Ik heb de zware noco en dat is echt een geweldenaar,je kan er alles mee starten en dan heel veel keerHandig voor voertuigen met een minimale spanningsbeveiliging die dan niet starten. Ieder moderne auto heeft dat tegenwoordig wel.
Mijn KTM Superduke 1290 GT krijg je niet gestart met een 11V. Zo n ding zou dan wel handig zijn. Ik heb dan ook een Noco GB40 met een ingebouwde accu.
Ik had niet het idee dat hij ook zonder accu werkte,je moet ook een extra knop indrukken als de accu onder de 2 volt komt anders doet hij niksToevallig gister een Noco GBX45 gekocht.. Nog niet gebruikt; maar handig om te hebben denk ik dan maar.
Vaak op het moment dat je het nodig hebt dan denk je "had ik hem maar gekocht"..
Edit: Het is ook niet dat ik geen ANWB heb; maar op dat moment zelf kunnen starten is toch wel erg handig. Ook op vakantie bijv.
Al is het maar om de garage te halen met een kapotte accu (wat zonder waarschuwing ineens kan gebeuren).
Ik vraag me af; als je zo'n noco aan een pigtail hangt verbonden aan de accu van de motor; kan hij dan ook tijdelijk de functie van de accu overnemen? Of zou hij dan te heet worden / niet lang genoeg werken. Ik ken wel mensen die er even een auto mee verzetten waar geen accu in zit.
Die noco's blijven ook wel even goed.. staan verschillende filmpjes op YT dat mensen die dingen 1+ jaar laten liggen en er vervolgens een auto mee starten.handiger is de condesator jumpstarter. hoef je nooit opgeladen te houden. buy , storeand forget.
Je weet het dus niet,mijn camper had zelfs nog maar 1 1/2 volt en starte nog met de nocodacht van niet.. Als je accu leeg is en op 4V of zo staat maakt geen condensator daar 12+V van.. Die dingen werken alleen als je batterij nog iets van 12V geeft maar geen start capaciteit meer heeft.
Mijn commentaar was betreffende de condensator starter.. De noco heeft een kleine li-ion batterij, dat is iets andersJe weet het dus niet,mijn camper had zelfs nog maar 1 1/2 volt en starte nog met de noco
maar hoe kan je ooit zeker zijn dat die 2de wel goed gaat zijn ?Zou het niet verstandig zijn om altijd twee jumpstarters bij je te hebben? Je zal net zien: accu leeg, eerste jumpstarter leeg of kapot, gelukkig heb je dan nog een tweede jumpstarter.
Die volgauto kan een lekke band krijgen, en er zit tegenwoordig geen reservewiel meer bij.Daarom heb ik altijd een volgauto met een tweede motor op de aanhanger.
Gelukkig heb ik nog motoren met een oude vertrouwde kickstarter, waar zijn ze toch gebleven die kickstarters??Zou het niet verstandig zijn om altijd twee jumpstarters bij je te hebben? Je zal net zien: accu leeg, eerste jumpstarter leeg of kapot, gelukkig heb je dan nog een tweede jumpstarter.