Koop volgende week een ladertje bij de LIDLHeb ff een vraag je hiero, ik heb me motor onder dak staan echter zonder een
aansluiting voor een druppellader, hierdoor raakt de accu uiteraard van niveau
nou ben ik in bezit van zo,n jumpstarter ( draagbare accu + en - aansluiten
en de auto start meteen) zou deze oplossing schadelijk kunnen zijn voor de motor
indien de accu leeg is en hem dan proberen te starten via de jumpstarter??
misschien iemand nog een mooie suggestie..
Ok dit is het MOTOR-forum, maar ik wil even zeggen dat je bij auto's tegenwoordig goed moet oppassen. Als er CAN-bus systemen in de auto zitten, beter geen startbooster/jumper gebruiken. Er bestaat dan riële kans dat er een CAN-bus module kapot gaat.
Dus start je motor gerust op maar let even op als je je auto wilt starten.
CAN-bus word ook al gebruikt bij motoren.
Ok dit is het MOTOR-forum, maar ik wil even zeggen dat je bij auto's tegenwoordig goed moet oppassen. Als er CAN-bus systemen in de auto zitten, beter geen startbooster/jumper gebruiken. Er bestaat dan riële kans dat er een CAN-bus module kapot gaat.
Dus start je motor gerust op maar let even op als je je auto wilt starten.
Koop volgende week een ladertje bij de LIDL
Kosts geen drol
Ga de gij blij mee zijn jochie
Geld ook voor andere tobbers op dit gebied
De groeten en suc6
Wist ik niet. Weer wat geleerd. Welke merken gebruiken CAN dan "al"?CAN-bus word ook al gebruikt bij motoren.
Het starten is juist wel het probleem. Als een accu (en daarmee het hele elecktrisch syteem) op bv 3V staat, en je zet er in één keer 13V (met je booster) kan er een CANbus module kapot gaan. Tegenwoordig zijn er speciale boosters die de spanning rustig opvoeren naar 13V en daarna pas start hulp bieden.het starten is niet het probleem.
Ik haal in de winter periode de accu gewoon eruit, en zet die in de meterkast. In het voorjaar erin, en starten maar...Niks geen oplader eraan.
BMW gebruikt iig in de R1200 modellen een can(nie) bus.
Enne: mijn motor staat ook onder een afdakje, zonder accu lader.
Ik haal in de winter periode de accu gewoon eruit, en zet die in de meterkast. In het voorjaar erin, en starten maar...Niks geen oplader eraan.
Wist ik niet. Weer wat geleerd. Welke merken gebruiken CAN dan "al"?Het starten is juist wel het probleem. Als een accu (en daarmee het hele elecktrisch syteem) op bv 3V staat, en je zet er in één keer 13V (met je booster) kan er een CANbus module kapot gaan. Tegenwoordig zijn er speciale boosters die de spanning rustig opvoeren naar 13V en daarna pas start hulp bieden.
en waarom heb je dat probleem dan niet als je na de winter je accu uit de meterkast haalt en hem dan in de motor zet?
Dan kun je dat probleem ook krijgen, alleen heb ik geen CAN bus op m'n motor en kneeslider waarschijnlijk ook niet.en waarom heb je dat probleem dan niet als je na de winter je accu uit de meterkast haalt en hem dan in de motor zet?
Dan kun je dat probleem ook krijgen, alleen heb ik geen CAN bus op m'n motor en kneeslider waarschijnlijk ook niet.
Jij je zin vent. Dan is het onzin.Ik geef alleen door wat ik in de praktijk meemaak. 1/2 jaar geleden heb ik (of de verkoper die hem eerst opstarte) een CAN-bus module van een Mercedes CLK naar de kloten geholpen toen ik een accu wisselde.