Het is niet de bedoeling dat alle electronica vervangen word.
Ik vraag alleen naar mensen met ervaring en wat die stuk hebben zien gaan hierdoor zodat ik weet waar ik op moet letten en dat als het stuk is vervangen moet worden.
Maar voor alle mensen die denken dat ik de dealer wil uitkleden, als ik mijn motor breng naar een dealer/garage en ik betaal hem x geld voor zijn kennis en kunde dan verwacht ik dat het werk wat we afgesproken hebben en hij gedaan goed is. Dat risico koop ik af en dat berekent hij mee in zijn prijs.
Als nu blijkt dat er iets niet goed is gegaan en er is schade hierdoor ontstaan moet deze fout hersteld worden. Alleen vind ik dat de schade herstelt moet worden zodat de situatie word zoals hij was voordat de schade ontstaan is.
Nu is dit met electronica gewoon moeilijk te zien, je kunt wat dingen meten en verder kun je niks. Het vervelende met electronica is dat het soms lijkt alsof alles werkt alleen dat hij onder bepaalde voorwaarde het dus niet doet of andere waardes geeft. Dit soort dingen kun je buitengewoon moeilijk opsporen.
Ik wil voorkomen dat dit gebeurt, want ik kan moeilijk de dealer mijn kosten laten betalen die ik moet maken om met mijn motor meerdere keren naar de dealer te rijden bijvoorbeeld ( 160 Km heen en terug ). Of de kosten die ik moet maken om van en naar mijn werk te komen als mijn motor het niet doet. Of de psychologische kosten van een motor die niet 100% werkt waar ik wel 100% voor heb betaald. Of de waarde vermindering voor het vermindert vertrouwen in de motor.
Dit zijn allemaal dingen die het gevolg zijn van een fout van iemand anders.
Had ik zelf de fout begaan dan had ik ook, als er reden voor te geven zijn, preventief een aantal zaken vervangen ongeacht de kosten daarvan.
Ik denk dat mensen die reageren met, als de dealer de kabelboom herstelt dan moet je verder niet zeuren. Maar ik denk dat deze mensen niet op een motor fiets rijden waar ze een paar jaar voor moeten sparen en waar je iederjaar meer als 1000 euro aan onderhouds kosten aan maakt ( banden / beurten ).
als ik op een brik had gereden van 10 jaar oud ( bijwijze van spreken ) en hij was niet meer 100% dan had ik idd ook allang blij geweest als alleen mijn kabelboom werd vervangen en de motor werd doorgemeten.
Maar we hebben het nu over een motor fiets van net een jaar oud die bijna 12.000 euro heeft gekost waar nu kortsluiting is ontstaan door een fout. Deze is ontstaan na een onderhouds beurt die mij 500 euro heeft gekost. In dit bedrag zit marge en deze marge is er onderandere voor dat de dealer kan eten maar ook voor eventuele fouten die zijn gemaakt en hersteld moeten worden.
Ik vind dat dit hersteld moet worden en voor 100% zekerheid gegeven moet kunnen worden dat de motor weer 100% is en als dit inhoudt dat bepaalde onderdelen preventief vervangen moeten worden dan moet dit gebeuren.
Dus voor iedereen die zegt dat ik niet moet zeuren
ik zou jou nog wel eens willen horen als je in mijn schoenen nu had gestaan
De dealer heeft gisteren mijn motor opgehaald
en ik heb een leen motor fietsje gekregen. Dat is prima service !
Ze zouden vandaag de schade is bekijken en dan hoor ik vanmiddag wat het actie plan gaat worden. Ben benieuwd wat ze gezien hebben en wat ze allemaal gaan doen.
De dealer zei zowiezo de kabelboom herstellen en alles nameten, ik weet alleen nog niet hoe hij hersteld gaat worden. Ik ben niet van plan om mijn kabelboom te laten solderen
dus ik hoop dat ze dat niet gaan voorstellen.
Maar vanmiddag ga ik het horen en hopelijk gaan ze me blij maken
Iemand geintereseerd in de uitkomst van deze kortsluiting ?