*Kawasaki ER-6 Topic*

Eerste echte er6 meeting!!

  • 20 Juni

    Stemmen: 3 18,8%
  • 27 Juni

    Stemmen: 10 62,5%
  • 4 Juli

    Stemmen: 1 6,3%
  • 11 Juli

    Stemmen: 2 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen flauw idee hoeveel kilometers :? Net vanmiddag getankt voordat ik thuis kwam, zal morgen de teller op 0km zetten en dan kijken hoever ik kom :) tank gemiddeld 2/3per week maar ik rijd vrij veel :+ 4300km in 2 maanden en een beetje :)
 
Nou ja, ik ben benieuwd om de hoeveel kilometer ik straks moet tanken. Nu rijd ik 200-250 km met een volle tank, maar ik kan waarschijnlijk wel 300 km halen. Mijn benzinemetertje blijft heel lang 'vol' aangeven en dan is hij ineens leeg :X Ik ben altijd bang om ergens zonder benzine komen te staan. Ik geloof dat mijn VFR wel een wat grotere tankinhoud heeft.
 
Tank van de er6 is 15,5liter en daar moet de reserve brandstof nog vanaf :+ 200km moet wel lukken, buiten de stad op de snelweg ga je denk ik richting de 250 275km? ga er maar beetje vanuit dat ze 1:19 1:20 rijd :+

Paar gasten gister ook al bij het stoplicht.. hey hey HEY HEY! huh wat? wil je een wheely doen? uhh nee. Een burnout dan?? Uhh nee dat is niet zo goed voor mijn motor... Beetje gassen dan? hmm Nou vooruit dan :+ zij helemaal blij.. daar zit je dan als midden twintiger helemaal blij te wezen in je jeep :9 Ben zelf gelukkig dat ik ze deze blijdschap heb kunnen geven _O-
 
Laatst bewerkt:
vandaag ff gesleuteld aan de fiets, complete taartschep dr af, led achterlicht met knipper er in en losse kenteken plaat strak tegen de kont aan(dus zonder die zwarte dealer rand dr op :P).
tevens de top koffer gemonteerd, is wel handig maar denk dat ik hem dr weer af gooi, ziet er niet uit... snel ff een tanktas halen, welke tanktassen hebben jullie eigenlijk?
 
Moggl,

Persoonlijk ga ik voor de bagster quick connect tassen, met zo'n bevestiging haak boven op de plaats van je tank dop zodat je tas boven je tank zweeft ivm met krassen. Tassen zijn wel vrij duur -O- 130e, 150e, 170e en er kan niet super veel in maar liever een duurdere tas dan dat ik zometeen mijn lak opnieuw moet laten spuiten :Y

@mat
kan je fotootjes plaatsen ben wel benieuwd naar je knippers :Y Wil zelf ook van mijn taatschep af.

@Lady hoe hebben ze bij jou de taartschep eraf gesloopt? zijn er al vervanging sets voor?
 
Moggl,

Persoonlijk ga ik voor de bagster quick connect tassen, met zo'n bevestiging haak boven op de plaats van je tank dop zodat je tas boven je tank zweeft ivm met krassen. Tassen zijn wel vrij duur -O- 130e, 150e, 170e en er kan niet super veel in maar liever een duurdere tas dan dat ik zometeen mijn lak opnieuw moet laten spuiten :Y

@mat
kan je fotootjes plaatsen ben wel benieuwd naar je knippers :Y Wil zelf ook van mijn taatschep af.

@Lady hoe hebben ze bij jou de taartschep eraf gesloopt? zijn er al vervanging sets voor?

Ik heb geen idee hoe ze het gaan doen. Mijn motor zit nog in een krat en wordt binnen nu en twee weken rijklaar gemaakt. Er komt een kleinere kentekenplaathouder en andere knippertjes op. Ik denk eigenlijk dat ze die taartschep er gewoon afzagen. :X Ik wil het niet weten ook ;)
 
@Lady M; Leuk dat je gekozen hebt voor een ER6. Heel veel plezier gewenst van deze mooie en fijne motor. Ben benieuwd naar de foto(s) van je motor straks. Zal erg mooi zijn in het wit. (oftewel de Pearl Stardust White)

@mat; Ook ik ben benieuwd hoe je de achterzijde aangepast hebt. Dit wil ik ook nog aanpassen. Als je foto's hebt e.d. dan zie ik het graag.
 
Ik heb geen idee hoe ze het gaan doen. Mijn motor zit nog in een krat en wordt binnen nu en twee weken rijklaar gemaakt. Er komt een kleinere kentekenplaathouder en andere knippertjes op. Ik denk eigenlijk dat ze die taartschep er gewoon afzagen. :X Ik wil het niet weten ook ;)

Ben benieuwd :)
 
trouwens ff....

ik heb nu 2 tank tassen maar bij allebei het idee dat ze gigantisch in de weg zitten.. wat voor tank tas hebben jullie en maakt t n beetje mogelijk om fatsoenlijk te rijden... wil wel mn zooi mee kunnen nemen maar deze tassen zijn te breed volgens mij....

heb nog wat fototjes gemaakt afgelopen donderdag na n welverdiende wasbeurt haha! wat wil je ook he, heel de winter niet gewassen... en bijna heel de winter stil gestaan... dus was n beetje stoffig haha!

photo-3.jpg

photo-2.jpg

photo-1.jpg

photo.jpg


foto's genomen met mn telefoon
 
Laatst bewerkt:
trouwens ff....

ik heb nu 2 tank tassen maar bij allebei het idee dat ze gigantisch in de weg zitten.. wat voor tank tas hebben jullie en maakt t n beetje mogelijk om fatsoenlijk te rijden... wil wel mn zooi mee kunnen nemen maar deze tassen zijn te breed volgens mij....

heb nog wat fototjes gemaakt afgelopen donderdag na n welverdiende wasbeurt haha! wat wil je ook he, heel de winter niet gewassen... en bijna heel de winter stil gestaan... dus was n beetje stoffig haha!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

foto's genomen met mn telefoon

Heb mijn motot pas 2 maanden en mijn tanktas de bagster quick connect:? die moet nog komen, heb besloten hiervoor te gaan ivm met het krassen van de andere normale magneet tassen. je hebt in de bagster tassen wel wat minder ruimte door het quicklock systeem wat er in verwerkt zit. Misschien wat foto's plaatsen van je tas?? de tank van de er6 is vrij smal dus wss zitten je tassen te veel over de rand heen?
 
Hee, een hele goede middag allemaal. Ik wil mij graag ook even aanmelden voor deze topic. Sinds januari zijn wij de trotse bezitters van maar liefst (jaja) 6 zwarte ER6N.
Onze baas heeft ze aangeschaft voor de "lessende" motorrijder.
Voor foto's: HyvesGames

Nu komt er gelijk een vraagje. Ik heb zelf ook een ER6N uit 2009.... zijn daar al leuke andere dempertjes voor? ik zoek me suf... maar heb nog niets gevonden helaas.

groetjes
wendy
 
Hee, een hele goede middag allemaal. Ik wil mij graag ook even aanmelden voor deze topic. Sinds januari zijn wij de trotse bezitters van maar liefst (jaja) 6 zwarte ER6N.
Onze baas heeft ze aangeschaft voor de "lessende" motorrijder.
Voor foto's: HyvesGames

Nu komt er gelijk een vraagje. Ik heb zelf ook een ER6N uit 2009.... zijn daar al leuke andere dempertjes voor? ik zoek me suf... maar heb nog niets gevonden helaas.

groetjes
wendy

Hallo Wendy,

aller eerst welkom natuurlijk ;) geen flauw idee of er nieuwe dempers zijn zelf ook lopen zoeken maar passen de oude niet gewoon op de nieuwe? of hebben ze net zoals alles de uitlaat ook 2cm verschoven '( Zadels zijn er nu al wel *O* www.bagster.com ze hebben pas de site geupdate met de mededeling dat de nieuwe er6 zadels te bestellen zijn *D

Staan zoveel foto's op de hyves welke moet ik kiezen :X
Net weer stukje gereden tank is nu 2 streepjes vanaf voor lady-M zit nu denk ik rond de 70km alleen maar stad gereden met hard optrekken O-) Ik rijd hem leeg voor je dan weten we het precies.
p.s naar valkenburg was het net iets meer dan 1 tank als ik het mij kan herinneren, vanuit scheveningen
 
trouwens om geil van te worden :9
537321043_5_q4Ra.jpeg
Mooie bestickering en de rimstripin ook. is in oranje toch?

Alleen jammer van die spiegels :+
 
Laatst bewerkt:
Haha, ja zeker ook op een honda cbf500 gelest?? eerste keer op de er6 had ik zoiets van wat gebeurt mij nou :9

@Lady-M

Vandaag mijn tank tot het onderste streepje gereden en toen nog 10km door. Ik ben gaan tanken en ik moest 11.5 liter tanken na +-200km dit was in stadsgebruik en ik trek niet zacht op, 70% van de gevallen zover als mijn gas open kan (25kw, 5500-6000rpm dan moet je weer schakelen in zijn 2 bij de 60km :') ook al geprobeerd hoe ver ze echt kan en dat is 9000 rpm dan grijpt de begrenzer in :+ ) komt dus op 1:18 1:19km? Hoop dat je er wat aan hebt :)
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd meestal ook zo rond de 200 kilometer op een tank en dan gaat de bezine branden. Maar ik zit dan meestal aan de 12/13 liter....
Komt waarschijnlijk omdat ik het merendeel over de snelweg rijd met meestal min 140 km/uur zit je toch al op 7000+ rpm, niet echt goed voor het zuinige verbruik.
Maar desondanks vind ik hem in vergelijking met andere motors aardig zuinig rijden.
 
Haha, ja zeker ook op een honda cbf500 gelest?? eerste keer op de er6 had ik zoiets van wat gebeurt mij nou :9

@Lady-M

Vandaag mijn tank tot het onderste streepje gereden en toen nog 10km door. Ik ben gaan tanken en ik moest 11.5 liter tanken na +-200km dit was in stadsgebruik en ik trek niet zacht op, 70% van de gevallen zover als mijn gas open kan (25kw, 5500-6000rpm dan moet je weer schakelen in zijn 2 bij de 60km :') ook al geprobeerd hoe ver ze echt kan en dat is 9000 rpm dan grijpt de begrenzer in :+ ) komt dus op 1:18 1:19km? Hoop dat je er wat aan hebt :)

Hee bedankt voor het bijhouden. Ik had al in een paar tests gelezen hoe het met het brandstofverbruik zit en dat komt aardig overeen met mijn VFR. Ik was vooral benieuwd naar de actieradius en die is dus iets kleiner dan mijn VFR, maar da's ook logisch want de tank is een paar litertjes kleiner. Morgen gaat mijn trouwe VFR naar de dealer ;( (tenzij ik hem vandaag nog ff verkoop, maar dat lijkt me stug) en volgende week krijg ik de ER-6N. Ik kan haast niet wachten!
 
Hee bedankt voor het bijhouden. Ik had al in een paar tests gelezen hoe het met het brandstofverbruik zit en dat komt aardig overeen met mijn VFR. Ik was vooral benieuwd naar de actieradius en die is dus iets kleiner dan mijn VFR, maar da's ook logisch want de tank is een paar litertjes kleiner. Morgen gaat mijn trouwe VFR naar de dealer ;( (tenzij ik hem vandaag nog ff verkoop, maar dat lijkt me stug) en volgende week krijg ik de ER-6N. Ik kan haast niet wachten!

Graag gedaan :) Groot prijs verschil met dealer en privé verkoop??

gaat er iemand nog rijden omgeving den haag etc?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan