Kawasaki GPZ 600 R

Bedankt voor de tips, gelukkig rijd de motor goed.

Gaat binnenkort voor een beurt, kan kiezen... kleine beurt 120E, midden beurt 275E, grote beurt 450E.

Grote beurt word alles gesmeerd, bougies, kleppen stellen, synchroniseren, olie/filter(s), benzine filter, luchtfilter...

Middenbeurt alleen geen kleppen stellen.

Wat is wijs? Denk dat ik voor een middenbeurt ga.

Chris
 
Bedankt voor de tips, gelukkig rijd de motor goed.

Gaat binnenkort voor een beurt, kan kiezen... kleine beurt 120E, midden beurt 275E, grote beurt 450E.

Grote beurt word alles gesmeerd, bougies, kleppen stellen, synchroniseren, olie/filter(s), benzine filter, luchtfilter...

Middenbeurt alleen geen kleppen stellen.

Wat is wijs? Denk dat ik voor een middenbeurt ga.

Chris
Je moet een keuze obv wat nodig is.
Niet de middelste pakken omdat je niet precies weet wat wijsheid is, en je denkt dat dat dan t beste is.

Wat weet je van eerder uitgevoerd onderhoud?

Zelf ben ik van mening dat dergelijke indelingen niet bestaan, omdat je moet uitgaan van wat er moet gebeuren. En daar hangt dan een prijs aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Van eerder uitgevoerde werkzaamheden kan ik nog bellen, maar voor mijn gevoel wil ik gewoon alles goed hebben. Maar hangt gewoon een prijskaartje aan.

Andere kant is de motor oud en rijd nu ok dus waarom de kleppen stellen. Volgens het boekje zou het nu moeten (km stand 61000).

Kan ook rijden tot ie er mee stopt en weer een andere kopen voor 500 euro :)
 
Van eerder uitgevoerde werkzaamheden kan ik nog bellen, maar voor mijn gevoel wil ik gewoon alles goed hebben. Maar hangt gewoon een prijskaartje aan.

Andere kant is de motor oud en rijd nu ok dus waarom de kleppen stellen. Volgens het boekje zou het nu moeten (km stand 61000).

Kan ook rijden tot ie er mee stopt en weer een andere kopen voor 500 euro :)
Klepspeling stellen staat natuurlijk los van de leeftijd van een motor.
Als het moet, moet het. Als het niet moet, moet het niet.

Je kunt beter nagaan wanneer wat gedaan is. Als onlangs al die klepspeling is gedaan, hoeft t niet direct nog een keer.
Dito voor bougies en luchtfilter.

Ik weet niet wat er aan gedaan is, en hoe lang de motor heeft stilgestaan.
Misschien ben je met verversen van remvloeistoffen al klaar. En ev nieuwe olie.
Kost nog minder samen dan die 'kleine beurt'.
 
Heeft 2 jaar stilgestaan.

Misschien kan ik vragen, om de motor te beoordelen.

Hij is iig in een goede staat van onderhoud, voor die 2 jaar is er altijd onderhoud gepleegt.
 
Laatst bewerkt:
Heeft 2 jaar stilgestaan.

Misschien kan ik vragen, om de motor te beoordelen.

Hij is iig in een goede staat van onderhoud, voor die 2 jaar is er altijd onderhoud gepleegt.
Dan zou ik persoonlijk remvloeistoffen en olie vervangen.

De rest is afhankelijk van de staat, en wat er voor die twee jaar gedaan is. Daar moet je dus even achter zien te komen.
 
Remmen gaat echt goed, stuk beter als mijn vorige motor ;) een gsx750es uit 1988. Hoef er maar naar te kijken en sta stil. Achterrem remt ook erg goed.

Maar dat gebeurt ook met de middenbeurt, dus lijkt me 275E wel redelijk (Van Kekem motoren Ridderkerk). Kwam erg goed op me over. Ga Tec motors in Zuidland ook nog bellen...

Boegies en luchtfilter kan ik eventueel zelf, maar heb weinig tijd helaas.
 
Nou,

De afspraak is gemaakt!

Wat word er gedaan (advies TEC motors)

Olie en filter, remvloeistof, koppeling afstellen, synchroniseren.

De rest bekijken we die dag wat "echt" nodig is...

Vandaag eens gepoetst! Knapt er van op.

Kappen zijkant en achter verwijderd, zag er best uit.
Ook frame beetje gespoten, vliegroest was te roestig.

Van de week voorkappen verwijderen kuipruitje proberen wat op te knappen.

Foto's volgen nog!
 
Laatst bewerkt:
Update.

Motor staat bij de garage en word nagekeken/afgesteld. Hoop zit al bij de inspectie/kleine beurt.

Er is helaas een lekke veerpoot bijgekomen maarja is niet anders, safety first!

Gedaan word de olie + filter, remvloeistof, veerpoot (en) oliekeerring, snelheidsmeter maakt rare sprongen.

Verder synchroniseren, ketting afstellen enzz, zit bij de inspectie.

Richtprijs 350 euro.. Hoop dat het daar bij blijft maar ja.

Verder heb ik zelf de kuipruit verziekt (was al niet helemaal fris) en is dus een "nieuwe" voor gekomen (verhoogde in smoke uitvoering). (kosten 30E).

Frame is verder gespoten in de mooie alu hammerite kleur :-))

Koplampje zat vast gebakken met de stekker, heb de stekker vervangen en er een oldskool gele H4 lamp ingezet, erg leuk gezicht nu!

Als ik de motor weer terug heb, zal ik nu echt mooie foto's maken!
 
Laatst bewerkt:
Niet echt veel andere dingen als waar je met een motor van 5 tot 10 jaar oud ook tegenaan zou kunnen lopen.
 
"Bijna" alles was goed...

Er kwam nog een wiellager (voorwiel) bij.

Is goed afgesteld en takkeld een stuk minder, ze stond te zuinig afgesteld en is daarna goed afgeregeld. Ben benieuwd!!

Oliekeerring gedaan.

Kleppendeksel afgesmeerd, zweet iets, met kleppen (volgende beurt) stellen komt er een nieuwe op.

Motorolie en remolie vervangen.

Al met al kost het toch nog 400 euro pffffff :-)

Motor rijden kost geld, nieuwe of oud en dan was dit nog een net exemplaar...
 
Zo. Motor weer terug!

Kosten: 440 euro

Wat hoger als gedacht, maar keeringen in de poot zijn gedaan een de anti duik LV is gerepareerd.
Wiellagers voor zijn vervangen.

Verder olie en filter en remvloeistof

Alles is nu nagelopen en afgesteld. Stuurt nu merkbaar lichter dan voorheen!
 
FOTO'S !

Foto360-4WISRCSC.jpg


Foto360-6HS7LFWS.jpg


Foto360-DSZRW7FN.jpg


Foto360-XBREP6PV.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook een GPZ600R Gekocht Bj 1985 .Ik ben een rustige rijder en hou van de binnen wegen te rijden.
lekker rustig toeren .
 

Bijlagen

  • 20180921_133445.jpg
    20180921_133445.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan