Kan zoveel zijn...
Bleef ie op de bank wel goed lopen en heb je daar ook gelijk brandstofdruk gemeten? (brandstofpomp probleem)
Heb je de originele uitlaat met de klep er nog in opzitten? (kan problemen geven als ie dicht blijft zitten)
welke bank ben je geweest?
Op de bank liet ie ook wisselende uitslagen zien, uiteindelijk gaf ie vol vermogen aan met een goede curve. Maar ik reed nog maar net bij die testbank vandaan toen ie het alweer nie deed.
Was bij een testbank in Roden.
De uitlaat is nie origineel, maar zo heb ik hem vorig jaar gekocht, heb er in de tussentijd niks aan veranderd.
Of de brandstofdruk daar gemeten is, durf ik niet te zeggen... ben zelf niet super technisch, beetje basiskennis.
Peter heeft wel verstand van zaken
Geeft geen FI code aan als ie hapert?
Ik heb een probleem met mijn kawa zx10r uit 2008.
Sinds een paar weken houdt hij in bij het gas geven, en dan vooral bij het vol gas geven. Rond de 7000 a 8000 toeren houdt hij flink in. Het probleem is niet constant aanwezig, vaak bij het starten van een tochtje gaat het goed, maar al snel treedt het probleem op.
Nou is hij al bij een specialist geweest met een testbank. Die heeft vast gesteld dat hij motorisch prima is. Carburateurs zijn schoon. Airbox zit goed, slangen daarvan zijn aangesloten.
Hij dacht aan het slangetje welke tussen de benzinepomp en motor zit. Daar bleek een klein knikje in te zitten. Hij heeft toen provisorisch een nieuw slangetje waar binnen de kortste keren weer een knik in zat. Heb vandaag een nieuwe slang bij de dealer gehaald en die er op gezet.
Toen ik vanmiddag een ritje ging maken ging het eerst super goed... maar al snel was het weer mis. Best wel teleurstellend eigenlijk.
Ik vraag jullie (lezers) om advies, of iemand die het probleem ook heeft gehad. Alle reacties zijn welkom!
Ik wil hem eigg naar een andere monteur hebben, ook hierin sta ik open voor suggesties!
Ben woonachtig in het noorden.
Alvast bedankt!
even voor de duidelijkheid, ik ken een ZX10 technisch niet maar carb's op een ZX10 uit 2008ik zou zeggen dat het een injectie motor zou zijn
maar goed daar ben je natuurlijk niet mee geholpen (tenzij de monteur dat tegen je heeft gezegd en en geen carbs op zitten dan zou ik idd naar een ander monteur gaan)
maar hoe zijn de bougies? en slaan deze niet door?
wat ik begrijp dat als de motor koud is (begin van de docht) er niks aan de hand is maar als de motor warmer word er soms problemen ontstaan?
GR NEMO!
Als er carburateurs op zitten ligt daar het probleem.