Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Ik :] ook het hele jaar door , behalve met sneeuw.
Ik spuit hem in met S100 corrosie beschermer en dat werkt ook super vind ik .
Paar goede handschoenen , colletje en een goed pak en heb nergens last van , enige waar ik een hekel aan heb is miezer en mist dat verzadigd op mijn vizier en loopt er niet af zoals regen .
 
Als het droog is en het winterzonnetje schijnt wil ik ook wel een ommetje maken hoor.....
Maar alleen bij 10+ anders blijft hij aan het infuus wachten tot betere tijden.🤭🤫
 
Van de week heeft de Versys zijn 42k beurt en nieuwe bandjes gehad. Vanmiddag heb ik hem nog uitgelaten...........

Ach, zolang er geen pekel ligt rij ik.

En ja:, vorige week was er gestrooit maar eind van de week viel er zoveel regen dat ik vandaag dacht: toch ff rijden :]
 
Aangezien de mijne vorige maand gestolen is, zit doorrijden er niet in. Ik ben me nu aan het oriënteren op een vervanger; de kans dat het weer een Versys wordt is wel 99%. Al die bokkende tweecylinders hoef ik niet en voor een Triumph Tiger ben ik nog te jong ;-).
 
Ik blijf ook gewoon rijden hoor, heerlijk! Wel wat beter uitkijken met zulk donker en net weer, maar toch stukken beter dan met de auto achteraan de file aansluiten :)
 
Aangezien de mijne vorige maand gestolen is, zit doorrijden er niet in. Ik ben me nu aan het oriënteren op een vervanger; de kans dat het weer een Versys wordt is wel 99%. Al die bokkende tweecylinders hoef ik niet en voor een Triumph Tiger ben ik nog te jong ;-).

Welke Tiger bedoel je? Ik heb de 1050 Sport gereden en dat is echt wel een fijn ding hoor. Ik vond het een supersport met een hoog stuur.
 
Ik rij ook door maar heb nu een scooter t-max bijgekocht om door de pekel te rijden.
Kawa is al een 6 tal weken hierdoor niet meer van stal geweest omdat ik wa met de t max ben gaan spelen .
Het jeukt wel al weer om hem van stal te halen :]
 
Welke Tiger bedoel je? Ik heb de 1050 Sport gereden en dat is echt wel een fijn ding hoor. Ik vond het een supersport met een hoog stuur.

Sorry, ik bedoel de Explorer 1200. Tiger hebben ze uit de naam gehaald :-). Zal vast fijn zijn, maar ‘t wordt toch weer een Versys.
 
Ik rij ook door maar heb nu een scooter t-max bijgekocht om door de pekel te rijden.
Kawa is al een 6 tal weken hierdoor niet meer van stal geweest omdat ik wa met de t max ben gaan spelen .
Het jeukt wel al weer om hem van stal te halen :]

Ik heb ook 2 T-Maxen gehad.
De eerste was een tweedehands en was blijkbaar ook gebruikt door de vorige eigenaar om door de pekel te rijden ...
Onder al dat plastic zag hij er dan ook bijzonder lelijk uit... vergeet de jouwe dus niet telkens goed met koud water af te spuiten na elke pekelrit...
 
xmasbiker.jpg
:W
 
Zo, zojuist nieuwe remschijven en blokken ( vóór, TRW Lucas bij RAD.eu) en kettingset ( DID gold met 16t vóór en 42t achter, bij myMoto24.de) besteld. ( 38.000km )
Vóórtandwiel in de "silent" uitvoering, dus met rubberen ophanging tussen de krans en as, zoals OEM.
Ook nieuwe olie voor de voorpoten, en dan nog ergens voor een redelijke prijs RVS omvlochten remleiding voor vóór proberen te ritselen.
Heb ik weer wat te klussen 😊 en kan ie er weer een tijdje tegen :Y:t
 
Ja
Zo, zojuist nieuwe remschijven en blokken ( vóór, TRW Lucas bij RAD.eu) en kettingset ( DID gold met 16t vóór en 42t achter, bij myMoto24.de) besteld. ( 38.000km )
Vóórtandwiel in de "silent" uitvoering, dus met rubberen ophanging tussen de krans en as, zoals OEM.
Ook nieuwe olie voor de voorpoten, en dan nog ergens voor een redelijke prijs RVS omvlochten remleiding voor vóór proberen te ritselen.
Heb ik weer wat te klussen 😊 en kan ie er weer een tijdje tegen :Y:t

Zo'n "silent" uitvoering van dat voortandwiel werkt - denk ik - dus echt wel goed. Toen mijn ketting en tandwielen een halfjaar geleden voor 't eerst waren vervangen (28000km), merkte ik direct meer kabaal van de voorkant. Het 'voelde' ook anders. Dat was dus duidelijk (althans, dat vermoed ik) geen silent uitvoering.

Volgende kettingset zal ik er expliciet om vragen. Want ik vond het wel lekker toen het stil was.
 
Ja


Zo'n "silent" uitvoering van dat voortandwiel werkt - denk ik - dus echt wel goed. Toen mijn ketting en tandwielen een halfjaar geleden voor 't eerst waren vervangen (28000km), merkte ik direct meer kabaal van de voorkant. Het 'voelde' ook anders. Dat was dus duidelijk (althans, dat vermoed ik) geen silent uitvoering.

Volgende kettingset zal ik er expliciet om vragen. Want ik vond het wel lekker toen het stil was.
Ik heb specifiek naar zo'n tandwiel gevraagd, omdat ze er OEM ook op zitten.
Kostte slechts €5 meer, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Komplete DID "gouden" Z-VMX kettingset met vóór 1-tandje-meer-silent (16) en achter 1-tandje-minder(42) extra gehard (c50) voor €141
 
Ik ben wél een voorstander van een cardan (zoals m'n GS)... het geringe krachtverlies weegt m.i. niet op tegen het verhoogde gebruiksgemak, maar ik laat zeker geen type van motorfiets staan, enkel omdat hij een ketting heeft (zoals mijn VERSYS 1000).
Sommigen zijn daar véél meer categoriek in...
 
Het is idd wss het gebruiks gemak wat de doorslag zou kunnen geven, het zou geen reden moeten zijn om een bepaalde uitvoering niet te nemen omdat hij al dan niet cardan heeft.
Al word het natuurlijk door bepaalde fabrikanten bij reclame aangevoerd als degelijker of beter.
Bij BMW hebben ze bijna alle zware uitvoeringen met cardan alsook de Yamah FJR, Kawasaki GTR 1400 .
Laatste worden natuurlijk (meestal) bereden door "heren met zilver-metallic-kleurig haar" of wat daar van over is, en dan speelt gebruiksgemak natuurlijk een grote(re) rol 🤭
 
Terug
Bovenaan Onderaan