Lijkt me erg handig zo'n koffer! Veel plezier ermee.
Heeft iemand toevallig ervaring met een zadeltas voor achterop de er6, of gewoon ik het algemeen voor welke motor dan ook? Nu kan ik namelijk niets meenemen, tenzij ik een rugtas omdoe. En de ruimte onder het zadel zit al vol met had schijfremslot :D
Dat zou best kunnen natuurlijk.
Heeft je rijschool geen standaard er6 staan? Zodat je eens daar een lesje op kan doen?
Nee nog geen proefrit gereden want heb mijn rijbewijs nog niet..
Les op een ER6N dus dacht, die proefrit is niet nodig, hup gewoon kopen haha.
Vind t zo moeilijk te bepalen of ie wel of niet te hoog is... Laten verlagen als t niet nodig is vind ik ook zonde.
Les nu op een motor die alleen verlaagd is aan de voorkant en die is prima.
Maar als ik hem laat verlagen dan verlaagt hij de veer, voorkant én standaard.... Wordt hij dan niet nóg lager?
Nee de nieuwe is echt klein.Ik zag gister een ER6n rijden, laatste model. Moet toch zeggen dat het eigenlijk wel een heel klein motortje isKlopt het dat het nieuwe model echt kleiner is, of is mijn 2010 model net zo mini?
Dat dacht ik ook altijd, maar rijdt inmiddels een RSV Mille erbij en het valt mee.Zo, 1000km-beurtje ook weer gehad bij MVM.
Hoefde alleen materiaalkosten te betalen, geen arbeid. Toppie!
Meteen ook de optimate-kabel (acculader) erop laten zetten, die had ik nog tegoed maar was niet voorradig op moment van afleveren motor.
Ik bracht 'm dus alleen een uur vroeger dan ik meende te hebben afgesproken, dus wat doe je dan? Even een ander motortje meegepakt, een Aprilia RS4 125 die daar te koop stond, ff leuk mee rondgereden. Zo'n supersport blijft niets voor mij, wat zit zo'n ER-6 dan toch weer heerlijk. Supersport is mooi om te zien, maar comfort is altijd ver te zoeken. Maar goed, als je 18 bent en je nog extra lenig bent en er uit ziet als een jonge god, geen probleem.
Alleen jammer dat ik net in een plensbui terecht kwam, terug naar huis. Dit keer de regenvoering er wel in gedaan, dus geen probleem.
Zijn al topics over op MF, even zoeken.Ik heb mijn ER-6f inmiddels een week. Na het ritje dealer -> huis vond ik hem al vies door de geplette insecten, en na de paar tourtochten dit weekend en het ritje gister in de regen / op een natte weg kan ik het niet meer aanzien. Ik heb dus besloten dat ik mijn motor goed wil gaan schoonhouden / oppoetsen eens in de zoveel tijd, en dit wil ik ook goed doen.
Ik was van plan dit met een hogedrukspuit te doen, maar na de berichten die ik op internet en dit forum heb gelezen lijkt me dat toch niet zo'n goed idee. Ik heb nu net met een emmer lauw water en een natte doek de insecten eraf geveegd, en dit weer afgedroogd met een andere doek. Ook heb ik de kuipen vooraan een beetje schoongemaakt, heel voorzichtig want ik wil geen krassen.
Tijdens dit schoonmaken zag ik steeds meer plekken die vies waren. Echt vies, zoals zand, vet, insecten etc.
En niet alleen de kuipen, maar ook de voorvork, het motorblok, de spatborden, de velgen, het ruitje, de vering..
Ik heb veel verschillende dingen op internet gelezen hoe je nou het beste je motor schoon kan maken. Dus daarom ben ik benieuwd hoe jullie dit doen. Wat maken jullie schoon, met welke middelen?
Ik kwam dit lijstje tegen:
MotorVision.nl
Ik ben erg benieuwd. Ik vind het namelijk wel leuk om een mooi glanzende motor te hebben. En dan ook de voorvork, motorblok etc.
Dat dacht ik ook altijd, maar rijdt inmiddels een RSV Mille erbij en het valt mee.
De zit en kniehoek is natuurlijk niet zo comfortabel als op de ER6 of een naked, maar daarentegen kan ik de windbescherming erg waarderen op de snelweg.
Nou, bij MVM geweest, bouten zijn los. Was het hier bij mij thuis toch kippenkracht en slecht gereedschap. Hoewel ik toch een stuk gereedschap heb gebroken er op (verlengstuk). Op het schroefdraad in het midden zat wel iets wits, weet niet wat dat was. Weet wel dat ik beter gereedschap ga aanschaffen.
Kofferrekje gemonteerd, blauwe loctite tegen trillingen op de schroefjes. Vanavond wat foto's.
Die Akra klinkt vanaf 6000-7000tpm toch wel erg mooi, daar boven nog niet geweest, maar het orkest begint dan wel te spelen!woensdag 1000-beurtje.
Oh het went ook wel hoor. Toen ik op een MV F3 stapte, was dat ook erg wennen en dacht ik de eerste rit 'waar ben ik aan begonnen?'.Maar dat wende vrij snel. Prima windbescherming ook op die motoren en direct ook het grootste nadeel; je gaat er veel harder door rijden. Ik wel.
Puig ruitje:
https://www.louis.de/en/artikel/pui...&list=56176708&filter_article_number=10006915
Heb nog een €20,- kortingsbon liggen tot woensdag geldig, wat 'm 79,99 ex verzendkosten (5 eur) maakt. Twijfel, twijfel. Is wel lichtgetint, maar te donker hoeft ook niet van mij.
Proefrijden hoef ik niet, is het ruk voor mijn lengte, dan verkoop ik 'm weer.