Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Na een uitstapje naar Harley-Davidson heb ik zojuist weer een Kawa gekocht! Deze keer een Z900 Performance uit 2019.

Ik twijfelde nog tussen deze of bijleggen voor het nieuwere model (2020-) maar deze beviel me eigenlijk perfect en vond het TFT scherm (en een paar andere minimale verschillen) niet de meerprijs waard. En tractiecontrole of rijmodi hoeft van mij sowieso niet.
Daarnaast vind ik deze specifieke kleurstelling ook erg vet.

Ik ben blij!


IMG-20220629-WA0013.jpg
 
Na een uitstapje naar Harley-Davidson heb ik zojuist weer een Kawa gekocht! Deze keer een Z900 Performance uit 2019.

Ik twijfelde nog tussen deze of bijleggen voor het nieuwere model (2020-) maar deze beviel me eigenlijk perfect en vond het TFT scherm (en een paar andere minimale verschillen) niet de meerprijs waard. En tractiecontrole of rijmodi hoeft van mij sowieso niet.
Daarnaast vind ik deze specifieke kleurstelling ook erg vet.

Ik ben blij!


Bekijk bijlage 1777872
Gefeliciteerd met je Z900 een prachtige motor ook wens je veel mooi en veilige kilometers er mee geniet er van
 
Na een uitstapje naar Harley-Davidson heb ik zojuist weer een Kawa gekocht! Deze keer een Z900 Performance uit 2019.

Ik twijfelde nog tussen deze of bijleggen voor het nieuwere model (2020-) maar deze beviel me eigenlijk perfect en vond het TFT scherm (en een paar andere minimale verschillen) niet de meerprijs waard. En tractiecontrole of rijmodi hoeft van mij sowieso niet.
Daarnaast vind ik deze specifieke kleurstelling ook erg vet.

Ik ben blij!


Bekijk bijlage 1777872
Wat een dikke dikke fiets! ENJOY
 
Hallo allen.

Ik zit toch even met een vraagje.
Volgens de RDW is mijn motor in 2010 eerste kenteken afgegeven.
Maar vervolgens kwamen wij er achter door middel van het sasienummer van de motor dat die in 2011 gebouwd zou zijn en ook het 2011 model zou moeten zijn.
We kwamen er achter door dat wij even benieuwd waren wat er met de motor voor dat ik hem kocht eventueel schade motor zou zijn, niet dat die slecht rijd maar wat de geschiedenis van mij Z1000 zou zijn maar gelukkig niks dus dat schild maar mij motor komt van oorsprong uit Duitsland vandaar is er dan bij de inschrijving voor Nederlands kenteken wat fout gegaan bij de RDW lijkt toch niet te kunnen als ze daar ook op sasienummer kijken en controleren
 
Hallo allen.

Ik zit toch even met een vraagje.
Volgens de RDW is mijn motor in 2010 eerste kenteken afgegeven.
Maar vervolgens kwamen wij er achter door middel van het sasienummer van de motor dat die in 2011 gebouwd zou zijn en ook het 2011 model zou moeten zijn.
We kwamen er achter door dat wij even benieuwd waren wat er met de motor voor dat ik hem kocht eventueel schade motor zou zijn, niet dat die slecht rijd maar wat de geschiedenis van mij Z1000 zou zijn maar gelukkig niks dus dat schild maar mij motor komt van oorsprong uit Duitsland vandaar is er dan bij de inschrijving voor Nederlands kenteken wat fout gegaan bij de RDW lijkt toch niet te kunnen als ze daar ook op sasienummer kijken en controleren
Op het RDW staat onderstaande als ik de betaalde BTW terugreken dan is de prijs bij import 7365,- geweest voor deze motor

Datum eerste tenaamstelling in Nederland 12-08-2016
Datum eerste toelating 09-07-2010

Import vind ik altijd gevaarlijk of het een schademotor is durf ik niet te zeggen maar zeer vaak wordt er flink met de kilometerstanden gesjoemeld.
 
Iemand belang bij een Kawasaki Z jas?

Verkocht aan MFer @KwaSuz :t
 
Op het RDW staat onderstaande als ik de betaalde BTW terugreken dan is de prijs bij import 7365,- geweest voor deze motor

Datum eerste tenaamstelling in Nederland 12-08-2016
Datum eerste toelating 09-07-2010

Import vind ik altijd gevaarlijk of het een schademotor is durf ik niet te zeggen maar zeer vaak wordt er flink met de kilometerstanden gesjoemeld.
We hebben al uit gezocht of het een schade motor was ja of nee maar dat is niet het geval maar op het sassienummer is het jaar tal anders dan de RDW terwel het sassienummer wel over één komt met de nummer op de kentekenpas.
Verder is de motor goed en niks raars aan behalve de jaartal verschil is daar ligt mijn vraag teken
 
DAtum is de datum vanaf wanneer dit model een typegoedkeuring had om op kenteken te mogen.
Of hij is eerst in 2010 Nl geweest, daarna uitgevoerd en later weer ingevoerd.
 
Helaas helaas heb ik geen Z1000 meer een ongeluk helaas ik ben er goed vanaf gekomen ik heb geen schade niks.
Maar dan besef je pas hoe veel geluk ik had 😭😭😭😭 maar goed opzoek naar een nieuwe motor maar het word helaas geen Z1000 meer.
Maar het zal wel een favo blijven.
 

Bijlagen

  • IMG-20220712-WA0003.jpg
    IMG-20220712-WA0003.jpg
    314 KB · Weergaven: 101
  • IMG-20220712-WA0004.jpg
    IMG-20220712-WA0004.jpg
    268,2 KB · Weergaven: 100
  • IMG-20220712-WA0002.jpg
    IMG-20220712-WA0002.jpg
    233,5 KB · Weergaven: 97
  • IMG-20220712-WA0006.jpg
    IMG-20220712-WA0006.jpg
    325,7 KB · Weergaven: 96
  • IMG-20220712-WA0017.jpg
    IMG-20220712-WA0017.jpg
    244,4 KB · Weergaven: 99
Helaas helaas heb ik geen Z1000 meer een ongeluk helaas ik ben er goed vanaf gekomen ik heb geen schade niks.
Maar dan besef je pas hoe veel geluk ik had 😭😭😭😭 maar goed opzoek naar een nieuwe motor maar het word helaas geen Z1000 meer.
Maar het zal wel een favo blijven.
Heftig ey!
Hoe is dit gebeurd?

Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen!
 
Heftig ey!
Hoe is dit gebeurd?

Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen!
Nou een heel leuk olie spoor in een bocht grrr en dit is ook nog is een bocht waar je gewoon 80 rijd en dus 80 weg maar helaas is de motor gaan rollen en uiteindelijk in de vaart beland.
Ik heb die hele olie spoor ook niet zo snel gezien.
Maar goed ook het wegdek was dus niet helemaal inorde maar goed het is gebeurt en nu kop op en door heb inmiddels ook al weer even op de motor van me kereltje gereden dus ben gelukkig niet bang al ben ik dat over het algemeen ook niet snel hoor maar toch is dit wel schrikken en het was toch wel me kindje ook😔 het was mee eerst motor maar goed zoals ik al zei kop op en door
 
Wegbeheerder aansprakelijk stellen mits het oliespoor aantoonbaar is.
Trouwens, vanwaar de conclusie dat het geen z1000 meer word ?
 
Wegbeheerder aansprakelijk stellen mits het oliespoor aantoonbaar is.
Trouwens, vanwaar de conclusie dat het geen z1000 meer word
Tja dat is nog niet zo makkelijk maar dat komt goed daar maak ik me verder geen zorgen om maar rede dat het geen Z1000 meer word is namelijk dat ik niet helemaal uit kom bij de Z1000 die ik zou willen deze was liefde op het eerste gezicht en rijd perfect en dat was de motor gevoels matig voor mij.
Ooit komt er weer een Z1000 hoor dat is wat zeker is maar nu ga ik toch ook wat anders proberen en ik moet me er goed bij voelen.
Ben al wel bij een aantal Z1000 wezen kijken maar die voelde niet goed voor mij dus vandaar even een andere stap😉
 
Je zou nog voor een Z750R kunnen gaan, zal nooit geen Z1000 worden maar heeft er wel enkele onderdelen van overgenomen.
Hoe is het anders na je ongeval? vertrouwen al weer terug zoals het was voor het ongeval?
Hoop voor je datje inmiddels al weer kilometers heb kunnen maken.
 
Je zou nog voor een Z750R kunnen gaan, zal nooit geen Z1000 worden maar heeft er wel enkele onderdelen van overgenomen.
Hoe is het anders na je ongeval? vertrouwen al weer terug zoals het was voor het ongeval?
Hoop voor je datje inmiddels al weer kilometers heb kunnen maken.
De z750r is ook een mooie motor, maar het gaat mij erom dat de motor goed voelt dus voor namelijk het gevoel moet ik er bij hebben.
Maar het heeft niks met het ongeval te maken hoor ben niet bang voor een bepaalt type.
Maar ik heb weer een mooie motor helaas geen z1000 maar daar is wel een mooie voor terug gekomen een R1 ook een knappe motor.
Maar verder er komt wel wel weer een Z1000 hoor maar het gevoel moet er zijn
 
Gister mijn Z1000 uit 2005 verkocht, dacht voorlopig even niks maar hier ben ik dan alweer :)
Wellicht interessant om zakelijk een Z900 nieuw te kopen, gezien er net de 2023 is aangekondigd en volgens mij er hier en daar nog wel een paar nieuw in de showroom staan zou er dan onderhandeld kunnen worden over de prijs?
 
De z750r is ook een mooie motor, maar het gaat mij erom dat de motor goed voelt dus voor namelijk het gevoel moet ik er bij hebben.
Maar het heeft niks met het ongeval te maken hoor ben niet bang voor een bepaalt type.
Maar ik heb weer een mooie motor helaas geen z1000 maar daar is wel een mooie voor terug gekomen een R1 ook een knappe motor.
Maar verder er komt wel wel weer een Z1000 hoor maar het gevoel moet er zijn

Z1000 was je eerste motor, had je niet zo lang en geen goed gevoel bij een Z1000 dus dan maar een R1... sorry hoor maar ik zou toch een lichtere motor nemen (qua vermogen) zodat je bij een onverwachte situatie niet weer uit de bocht vliegt. Als je hier weer wat mee krijgt is het motorrijden misschien wel helemaal verpest voor je.
 
  • Leuk
Waarderingen: 6R15
Z1000 was je eerste motor, had je niet zo lang en geen goed gevoel bij een Z1000 dus dan maar een R1... sorry hoor maar ik zou toch een lichtere motor nemen (qua vermogen) zodat je bij een onverwachte situatie niet weer uit de bocht vliegt. Als je hier weer wat mee krijgt is het motorrijden misschien wel helemaal verpest voor je.
Even voor de duidelijkheid ik denk dat je het even noet begrijpt of dat ik het misschien niet goed heb neer gezet.
De Z1000 was echt wel een top motor maar goed de motor zelf moet goed voelen wil echt wel weer een Z1000 maar dan moet ik wel de juiste tegen komen die goed voelt het gaat mij niet om bouwjaar of vermogen.
En als je dat dan niet snapt of wil snappen helemaal prima hoor je mag je mening hebben.
Maar zoals iedereen heeft iedereen een eigen manier van leven en van denken.
Of je nou ervaren bent of niet.
Staat los van heel veel dingen😉.
Maar hartelijk bedankt voor je mening zou het onthouden😌
 
Z1000 was je eerste motor, had je niet zo lang en geen goed gevoel bij een Z1000 dus dan maar een R1... sorry hoor maar ik zou toch een lichtere motor nemen (qua vermogen) zodat je bij een onverwachte situatie niet weer uit de bocht vliegt. Als je hier weer wat mee krijgt is het motorrijden misschien wel helemaal verpest voor je.
3 Maanden rijbewijs rijd op een best zware z1000, rijd deze compleet total loss, oplossing R1 kopen. Tja ervaring komt met de jaren of zoiets?
 
3 Maanden rijbewijs rijd op een best zware z1000, rijd deze compleet total loss, oplossing R1 kopen. Tja ervaring komt met de jaren of zoiets?
Hey effe wat anders vermogen of bijna geen vermogen de gashandel bepaal je zelf dus want ook op een lichtere motor kun je onder uit gaan en onverwachte situatie's krijgen.
Maar iedereen kan in alles een verkeerde inschatting maken of dingen op de weg tegen komen die je niet verwacht ervaren of onervaren maakt geen donder uit.
 
Hey effe wat anders vermogen of bijna geen vermogen de gashandel bepaal je zelf dus want ook op een lichtere motor kun je onder uit gaan en onverwachte situatie's krijgen.
Maar iedereen kan in alles een verkeerde inschatting maken of dingen op de weg tegen komen die je niet verwacht ervaren of onervaren maakt geen donder uit.
Ervaren of onervaren maakt enorm veel uit! Niemand stapt op een motor en is gelijk Valentino Rossi zelfs Rossi moet eindeloos trainen om beter te worden. Er zijn altijd situatie's waar je echt niks aan kan doen, olie op de weg, iemand rijd je aan, of je maakt zelf een keer een foutje overkomt de beste nietwaar. Maar ervaring maakt een groot verschil, als ik op een andere motor rijd rijd ik ook wat meer behouden en dat is niet omdat ik opeens niet meer kan motorrijden maar meer omdat de motor anders voelt/remt ect het is anders dan je na jaren gewend bent op je eigen motor. Met die paar maanden rijbewijs heb je echt nog niet ontdekt wat je motor echt kan, hoe je het best een bocht kan aansnijden of hoe je moet kijken, daarnaast maakt gewicht/vermogen wel degelijk verschil in de hanteerbaarheid van een motor anders was je lesmotor ook wel een R1 geweest.

Denk dat we de dicussie ook wel kunnen sluiten nu want als je alles zo goed weet ben je het hiermee vast ook niet eens.
 
Goedemiddag ik ben kelvin kom uit tiel en heb afgelopen zaterdag een kawasaki z750 gekocht bij barbier motorsport moest er 148km heen en terug rijden maar dat is het waard. Hier voor heb ik suzuki gs500e gehad maar door privé omstandigheden helaas moeten verkopen en 7a 9jaar geen motor meer gehad.dus ik ben nu zo blij als een klein kind
 

Bijlagen

  • 20220917_194329.jpg
    20220917_194329.jpg
    124,5 KB · Weergaven: 35
  • 20220917_145004.jpg
    20220917_145004.jpg
    301,6 KB · Weergaven: 36
  • 20220917_150953.jpg
    20220917_150953.jpg
    250,6 KB · Weergaven: 36
Terug
Bovenaan Onderaan