wat wil je geven aan een volledige rijdende opknapper ?
heb er nog 1 liggen op mijne zolder. hoeft absoluut niet weg - hij ligt daar goed - te doen wat banken niet kunnen dezer dagen.
Zijn verder super betrouwbare blokken mits zuigerwissel bij 10.000 km
Super bedankt voor de snelle reactie en tips! Hij ziet er net zo uit als de foto op pagina 1. Zit nieuwe cilinder + zuiger op. Als hij in goede staat is, zou 3000 euro dan een juiste waarde zijn? Of betaal ik dan echt veel te veel?waardebepaling is zeer moeilijk zonder foto's...
belangrijkste dat je moet nakijken zijn scheuren aan de ophangpunten van het frame voor de motor achteraan. slecht (of beter gezegd, niet) uitgeshimmt in het fabriek.
weinig frames met de originele/niet gerepareerd ophangpunten voor het frame van de kuip aan het balhoofd.
hier alle verschillen tussen een KR1 en een S, kan je gebruiken om te zien of alles wel van een S is : KR1 vs. KR1S - KR-1S
Wat houdt de KIPS in?en controleerd de KIPS-links op speling.
Uitgesleten gaten waar de KIPS kabels inkomen, wijzen op veel gebruik en dus waarschijnlijk meer kilometers dan aangegeven (of er zitten onderdelen met meer km's op).
Als er zwarte drap (=olie) langs de KIPS afdichtingen komt idem.
bij kontakt op moeten de KIPS even roteren.
als je em koopt, best een voltmeter op zetten. Als de gelijkrichter/regelaar de geest geeft en teveel volt doorgeeft, zijn binnen luttele seconden je CDI en toerenteller er aan.
Bedankt voor je reactie! Cilinder en zuiger zijn recent vervangen. Dit is dus wel goed.En je accu is dan ook meestal naar god.
Spanningsregelaar op een andere plek (achter in de kont) of een grotere vervangings monteren.
Zijn verder super betrouwbare blokken mits zuigerwissel bij 10.000 km
Wat houdt de KIPS in?
Excuses. ik bedoel natuurlijk beide. Oude onderdelen die zijn vervangen zitten er allemaal nog bij. Maar is 3000 euro voor een dergelijke exemplaar veel?roterende uitlaatkleppen die door de cyl. kop zitten http/www.kr-1s.co.uk/manual/Part 04 Engine Top End.pdf
1 cylinder en 1 zuiger ? is een 2 cylinder.
oke, bedankt! Ik ga vanavond eens kijken. Bedankt voor de tips!prijzen worden bepaald door "zotten met geld" , 3000 lijkt mij tegenwoordig behoorlijk normaal.
Even een terugkoppeling. Alles gecheckt en ziet er erg goed uit allemaal. Op een hoop stof na is de motorfiets echt als nieuw. blokje is gewoon los en motor heeft altijd warm gestaan. Enige is dat de accu kapot is en dus niet de kips heb kunnen testen. Zouden jullie als kenners deze kans laten gaan of wel pakken?prijzen worden bepaald door "zotten met geld" , 3000 lijkt mij tegenwoordig behoorlijk normaal.
Thanks! Heb hem inmiddels aangeschaft(zie foto hierboven).Doen lijkt me. Aanbod Kr1S-en is zowiezo schaars, minder dan RS250's of RGV's volgens mij... Er heeft afgelopen jaar een KR1-S hier in de buurt te koop gestaan (hele nette op foto dat wel) voor 4950 en heb me in moeten houden om niet te gaan kijken...
Hou wel rekening met de andere zaken ook na zo'n lange stilstand; remmerij banden vloeistoffen enz.
Suc6,grtz,fRank