Als in; sloeg af, of, de zuiger klemde in de cilinder en ik kwam met een piepende achterband tot stilstand?liep hij oneens vast
Dat is helemaal in orde. Sinds de Bruno revisie heb ik niet zo'n fijne achteraandrijving gehad.M.b.t. vastlopen: Ik zou misschien even de bakolie en EA olie aftappen en bekijken op splinters of stukjes. Ik neem aan dat je het achterwiel wel hebt bevoeld i.v.m. de kruiskoppeling.
En daarna heb je er nog gewoon mee gereden, toch?Sorry ff bezig geweest.
Vastlopen kan niet want ik ben er daarna mee naar den bosch geweest, NO PROBLEMS.
Luchtbel? Lijkt mij niet, immers als je, op snelheid, het gas volledig dicht draait dan stopt op de K75 met de inspuiting tot de toeren onder de 2000 tpm komen. Dit gevoel ken ik dus, dat was het niet.
Eric, wat er gebeurde :ik rij lekker 50km, motor gaat als een naaimachine, bbkom: even wat extra gas, je weet wel testrit ff proberen vol gas in 3 naar 80km, motor verliest iedere voortstuwing, achterwiel slipt, (ik denk kudt vastloper, want aan olie/waterpomp gewerkt) ik trek de koppeling in, motor slaat af, ik laat de koppeling opkomen, motor slipt nog wat en ik sta stil .
Beetje duidelijk zo
Dan had het intrekken van de koppeling toch niet het achterwiel vrijgemaakt?En daarna heb je er nog gewoon mee gereden, toch?
Tja dan lijkt me dat dit toch nog wel eens terugkomt, en dat het inderdaad toch ergens in of na de bak zit?
Nee da's ook waar, ik heb het idee dat je deze al lang hebt; heb je er verder ooit iets bijzonders aan gedaan of gehad?Dan had het intrekken van de koppeling toch niet het achterwiel vrijgemaakt?
Nee da's ook waar, ik heb het idee dat je deze al lang hebt; heb je er verder ooit iets bijzonders aan gedaan of gehad?
Hmmmm dynamo rubbers heb ik ook vervangen. Bouten op 28 nm, hoe kan dat fout gaan?om het een of ander, had in het verleden een k100LT die vast liep. Bleek iets zijn met bouten van de dynamo. Ok je staat rap stil en na een beetje wiggelen rolde die weer maar heb m al laten slepen
Wow noem je dat normaal groot onderhoud? Dan ga je toch al echt wat verder dan ik geweest ben, ben benieuwd of je deze storing terugkrijgt en oplost.dat is het rare. Ik snap het zelf ook niet.
Gewoon groot onderhoud zoals ik al zo vaak heb gedaan. extra: Olie/waterpomp revisie.
Krukas eruit gehad om speling op zuigerstangen te controleren. Koppelingsplaat vervangen. Een boel slangen en rubbers vervangen. Roest preventie maatregelen , rubbers van de accu stand weer vast gelijmd aan het frame, etc etc.
Hey Bricksters,
Het kijkglas van mijn K75 is niet helemaal olie-dicht meer. Iemand een (web)adresje waar ik een nieuwe kan kopen?
maar ook voor de 3 pitter???