mijn overweging om een KLE aan te schaffen :
Ik had op een nieuwe ER5 gereden en dat was een bijzonder soepel blok, dat mocht ik wel, toch wilde ik perse een allroad, en inderdaad het jou genoemde rijtje kwam ook bij mij in the picture,grofweg te verdelen in 1 en 2 cilinders,
1cilinders haden de reputatie "rammelbakken"te zijn ( onterecht trouwens), maar een 2 cilinder heeft wat meer comfort op de grote weg, de tdm vond ik niet allroad achtig genoeg en te duur
De transalp, was aanvankelijk mijn keuze, tot ik met de nieuwe ER5 had gereden, toen de KLE eens wat nauwkeuriger bekeken , en al snel werd het duidelijk : lager onderhouds kosten, op delicate plaatsen beter, bv carter beschermer, bij transalp plastic, bij kawa duralumium, en de reputatie van de ER5. en bij nieuw aanschaf is de Alp 3000 euro duurder dan de kawa, dat is nog alwat, de prestaties ontlopen elkaar niet veel. De eerste 3 versnellingen van de kawa spreken mij bijzonder aan, dat is echt fun, het echte speel gebied.
In heuvelachtig terrein/ bergachtig gebied, is de KLE echt in zijn element,haarspeld bochtjes zijn fun om te nememn met ander motoren erbij, je kan zo strak een bocht doordat andere jaloers worden
Ik gebruik de KLe ook als vervoer middel om te kamperen, dat is helemaal tof, standaard al goede bagage mogenlijkheden
wat vind ik minder aan de kle?? persoonlijk had ik een iets grotere tank leuker gevonden, maar is geen bezwaar om weer een KLE aan te schaffen!