Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Het is zeker geen ixil uitlaat maar ik vermoed een chineze ripoff uitlaat, de uitlaat is te lang om een ixil te zijn en als ik naar het begin van de pijp kijk lijkt dat op hele dikke onregelmatige lassen en die van ixil zijn veel strakker en dunner. Krijg je wel de orginele uitlaat erbij dat kan wel eens handig zijn als je in Duitsland wil rondrijden zonder problemen (en met weinig geluid) het is zo te zien wel een slipon dus je kan altijd nog iets kiezen wat je zelf mooier/beter vindt.
 

Dank!
 
inmiddels besteld bij MLMparts
 
Hoe gaan jullie om met de nieuwe verplichting voor Europese tankstations om E10 benzine aan te bieden? Onderstaande staat op de site van Kawasaki:
bron

Voor iedereen met een Z1000 van vóór 2009 of een Z750 van vóór 2007, zoals ik, betekent dit dus dat je premium (lees: nóg duurdere) benzine moet gaan tanken. Ik neem aan dat er hier genoeg mensen rondhangen met een motor van voor deze bouwjaren. Hoe gaan jullie hiermee om? Stennismakerij? Of rijden jullie om naar een tankstation dat nog wel E5 aanbiedt? Bij mijn vaste tankstation is er nu namelijk alleen nog maar E10 te krijgen.
 

Het zou natuurlijk kunnen dat Kawasaki het zekere voor het onzekere neemt door een dergelijke lijst te posten, maar het kan ook zijn dat er in de oudere modellen daadwerkelijk rubbers en pakkingen zitten die makkelijk worden aangetast door het hogere ethanolpercentage. Ik durf het er zelf nog niet op te gokken, dus voor nu is het omrijden.
 
Ik heb een 2009 z1000 (modeljaar 07-09). Wat ik niet begrijp is dat de 09 z1000 wel met e10 om kan gaan volgens deze lijst, en de 07 en 08 niet. Volgens mij is er technisch geen verschil tussen de fietsen.

Edit: Kawasaki NL een bericht gestuurd met deze vraag.
 
Laatst bewerkt:

Met mijn Z750 2005 tank ik nu ook E5. Ik rij genoeg dus mocht het echt een keer niet lukken zou ik hem wel volgooien met E10 maar wanneer het niet hoeft gewoon E5. Doe dit pas sinds kort trouwens
 
Heeft er iemand een groene duo zadel liggen voor een z800?

——————-

Ik ben voorzien
 
Laatst bewerkt:
Reactie kawa nl, helaas geen duidelijkheid voor de z1000 07-09 . Geen zin om door te vragen, ga wel naar andere pomp.

"De informatie op de website komt direct van de fabriek.
Helaas hebben wij geen details beschikbaar over welke onderdelen in het brandstofsysteem verschillen voor de ZR1000B/C MY08-MY09.

Het is mogelijk dat, hoewel er tussen de componenten technisch geen verschil meetbaar is, er andere materialen of coatings zijn gebruikt voor de verschillende jaren. "