou misschien wel eens gelijk kunnen hebben af en toe !
 
Dit is een leuk topic !!!!

Als je het gaat proberen, zorg dan dat er gefilmd wordt !!!
Veel mensen willen dat wel eens zien !!!

Mijn mening nav jou veel te korte wheeliebar.

Zolang je achterband de straat raakt heb je voldoende grip, en kom je met je motorcompressie en/of rem nog wel terug van een stevige wheelie. Maar in jou geval raak het staal de straat en dat is superglad. Wil je dat als je een wheelie maakt ?

Een lange wheeliebar zal wel werken, zoals bij dragracers, maar dat is geen gezicht, en valt ook niet mee te rijden.

Of je leert het gewoon met de achterrem zoals iedereen doet. Thats part of the fun!!

PS. Da_liks heeft het ook van nul geleerd, en is nu een goede stuntrijder... hij zou misschien wel eens gelijk kunnen hebben af en toe !

stel
con
plaat




hoofd




:N
 
nou, ik ga zelf helemaal mee met de gedachten dat het geen top wheelybar is. maar ik wil het gewoon proberen. ik dou het in het begin natuurlijk wel op zachte ondergrond. ik doe aan motorcross dus ik weet hoe ik moet vallen en daar ben ik dus ook niet bang voor. normaal gesproken ga ik toch wel zo'n 3 keer op mn bek tijdens een dagje crossen.

maar met in mn achterhoofd dat het fout kan gaan zal ik wel voorzichtig aan doen. en misschien werkt de bar wel boven verwachting... niemand heeft het nog echt geprobeerd..

de ontsteking ligt nu even van de motor, maar zodra dat gefikst is wil ik het gaan proberen. :P en we zien wel...
 
nou, ik ga zelf helemaal mee met de gedachten dat het geen top wheelybar is. maar ik wil het gewoon proberen. ik dou het in het begin natuurlijk wel op zachte ondergrond. ik doe aan motorcross dus ik weet hoe ik moet vallen en daar ben ik dus ook niet bang voor. normaal gesproken ga ik toch wel zo'n 3 keer op mn bek tijdens een dagje crossen.

maar met in mn achterhoofd dat het fout kan gaan zal ik wel voorzichtig aan doen. en misschien werkt de bar wel boven verwachting... niemand heeft het nog echt geprobeerd..

de ontsteking ligt nu even van de motor, maar zodra dat gefikst is wil ik het gaan proberen. :P en we zien wel...
de "wielbasis" is zo kort dat ie je eraf gaat gooien.. en ja dit is al vaker geprobeerd. vallen op het zand is niet hetzelfde als op het asfalt hoor! als ik een dagje ga crossen op de maasvlakte val ik nog wel vaker dan 3 keer trouwens _O- _O-
 
ik zit te klooien met mn ontsteking wat niet wil lukken B| dus ik heb het nog niet kunnen proberen.

kheb ondertussen wel een ander leuk speeltje gekocht waar je ook leuk mee kunt wheelyen :9 maar hij reageert wel erg zenuwachtig
full


maar jullie zullen het horen als hij het weer goed doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan