Als het aan de synchronisatie ligt kan het bij een garage laten doen wel eens goedkoper zijn. Ik weet niet hoeveel je rijdt.Hartstikke bedankt voor deze snelle reactie, ik kan er helaas nog niet mee aan de gang de motor gaat in de winterstalling binnenkort en tijd heb ik er nog niet voor. Het worden dan nog even "dure" ritjes for the time being.
Staan de carbs synchroon.
hoog verbruik zal nooit aan synchro liggen. slecht gesynchroniseerd wil zeggen dat de gasklep/schuif 1 van de carbu's minder ver open gaat dan de andere, en minder is dus ook minder verbruik.Als het aan de synchronisatie ligt
Met als resultaat minder vermogen. Als je dan toch je vertrouwde 100 km/h op de snelweg wil rijden moet het gas toch verder open.hoog verbruik zal nooit aan synchro liggen. slecht gesynchroniseerd wil zeggen dat de gasklep/schuif 1 van de carbu's minder ver open gaat dan de andere, en minder is dus ook minder verbruik.
in dit geval zal 1 cylinder "net iets meer" en de andere "net iets minder" vermogen geven dan bij perfecft gesynchroniseerde carbu's met navenand verbruik (lees "net iets meer/minder") en zal het verbruik dus eigenlijk gewoon hetzelfde zijn.Met als resultaat minder vermogen. Als je dan toch je vertrouwde 100 km/h op de snelweg wil rijden moet het gas toch verder open.
"voor de duizend-miljoenste keer : carbu's synchroniseren is geen wondermiddel als oplossing voor alle mogelijke motorproblemen."
==> beweerde iemand dat dan?
Wat betreft het laatste heb je gelijk. Maar als hij goed uit balans is verlies je vermogen en zul je meer gas geven voor hetzelfde resultaat, dat kost meer brandstof.hoog verbruik zal nooit aan synchro liggen. slecht gesynchroniseerd wil zeggen dat de gasklep/schuif 1 van de carbu's minder ver open gaat dan de andere, en minder is dus ook minder verbruik.
voor de duizend-miljoenste keer : carbu's synchroniseren is geen wondermiddel als oplossing voor alle mogelijke motorproblemen.
nogmaals : niet echt.Maar als hij goed uit balans is verlies je vermogen en zul je meer gas geven voor hetzelfde resultaat, dat kost meer brandstof.
Met injectie niet carbs welStijgbuizen zitten er niet in een motor.