K75 Deel 2: ze blijven rijden

Heeft iemand hier interesse voor een partij K75/K100 onderdelen. Wielen, voorvork, benzinetank, zadel, scherm, kuipdelen, cardanas, radiator, verlichting, relaisbak, dynamo, enz.

Alles in gebruikte staat, sommige delen in goede staat, sommige niet.

Alles gaat weg in 1 koop en hoeft niet de hoofdprijs te kosten.

Ik heb zelf geen K meer en ook geen K meer in onderhoud.

Stuur een PB bij interesse. Niet vragen naar specifieke delen, alleen in 1 koop.
 
Heeft iemand hier interesse voor een partij K75/K100 onderdelen. Wielen, voorvork, benzinetank, zadel, scherm, kuipdelen, cardanas, radiator, verlichting, relaisbak, dynamo, enz.

Alles in gebruikte staat, sommige delen in goede staat, sommige niet.

Alles gaat weg in 1 koop en hoeft niet de hoofdprijs te kosten.

Ik heb zelf geen K meer en ook geen K meer in onderhoud.

Stuur een PB bij interesse. Niet vragen naar specifieke delen, alleen in 1 koop.

Pb gestuurd
 
En we gaan weer verder.
Ben begonnen met mijn geplande klus; de balhoofdlagers.
Volgens mijn wph moet de bout met fijne draad nu los, maar hij zit erg vast.
Iemand ervaring mee misschien?
Zie plaatjes.
IMG_20200105_183810 Balhoofd k752.jpg

BMW k75 wph.JPG
 
En ik heb het olielek ook gevonden, voorste keerring van ingaande as versnellingsbak heeft niet gelekt en de keering om de drukstift ook niet.Uitgaande as versnellingsbak wel dus de bak is er niet voor niets onderuit:z
Het is de keerring achter de dynamoaandrijving.
IMG_20200105_214937 BMW k75 Dynamoaandrijving.jpg


ik heb de bout eruitgedraaid en al eens een keer een klein koevoetje achter het ding gezet.
Ik zie nu in wph dat ie op splines zit, beetje kruipolie en dan morgen nog maar eens proberen.
Ik denk niet dat ik zo een klein dun trekkertje heb.
 
Laatst bewerkt:
Mbt de balhoofdlagers: De truc met de vrieskist en de oven voor lager en balhoofdpen werkte bij mij perfect. Het warme lager over de koude balhoofpen - Pingggg - en vast. *O*

Vergeet het stofkapje niet.
 
Verwarmen en kruipolie helpen ook bij losmaken. Ik denk dat ik de oven op 80, 90 graden heb gezet. Alles moet wel religieus schoon zijn en vrij van ieder braampje.
 
Balhoofd lagers waren er al uit ook van de balhoofdpen.
Montage daarvan komt wel goed denk ik, bedankt.
Flensje van dynamo aandrijving zit wel erg vast en ik weet niet helemaal zeker of dat er nu gewoon vanaf getrokken moet kunnen worden? Bout is eruit.
 
van de keer dat ik de tussen flens eraf heb gehaald kan ik mij niet herinneren dat die dynamo aandrijving zo'n probleem was. dat ding op de dynamo wel.

volgens mij heb ik er gewoon een poelietrekker opgezet. aandraaien, tikkie, aandraaien, tikkie enz
zijn goedkopen drie poots van de action.

nu by Set tandwiel-/lagertrekkers| Toolstation.nl
3 stuks voor 20 euro, kan je op de slijpmachine de voetjes wat smaller maken
 
Laatst bewerkt:
En ik heb het olielek ook gevonden, voorste keerring van ingaande as versnellingsbak heeft niet gelekt en de keering om de drukstift ook niet.Uitgaande as versnellingsbak wel dus de bak is er niet voor niets onderuit:z
Het is de keerring achter de dynamoaandrijving.
Bekijk bijlage 1455502

ik heb de bout eruitgedraaid en al eens een keer een klein koevoetje achter het ding gezet.
Ik zie nu in wph dat ie op splines zit, beetje kruipolie en dan morgen nog maar eens proberen.
Ik denk niet dat ik zo een klein dun trekkertje heb.
ik zou nooit verwacht hebben dat je daar opeens een plasje olie die naar hypoid-olie stinkt vandaan zou krijgen :?
 
O-) Ja daar moest ik ook aan denken toe ik ontdekte waar het vandaan kwam:+

Op Motobrik staat dat de alternator drive dog op fijne conische splines zit en dat je daar spanning op moet zetten en een tikje met een hamer op de as moet geven.
Ga ik vanavond proberen, als dat niet lukt ook maar een beetje warm föhnen.
 
Dan moet je wel een stekker setje hebben.

Maar dan nog zou ik dat niet doen, gaat hier toch om veiligheid.
Het is trouwens een kort kabeltje, mischien is het genoeg om de vulstukken, dashboard kastjes te verwijderen zodat de tank genoeg naar achteren kan :?
 
Had mijn schakelaartje al drie keer voor nood gerepareerd, en nu heb ik het rubberen tuitje (wat ik telkens met veel moeite gespaard had) weggegooid.Heb nu eindelijk een nieuwe op de plank liggen maar ik denk dat ie het nou blijft doen😅
 
Ging ongelooflijk simpel. Het kan dus wel ..
Totdat ik tire raps nodig had om de kabels weer vast te zetten. Geen idee waar ik die gelaten heb :? Hup naar de action. Duurde het gelukkig toch nog de halve middag _O-
Tank even op een blokje haar achteren :


Helder geel is het nieuwe kabeltje, allen dashboard kastje eruit voor wat werkruimte
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan