Maximaal 1 liter per 1000km, maar eigenlijk hoeven ze weinig tot niets te verbruiken.
Als die van jou van max naar minimaal gaat in 3500 kilometer, zit je dus op net iets minder dan een liter per 1000km.. zou dus officieel nog acceptabel zijn. Ik zou er alleen niet blij van worden elke keer liters olie te moeten kopen om bij te vullen.
Door dat ik vaak andere motoren onder mijn kont heb met gear indicator, mis ik 'm toch wel op de ER-6. Vandaag dan maar eentje besteld met witte LED. Vroeger had ik zoiets van 'dat is totaal overbodig', maar het is toch ook wel makkelijk.
Je moet bijvullen
Ik zag m er laatst toevallig tussen staan in de accesoirelijst van de nieuwe er6. Een GI pro, met plug en play stekker.
Jammer genoeg heb ik altijd gehoord van olie verversen maar nooit van olie bijvullen. Ik dacht dat die dingen heel weinig zouden verbruiken. Nu zit ik met mijn gs500 die hierdoor een kapot motorblok heeft.
Volgens de dealer moet mijn ketting & tandwielen van de er6n vervangen worden want de ketting zou versleten zijn.
Op het internet vond ik dat een ketting versleten is zodra je hem strak trekt en meer dan 5 mm van de tandwielen kan trekken.
Klopt dit
Tandwiel en ketting set heb ik al voor 100 euro gevonden, met een paddockstand komt het dan neer op 150 euro want ik wil het zelf doen.
Op de er6n hoor ik ook een soort sissend geluid. Ijzer op rubber geluid alsof de ketting zou schuren. Nu net deze rit sinds dat de ketting strak staat (te strak, ik heb 'm niet gespannen) hoor ik het harder dan normaal. Toen de ketting op zijn slapst stond hoorde ik het ook duidelijker.
Horen jullie dit ook of ben ik de enige?
Jammer genoeg heb ik altijd gehoord van olie verversen maar nooit van olie bijvullen. Ik dacht dat die dingen heel weinig zouden verbruiken. Nu zit ik met mijn gs500 die hierdoor een kapot motorblok heeft.
Volgens de dealer moet mijn ketting & tandwielen van de er6n vervangen worden want de ketting zou versleten zijn.
Op het internet vond ik dat een ketting versleten is zodra je hem strak trekt en meer dan 5 mm van de tandwielen kan trekken.
Klopt dit
Tandwiel en ketting set heb ik al voor 100 euro gevonden, met een paddockstand komt het dan neer op 150 euro want ik wil het zelf doen.
Op de er6n hoor ik ook een soort sissend geluid. Ijzer op rubber geluid alsof de ketting zou schuren. Nu net deze rit sinds dat de ketting strak staat (te strak, ik heb 'm niet gespannen) hoor ik het harder dan normaal. Toen de ketting op zijn slapst stond hoorde ik het ook duidelijker.
Horen jullie dit ook of ben ik de enige?
Is gewoon een Healtech GiPro DS idd. Alleen op de site van Kawasaki zie ik 'm alleen in het rood, geen opties. Dus ergens anders gehaald. Moet 'm alleen nog monteren, doe ik binnenkort even, heb nu pas ook weer mijn eigen motor terug. Had even een nieuwe SV650A staan. Ook een tof ding. Niet qua uiterlijk, maar wel qua rijeigenschappen. Een ER-6 is groter en wat lomper, valt ook wat meer de bochten in dan een SV. En zo'n V-twin roffel blijft mooi. Maar goed, het oog wil ook wat en dus ER-6. Vind een MT-07 er ook niet uit zien.
Nooit gehoord dat je je oliepeil moet controleren?
Lekkere rijschool dan..
En je weet niet of je ketting versleten is, maar je wil hem wel zelf vervangen..?
Hoe zien je tandwielen eruit?
Het verhaal van je ketting die het ene moment slap staat en het andere moment strak lijkt op een vastzittende schakel van je ketting.
Heb je gereedschap om je voorste tandwiel los te halen?
Reken ook nog een stukje gereedschap om je klinkschakel te monteren en je bent weer €50,- verder.
Ik weet niet hoe technisch je bent, maar gezien je ook een motorblok zoekt moet een ketting vervangen wel goed komen.
Mocht je toch twijfelen, laat het dan lekker doen. Als je ketting breekt of eraf loopt kun je veel meer schade hebben dan €200,- om je ketting te laten vervangen.
ik zal me ff voorstellen ik ben mario en ben woonachtig in belgie ik heb dit topic helemaal doorlezen en ben mss ook van plan om een ER6F aan te schaffen het is zo dat ik aanstaande donderdag middag een proefrit heb met de Kawasaki. rijd momenteel op een maxsym 600i sport edition (motorscooter) waar ik eigenlijk heel content van ben maar door mijn sportieve rijeigenschappen heb ik al vele keren de middenbok en zij spoiler de weg laten kussen. dus vond ik het tijd om iets anders te zoeken wat bij me rijstijl past. vond ik het wel interessant om is kennis te maken met de ER6F. nu wou ik eens weten hoe het eigenlijk zit qua verbruik en onderhoudskosten en hoe het eigenlijk is voor lange afstanden te rijden op auto snelweg. ik rijd zo'n 400km per week woon werk waarvan elke dag 45km autosnelweg.
ik zal me ff voorstellen ik ben mario en ben woonachtig in belgie ik heb dit topic helemaal doorlezen en ben mss ook van plan om een ER6F aan te schaffen het is zo dat ik aanstaande donderdag middag een proefrit heb met de Kawasaki. rijd momenteel op een maxsym 600i sport edition (motorscooter) waar ik eigenlijk heel content van ben maar door mijn sportieve rijeigenschappen heb ik al vele keren de middenbok en zij spoiler de weg laten kussen. dus vond ik het tijd om iets anders te zoeken wat bij me rijstijl past. vond ik het wel interessant om is kennis te maken met de ER6F. nu wou ik eens weten hoe het eigenlijk zit qua verbruik en onderhoudskosten en hoe het eigenlijk is voor lange afstanden te rijden op auto snelweg. ik rijd zo'n 400km per week woon werk waarvan elke dag 45km autosnelweg.
Pittig tochtje! Mooie kleurstelling, heb ik ook
@knarf nu tank ik ook 2x per week 14 liters met de maxsym het enige wat ik echt ga missen is de vele opbergruimte op de maxsym. en de onderhouds intervallen zijn ongeveer het zelfde buiten dat de kleppen bij de maxsym elke 10k moet worden gesteld. en die 1 op 20 is dat rustig rijden of redelijk vlotjes?
Met toch wat pijn in mijn hart heb ik vandaag afstand genomen van m'n er6, ik kan uit de OP