K&N Luchtfilter

Kaasszje

MF veteraan
25 okt 2002
4.749
15
Zoetermeer
Ik vraag mij af of dit nut gaat hebben op mijn motor.

Hij moet morgen weg voor een grote beurt, waar waarschijnlijk ook het luchtfilter vervangen moet gaan worden.
En nu ben ik aan twijfelen aan een K&N luchtfilter.
Zou ik dit merken (wil binnenkort ook over naar een andere demper)
 
Wat voor motor dan ?

En een goed luchtfilter heeft altijd nut, stock dingen deugen vaak niet echt......
 
Ik denk niet dat je er dan veel van merkt maar je kunt het proberen.

Beter is luchtfilter en uitlaat vervangen en dan ff rejetten op een testbank, dan win je nog wel wat vermogen misschien.

Alleen een filter doet weinig.
 
DE vraag is waarom wil je zo'n filter, vind je je motor te weinig vermogen hebben en wil je mee vermogen of meer liniar vermogen? Of wil je lekkerder geluidje derin?
 
Laatst was bij Fredriks een Fazer voor mij op de bank.
Het verschil tussen voor en na K+N-filter was miniem.
Volgens Fredriks omdat de Fazer van zichzelf goed afgesteld staat.
 
Ben wel nieuwsgierig of ik er meer vermogen uit kan halen eigenlijk..

Geluidje mag van mij ook wat dieper, maar dat komt ook met nieuw uitlaatje
 
Ben wel nieuwsgierig of ik er meer vermogen uit kan halen eigenlijk..

Geluidje mag van mij ook wat dieper, maar dat komt ook met nieuw uitlaatje
Open uitlaatje zal je wel een paar pk erbij geven. Een dynokit heeft niet veel zin.
 
Als je het luchtfilter toch moet vervangen kun je er net zo goed een K&N in monteren toch? Is waarschijnlijk nog goedkoper ook. Nadeel is wel dat de kans vrij groot is dat 'ie opnieuw moet worden afgesteld, ben je uiteindelijk misschien tóch nog duurder uit.
 
heb een paar weken ook een K&N laten monteren, meteen met kleppen stellen en carbs afstellen. filter moest vervangen worden, dus waarom dan niet een paar tientjes meer uitgeven voor een die nooit meer vervangen hoeft te worden. en iets beter oppakken (bij mij lastig te zeggen, want ervoor liep ie als een dweil, en nu als een tiet (10pk erbij, natuurlijk niet alleen door de K&N)) en aardig slurp geluid bij volgas.
ik zou het doen, komt ook goed met een open demper. :9
 
Iedereen heeft er natuurlijk andere ervaringen mee, maar bij mijn motor hadden ze problemen met het afstellen ervan. Dus het is niet altijd aan te raden. Pas na een Dynojet kit erin, liep ie weer als een trein. Als ik het dus over zou kunnen doen, had ik denk ik voor het originele filter gegaan. Dus pas er in ieder geval mee op. Mij wilden ze nog een rekening van 108 euro voor het afstellen presenteren (was er mee terug gegaan omdat ze hem in eerste instantie niet goed hadden afgesteld). Als ik dat had betaald had ik 4x zoveel kwijt geweest als een origineel filter. En dan erbij, ik merk niet veel verschil in het geluid. Maar goed, zelf weten.
 
Hallo

Fazertje heeft er ook een k&n filter in ..
en moet zeggen bij mij pak hij beter op
en met een laser uitlaat loopt het geheel als een zonnetje (als een speer)

helaas is en bestaat er geen dynojet kit voor de fazer 600
want deze motor is al goed afgesteld
dan moet je al veel prutsen en afstellen voor dat je een paar pk er bij krijgt
volgen ruud frederiks

Groeten Fazertje
 
Ik heb op mijn oude 600 ('98) ook een K&N filter gehad maar ik heb nooit verschil gemerkt. Ik moet zel zeggen dat het 's winters behoorlijk klote starten was...
 
Door het plaatsen van k&n's, heeft mijn dealer de powercommander terug moeten herprogrammeren. Nu met de highflowfilters verbruikt hij minder, maar de power bleef hetzefde als voorheen.
Het geluid daarentegen
685.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan