Iemand ervaring komende van een superduke of misschien 990 lc8 naar 690 smc? Moet zeggen heb eerst een 625 smc gehad dat was een echte speelfiets maar ben nu verwend met de sd maar zou ik me kunnen vinden in de 690 smc?
Is overigens het aan/uit effect net zo aanwezig als op een 990 lc8 efi blok?
2008-2009: SMC 654cc 63 pk onderh intervl 5000km
2010-2011: SMC 654cc 63 pk, tubeless velgen onderh itervl 7500km
2012-2013: SMC-R 690cc 67pk onderh intervl 10.000 km oliedruk sensor, 2cm lager en kortere veerwegen, andere styling zijkappen, gefreesde en oranje geanodiseerde kroonplaten en oranje tubeless velgen
Mooi stukje techniekKlopt. Is inderdaat een leuk circuitje om te spelen.
Zo gelijk maar even een mooi stilleven.
[afbeelding]
heb ik gestolen uit het Duke topic. Ik was daar even met een redenen nee hoor, ik ga de SMC niet inruilen.
gr, Look.
Wat voor bandenspanning houden jullie aan met de Conti's?De conti SM bandjes bevallen mij ook prima! Had verwacht dat ze sneller zouden slijten maar valt nog mee. Wel begint de achterkant te dribbelen bij agressief op het gas bij bocht uit.
Beetje kort door de bocht maar daar komt het ongeveer wel op neer.
gr, Look.
Mooi stukje techniekWat voor bandenspanning houden jullie aan met de Conti's?
Kijk bedankt allemaal, die onderhouds intervallen is wel apart.
Beurtje goed zelf te doen bv. Kleppen stellen zonder shims?
Kijk da's dan weer grappig. Ik heb net vandaag m'n Conti attack sm binnen gekregen.
[afbeelding]
maar even goed nadenken dan als ik ergens een bocht in duik.
gr, Look.
Kijk bedankt allemaal, die onderhouds intervallen is wel apart.
Beurtje goed zelf te doen bv. Kleppen stellen zonder shims?
Zijn de blokken verder goed want ik heb een grijze high flow lc4(04) gehad en daar zat wat messing tussen de afgetapte olie kwam ik ook pas achter toen ik hem voor de eerste keer aftapte.
Dus ik ben een beetje huiverig voor die "oudere" lc4 blokken.
Lekker vers! Die worden in principe ook snel warm en gaan ook best lang mee.
Ach, misschien zit datgeen) vertrouwd gevoel' tussen de oren
Ha ha, t'was maar een geintje. Het kwam toevallig zo uit. Ik zat net jou post te lezen en toen werdt er aan gebeld door DHL. Uw bestelling meneer. 2 motor banden.
Morgen weet ik meer want dan gaan ze er onder. Alhoewel het weer even niet echt mee werkt zach ik wel. Waarschijnlijk donderdag pas goed weer om ze eem beetje uit te testen.
gr, Look.
Zijn er hier eigenlijk veel die van hun SMC de automatische kettingspanner van de distributie vervangen hebben door een manuele? Omdat die automatische wel soms een tikkend geluid aan de ketting weergeeft.
Is dat soms of altijd ? , vind die dat blokje nou niet al te stil mechanisch
bedoel ik dan.
Is met shims maar chef werkplaats van mijn KTM dealer vertelde laatst wanneer ze eenmaal goed gesteld zijn je zo 20-30.000km (zonder circuit gebruik) kan rijden voordat ze weer gesteld moeten worden. Verder is het vrij toegankelijk allemaal dus kosten van kleppenstellen vallen mee.De 690 blokken zijn echt een mooi stukje techniek, heb in het Duke4 topic al verhalen gelezen dat ze ermee op vakantie naar Italie zijn geweest en grotendeels zelfs snelweg 140-150km/h hebben aangehouden. Ook Motoplus had ooit een langduurtest en toen is het blok na 50.000km uit elkaar gehaald en alles zat nog ruim binnen de marges. Dit was een 690 SM met het 650cc blok en die had 64pk bij 1000km, na 50.000km was hier 62pk van over maar de uitlaatkleppen moesten wel opnieuw ingeslepen worden awnt die sloten niet goed meer af. Daarna zou die waarschijnlijk zelfs meer dan 64pk hebben.
Wel zijn de zuigerveren en cilinderwand kneiter hard waardoor het blok pas laat is ingelopen waardoor je het oliepeil wel goed in de gaten moet houden. Goede olie is ook belangrijk en geen 10w50 maar 10w60.