vandaag de proefrit gereden met de Kawasaki er6f en moet zeggen dat het hard ging om niet te zeggen dat het heel hard ging. alleen op de auto snelweg had ik wel altijd last dat mijn helm precies werd afgerukt door de wind maar scherm stond in laagste stand blijkbaar dat is quasi comfort wel beter bij de maxsym. maar wel oplosbaar denk ik. maar verder is het wel een leuk en pittig beestje wat ik totaal niet had verwacht en met de originele klinkt hij toch ook wel lekker sporty hoor. dus de akra hoeft niet echt voor mij vind het zo ook al goed. maar moet er toch nog is een nachtje over slapen. mvg
Goedendag,
Nu rij ik al een 2 jaar op mijn er6f vanuit 2007 met ABS maar ik merk al een tijdje dat het remmen steeds slechter gaat.
Remblokken zijn vervangen (net nieuw) rem olie is vervangen.
Maar de remmen komen niet genoeg op druk.
Nu komt hij net van de garage af en zelfs de garage kreeg het systeem heel slecht op druk. De rempomp plunjer is ook vervangen en gecontroleerd. Remvloeistof bakje is schoon.
By the way het gaat om de voorste rem.
Nu vroeg ik me af of jullie hier ook al een keer mee te maken hebben gehad?
En zo ja wat hebben jullie er aan gedaan?
zeg zou het kunnen dat er op de er6f geen temperatuur meter staat voor de koelvloeistof? en welke banden hebben jullie eronder zitten en bevindingen van de banden?
zeg zou het kunnen dat er op de er6f geen temperatuur meter staat voor de koelvloeistof? en welke banden hebben jullie eronder zitten en bevindingen van de banden?
Dunlop road smart III altijd mee gereden. Superfijn gaan lekker lang mee. Erg slechte ervaring met Continental contimax. Was in de regen echt huilen. Rij op mijn huidige motor nu met pirelli angel st. Die zijn op de interwebs goedkoop te vinden. 178 euri voor een setje. Ben er supertevreden over. Fijnste band ooit op de er6: dunlop qualifier II. Plakken als een dolle, maar na 8000 km was ik toe aan een nieuwe achterband.
Ziet er strak uit! Kleurtje past ook mooi bij de rest van het dashboard.
The smaller 2017 Kawasaki Z650 will replace the previous ER6-N. Fans of this machine shouldn’t worry too much as it’s mostly a renaming strategy, with the middleweight naked still retaining its previous characteristics.
The biggest change comes from the new trellis steel frame that embraces the 650 cc parallel-twin engine. Speaking of the power unit, it should be the same on the new Ninja 650, so it’s down 3 hp as a result of retuning for Euro 4 regulations.
It also features the same assisted slipper clutch, a nice underbody exhaust, banana-shaped swingarm, Tokico brakes, restyled headlamp, dashboard and side panels. No belly pan is offered apparently, but it is available in white and black, ‘raw titanium’ and black or metallic black and ’spark’ black.
Read more: 2017 Kawasaki Z650 Replacing ER6-N, Upgraded Z900 Debuting at EICMA