Kawasaki GPX 600R

BikerLady_x_

Die hard MF'er
5 apr 2003
361
0
Wie o wie kan mij wat meer over deze motor vertellen.
Met name de rij-impressies, aantal PK's, zithoogte, en eventuele andere wetenswaardigheden.

Misschien dat jullie mij ook de cataloguswaarde ( nieuwprijs ) kunnen vertellen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.


Bianca
 
hoi bikerlady !
toevallig dat net jij vraagt naar die motor :)
Ik heb hem toevallig!

Vorig jaar heb ik hem van een collega overgekocht, en hij bevalt me tot nu toe echt perfect!
De motor is redelijk klein, dit vind ik zelf weer een voordeel omdat ik ook niet groter ben dan 1.80 mtr.
Kan goed met mijn benen aan de grond komen.
Vermogen heeft hij voldoende naar mijn mening, aan de 160 km/h zit je heel gauw, en de 210 km/h wil hij ook nog wel halen.
Het is een mooie lichte fiets die goed handelbaar is in woonwijken en natuurlijk op de grote weg.
Je gooit hem zo in de bocht en de rest gaat vanzelf :)

Na een jaar ken ik hem helemaal, vandaar dat er ook geen schaamrandjes meer op de achterband zitten })

Mocht je een keer op mijn motor een stukje willen proberen om te kijken wat je er zelf van vind dan moet je het maar zeggen hoor.
Kan zo naar Jawe rijden en dan moet je maar zien wat je doet.
 
Heee FlipmO,

Bedankt voor je reactie.
Ik was gisteren bij Jawe, ging eigenlijk voor heel wat anders kijken.
Dus ik sta ff met die kerel te praten en toen stelde hij voor dat ik er ff op ging rijden. Dus ik zeg, nou ik moet ff volgende week maandag dat papiertje halen en dan wil ik er zeker wel ff op rijden. Kijkt ie me heel maf aan, zegt ie, je mag nu ook hoor, heb je dat papiertje niet voor nodig.
Uhhhh ik helemaal uit het veld geslagen.... nooit zo'n antwoord verwacht.

Geloof me ik ben nu echt dagen aan het tellen.

Ik had zo links en recht wat negatieve berichten over deze fiets gehoord en gelezen dus vandaar dat ik dit bericht had geplaatst.
Ik geloof je op je woord als je zegt dat ie super rijd, ook dat ie goed de bocht ingaat, ik had namelijk gelezen dat ze wat minder gezellig in de bocht zijn.

Zoals je begrijpt zal dit mijn eerste motor worden. Ik heb niet zo van die lange benen (1.68) en heb dus al gauw dat ik niet zo bij de grond kan. Ik wil niet met beide voeten op de tenen moeten balanceren. Mijn vriend heeft een Yamaha Diversion en die is kwa zithoogte hetzelfde als deze Kawa.
Persoonlijk ga ik liever voor wat sportiever, al zag ik gisteren wel een kentekenplaat gele diversion bij Jawe..... alleen al voor de kleur zou ik omgaan. Hahahaha.

Maaruhhh woon je zo in de buurt van Jawe dan, omdat je zegt dat je er zo ff heen :]


Groetjes,
Bianca
 
He Bianca alles goed ???
Ik heb net je vraag beantwoord op mijn GPX topic.
Maar die PK's was ik vergeten het is voor zover ik weet bij mijn fiets dan 77 PK
Laten we het maar naar boven afronden he, 80 PK Bianca.

Doei doei :]
 
Topsnelheid omstreeks 220 km/uur op de teller
Vermogen 85 pk meende ik.
Ik heb nog ergens een test van deze motor uit een motorblad, als je 'm wilt hebben even bericht.
Wheelies, wil wel vanuit de 1e versnelling
Stoppies nooit gedaan, was in 1991 nog niet cool en vet.

Motor verkocht vanwege beperkte bandenkeuze.
Goede motor voor weinig geld, kostte toen 13000 guldentjes nieuw.
de mijne gekocht met schade en opnieuw gespoten in de kleuren van de ZXR die toen uitkwam.
't was een amerikaans geïmporteerde motor. heb de proppen onder de luchtschroeven van de carburateur verwijderd en de schroeven een halve slag uitgedraait zodat ie beter oppakte op 't gas.
Ook het anti duik systeem uitgeschakeld omdat dit slechts trekken in het stuur veroorzaakt bij remmen.

'k heb nog knipperbollen en AutoCAD tekeningen van de spuitfolie voor de liefhebber, ook nog een beschadigde onderkuip.

Bijlage: gpx600klein2.JPG
 
is het niet makkelijker om alles in 1 topic te houden?
dus ik lul hier maar verder op het andere bericht...
(bikerlady.. tis gewoon Flipmo... maar die naam was al bezet hehehe)

Woon in Eibergen, ben met 15 - 20 minuten bij Jawe.

maar nog ff over het rammelen.
Een kawa die niet rammelt bij het starten is geen kawa.. (volgens ernie van Jawe)
dus hij zal wel gelijk hebben.
Als hij warmer is dan hoor je er niks meer van.

Ik vind hem perfect sturen, gooi hem overal in en gaat prima.
Heb natuurlijk geen vergelijkinsmateriaal.. alhoewel heb weleens op een GPZ900 gereden van een kameraad maar die is toch een stuk lomper..

dus als je nog eens een proefritje wil maken, dan zeg je het maar.
Heb je er nog wel op gereden trouwens?
Weet dat Ernie echt heel makkelijk is, heel goed van vertrouwen en gewoon een eerlijke vent.
Ben benieuwd wat je gedaan hebt
 
Ik heb er dus niet op gereden.
Sorry maar als er iets gebeurd dan zitten we met de gebakken peren.
Niet verstandig dus.

Ik zet nog wel ff de kiezen op elkaar en wacht maandag netjes af.
Maar niet getreurd en ook niet stil gezeten, ik ben vandaag bij Safe geweest en daar stond er ook eentje.
Een mooie.. mijn kleur.. geen schade.. en past binnen mijn budget.
Beetje heen en weer gepraat, kon dus een optie nemen op die fiets.
Heel aantrekkelijk maar wat waren de voorwaarden.
Toen ik die aanhoorde ben ik niet akkoord gegaan. Ik kon nu de optie nemen, en mocht ik niet slagen dan moest ik 300 euro betalen en dan zouden ze hem voor me laten staan. Nou op die voorwaarde ben ik niet in gegaan, want dan zit ik vast.
Ik heb het wel voor elkaar weten te boxen dat ik de optie heb,en mocht ik niet slagen is een belletje genoeg, maar mocht de proefrit ook tegenvallen dan zit ik er toch niet aan vast. Uiteindelijk gaat het maar om een weekje want volgende week om deze tijd hoop ik de trotse eigenaresse te zijn van het felbegeerde roze papiertje. Dus tot aan die tijd.... ff kiezen op elkaar en gewoon nog bij mijn vriend achterop !!!
Ook leuk maar zelf rijden is natuurlijk tien keer leuker.
 
Sjezus wat een regeling wouden ze treffen bij Safe.
Op zoiets zou ik ook niet ingaan, mocht het niks zijn ben je zo 300 euro kwijt, bijna 700 gulden VOOR NIETS ! (mocht je hem niet kopen)

Wanneer moest je ook alweer op? volgende week een keertje?
hoop dat slaagt want niets is mooier dan zelf rijden !

wat voor kleuren en bouwjaar zit je aan te denken dan?
heb er zelf 1 uit '91, maar vind de nieuwere GPX(Z)-en niet echt heel speciaal (vanaf na '94)
 
Papieren tekenen, vooruit betalen, betalingsregelingen, SAFE plus plan,

Loop er met een grote boog om heen als 't kan. Deze dingen zijn er alleen om risico te vermijden voor de verkoper, en kosten jou in de regel geld, en ook het risico ligt bij jou als er iets mis gaat.

Hoe minder voorwaarden hoe beter, en betalen bij aflevering, niks vooruit. Eigenlijk zou je pas volledig moeten betalen als de garantie is afgelopen, en de 'restpuntjes' zijn opgelost door de verkoper. Anders laat ie het maar aanrommelen en heb je helemaal geen stok achter de deur om de zaken af te ronden.
Helaas accepteren de meeste zaken zulke betaling niet, maar dat is puur omdat men alles maar slikt, de laat-maar mentaliteit.
 
Nee hoor het is niet via het Safe Plus Plan.
Joehoe, ik ben niet gek hoor.
Ik heb ook nergens voor getekend, want ik wil er niet aan vast zitten.
Het is dus een vrije optie.
Mocht ik slagen en de proefrit valt tegen dan is het ook oke.
Hoe dan ook..... het is echt geheel vrijblijvend.
Anders was ik er ook niet mee akkoord gegaan.

Want ik ga natuurlijk geen 300 euro betalen, stel je voor dat ik nu niet slaag...
en de tweede keer ook niet en de derde keer wel.... ( pfff hoop het maandag wel op zak te hebben hoor) dan zit ik wel vast aan die motor en aan hun.
Dus niet he....

Wat de kleuren betreft en jaartal hij is ook van 91 en heeft 21.917 op de teller, is blauw met wit. Ziet er helemaal goed uit, geen schade. Netjes onderhouden alleen bij de koplamp is er een heel klein hoekje beschadigd maar zelfs de verkoper moest er naar zoeken, ik heb zelf ook heel die motor afgesnuffeld naar eventuele onregelmatigheden maar ik kon niets vinden.

Schrik niet,,, de aflevertijd is 2.5 week.
Ik zei nog, ja hallo zeg.... kan dat niet eerder.
Ik nog zeggen dat ik vrijdag's ( 2 mei ) jarig ben, dan 30 wordt ( ai magische leeftijd :) ) en dat ik hem dan toch wel graag wil hebben. Nou hij zou dan kijken wat ie voor me kon regelen.....

Maar het allerbelangrijkste blijft nu..... dat papiertje he.
Al is de voorpret ook wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk.
 
Oja wat de garantie betreft....

een half jaar, dus naar mijn idee niet slecht.
Of wel ?
 
Ik kan je vertellen dat de GPX een fijne motor is. Rijdt goed, snel genoeg en verbruikt zero olie!!!!

De mijne loopt op top 220km/h op de teller.
Tip: De achterschokbreker is op luchtdruk en deze moet je regelkmatig controleren. Ik hou die van mij op zo'n 2,5 a 3 bar.
 
GPX is is inderdaad een fijne motor, maar zorg dat je er GARANTIE op krijgt! Het blok van de mijne liep na 2 weken al in de soep omdat het big-end lager kapot ging, en dat kwaaltje schijnt wel vaker bij Kawasaki's voor te komen (ook bij de ZXR750), volgens mij kwam dat door de olietoevoer naar de 3e cilinder niet echt denderend is.

Voor de rest, in korte bochten kun je lekker knallen, in lange snelle bochten is ie wat minder, dan gaat het slappe frame ook een rol spelen. Dit heeft golven en deinen tot gevolg, en das best eng als je met 180 door een bocht gaat :)

Kneedownen met de motor is geen probleem, je raakt alleen gauw overmoedig omdat het zo'n makkelijke motor is. Daarom is die van mij laatst met mij erop gecrashed. Maar ze vertoond voorspoedig herstel!

Wheelies lukt me nog niet, stoppies wel.

Nog een klein vraagje: de voorknipperlichten hebben drie draden, waarvan er maar twee aangesloten waren. De achterknippers hebben echter twee draden. Waarvoor is die derde voorste draad? Running lights ofzo?
 
Geen idee Sabelhout.
En wat de garantie betreft, een half jaar dus lijkt me wel oke.

Dat knietje aan de grond en de stoppies, om over de wheelie nog maar te zwijgen zal ik de eerste tijd maar niet aan beginnen.
Beginner he.

Maar toch bedankt voor je positieve reactie.

Wat betreft die lager, ik zal het op mijn vragenlijstje erbij zetten, heb namelijk nog wel genoeg vragen.

Misschien kan jij me wel vertellen of er nog wat ruimte is onder de buddy om eventueel je slot in te parkeren.
 
Ik kan je vertellen dat de GPX een fijne motor is. Rijdt goed, snel genoeg en verbruikt zero olie!!!!

De mijne loopt op top 220km/h op de teller.
Tip: De achterschokbreker is op luchtdruk en deze moet je regelkmatig controleren. Ik hou die van mij op zo'n 2,5 a 3 bar.


Die achterschokbreken is die ten alle tijden op luchtdruk ?
 
Kan ik die luchtdruk zelf controleren en indien nodig op pijl brengen.
Misschien wel stomme vraag hoor maar heb er nog geen kaas van gegeten ?
Jij kennelijk wel.
 
Als je de rechter zijdeksel onder de buddy weg haalt zie je een ventiel. Met een bandenspanningsmeter kun je dan de druk meten. Als die te laag is pomp ik die altijd met de fietsenpomp via een verloopnippel op. Hier zit trouwens ook nog een staafje met de getallen 1 t/m 4. Dit is de instelling voor de demping. 1 is zacht, 4 is hard. Ik heb die meestal op 3 staan, behalve bij duo gebruik, dan staat hij op 2. Anders begint mijn vriendin te klagen over een harde kont.
 
Hahaha een zere kont...
Daar weet ik inmiddels ook alles van.

Maar wederom weer bedankt. Zo wordt ik nog eens wijs.
Je kan nooit genoeg weten... denk ik zo.

Zit er ook nog ruimtje onder je buddy ?
 
Een heel klein beetje. Er zitten twee afgesloten vakjes. In een ervan zit het gereedschapsetje en in de andere kun je net een pakje kauwgums kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan