Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Met dit winterse weer staat de Versys lekker warm en aan het infuus in de garage. Nu het niet van motorrijden komt kan ik de verleiding nooit weerstaan om eens naar wat anders uit te kijken. Ondanks 3 eerdere Yamaha's ben ik niet merk vast. Heb er nog een Jawa voor de lol bij gehad maar ook een Triumph Tiger 1050. Mijn Versys is van 2016 en dan kijk ik weleens naar de nieuwe Versys SE en dat is nogal een uitgave.
Ik heb Gpz750 Streetfighter, ZR7, Bandit1200 en, net als jij, Tiger1050 gehad, kijk ik ook af en toe wel eens wat rond wat de volgende optie zou zijn.
Met aan zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid geen 2 -pitter, die lopen allemaal niet mooi rond als de Kawa of de 3-pitter Tiger.
Bij mij zal het wss gaan tussen een S / SE of een Tiger 900 of zoiets.
Het voordeel van de Tiger is dat hij een stuk lichter in gewicht is en wat lager, maar op de S of SE zit wel weer alles op en aan....

Keuzes, keuzes of eigenlijk luxe problemen_O-
 
Hey |Peter,
Nee, het heeft niets met nieuw of gebruikt gekocht te maken.:N
Bij het de eerste keer naar buiten komen na de winter, en na een beurt, brandde het lampje van de oliedruk.:?
Ik had dit nog nooit gehad, en wist zeker dat er voldoende olie e.d. in zat.
Motor af gezet, weer gestart, en het lampje brandde weer, stukje gereden en toen een minuut of 5 uit gezet.
Weer gestart en nog hetzelfde.
Dus ging ik er vanuit dat de oliedruksensor stuk MOEST zijn.🤔
NIET dus, en het blok dus wel na km of 6.🤬🤬
Of eigenlijk, naar nu na demontage blijkt, alleen de onderdelen in de kop ( lagerschalen, klepgeleiders, nokkenassen en waarschijnlijk ook de klepstelen)😭😭

Dus om het blok hoef je je absoluut geen zorgen te maken, die zijn oerdegelijk, soepel, relatief zuinig ( ik rij ca. 1 op 19-20km) en zeer schakellui te rijden als je dat mocht willen. En daarbij gaat hij ook goed van zijn plek indien gewenst, en is het serieuze bochtenwerk meer dan goed te doen.:]:]

Bedoelde met het aanschaffen meer dat als je geen 1st eigenaar bent het zomaar zou kunnen zijn dat de motor ook meer gelopen zou kunnen hebben.
Je zou zeggen dat zn toerbuffel redelijk onverwoestbaar mag zijn en zeer zeer geen oliepomp defect gaat na slechts 38000km
 
Vandaag trouwens een aanbod gehad van een Versys model 2019 en 1ste toelating van mei vorig jaar met slechts 5200km
Prijs is erg goed dus sterk aan het overwegen
 
Dat zou ik dan zeker zéér sterk overwegen Peter, want het is echt een geweldige fiets. En trekt ook flink wat bekijks van collega-rijders, voor het geval je dat interessant vindt ;-).
 
Bedoelde met het aanschaffen meer dat als je geen 1st eigenaar bent het zomaar zou kunnen zijn dat de motor ook meer gelopen zou kunnen hebben.
Je zou zeggen dat zn toerbuffel redelijk onverwoestbaar mag zijn en zeer zeer geen oliepomp defect gaat na slechts 38000km
Nee, oliepomp was ook niet kapot. Maar soms komt er blijkbaar een luchtbel in de oliepomp als je alles eruit laat lopen, las ik achteraf, wat uitzonderlijk is maar heel af en toe voor komt. 😭
Ik heb dit in de ruim 20jaar dat ik rij en zelf het onderhoud doe ook nog nooit meegemaakt............
Dus vanaf toen oliefilter vol gekieperd met olie en dan eronder en ook geen probleem meer, maar van tevoren ook nooit
Het beste is natuurlijk iets kopen waar de onderhoudshistorie van bekent is, en erbij zit.
Als ze echt veel gelopen hebben kun je dit vaak o.a. zien aan de rubbers op het versnellingspedaal, soms als ze niet teveel gelopen hebben aan de DOT code op de banden => 4 cijfers : de eerste 2 staan voor de productieweek, de 2e voor het productie jaar. Slijtage remschijven, handgrepen...

Succes ermee
 
Vandaag trouwens een aanbod gehad van een Versys model 2019 en 1ste toelating van mei vorig jaar met slechts 5200km
Prijs is erg goed dus sterk aan het overwegen
Als je de prijs goed vind, en alles wat erop en aan zit, doen👍
Je weet niet wat je overkomt als je de Diversion verlaat en de Versys gaat berijden:]8-)
 
Nee, oliepomp was ook niet kapot. Maar soms komt er blijkbaar een luchtbel in de oliepomp als je alles eruit laat lopen, las ik achteraf, wat uitzonderlijk is maar heel af en toe voor komt. 😭
Ik heb dit in de ruim 20jaar dat ik rij en zelf het onderhoud doe ook nog nooit meegemaakt............
Dus vanaf toen oliefilter vol gekieperd met olie en dan eronder en ook geen probleem meer, maar van tevoren ook nooit
Het beste is natuurlijk iets kopen waar de onderhoudshistorie van bekent is, en erbij zit.
Als ze echt veel gelopen hebben kun je dit vaak o.a. zien aan de rubbers op het versnellingspedaal, soms als ze niet teveel gelopen hebben aan de DOT code op de banden => 4 cijfers : de eerste 2 staan voor de productieweek, de 2e voor het productie jaar. Slijtage remschijven, handgrepen...

Succes ermee
Niet mee eens , heb hem nieuw gekocht en bij 8000km was mijn rubbertje van de versnellings pookje weg , geen probleem want die liggen bij de dealer gewoon in het schap .
Chinese kwaliteit rubber , brokkelde gewoon af .
 
Vandaag trouwens een aanbod gehad van een Versys model 2019 en 1ste toelating van mei vorig jaar met slechts 5200km
Prijs is erg goed dus sterk aan het overwegen
Tsja keuzes, blijft altijd lastig.
Ik liep tegen een 2019 SE grand tourer aan met 4900km op de teller, ik heb er geen minuut spijt van gehad.
Welke uitvoering betreft deze?
 
Niet mee eens , heb hem nieuw gekocht en bij 8000km was mijn rubbertje van de versnellings pookje weg , geen probleem want die liggen bij de dealer gewoon in het schap .
Chinese kwaliteit rubber , brokkelde gewoon af .
Ik heb er nu zelf 27k mee gereden, in totaal 45k, met het oem rubbertje op de versnellingspook.
Ik verwacht dat die van jou dan toch wel een maandagmorgen dingetje is geweest😁
 
Ah ok dat van die oliefilter en luchtbel wist ik niet , volgende keer maar ook de filter eerst gaan vullen dan.
De Versys wat ik kan kopen is gewoon de goedkoopste versie in wit/zwart (2019) kleur
Dus wel een versie met cruise controle zoals ik het graag wil.
Maar dus geen koffers maar hoef ook alleen maar een top koffer zodat de vrouw mee kan en comfortabel kan zitten.
Wbt van diva naar versys gaan dat er een wereld voor je open gaat snap ik dat best
Ben van een nieuwe GSX S1000 vorig jaar terug naar een diversion gegaan en kan mededelen dat het best even wennen is. 🙈
vragen trouwens uiterst 10250 voor het ding , uiteraard ex bpm van ca 1500eur
 
Vandaag trouwens een aanbod gehad van een Versys model 2019 en 1ste toelating van mei vorig jaar met slechts 5200km
Prijs is erg goed dus sterk aan het overwegen
Met de km stand moet je ff opletten hoe het zit met de BPM (korting).
Om de een of andere reden moet hij meer als 6000km gelopen hebben om voor die korting in aanmerking te komen 🤔
 
Die 6000km (en 6 maanden) gaat volgens mij over of je btw moet afdragen bij tenaamstelling. Dat is hier niet van toepassing.

Een motor van minder dan 6 maanden of minder dan 6000km wordt aangemerkt als nieuw.
En nieuwe voertuigen dien je nog even 21 procent btw af te rekenen
Slaat natuurlijk nergens op maar dat is wel vaker in het belastingstelsel van Nederland
 
Nee, oliepomp was ook niet kapot. Maar soms komt er blijkbaar een luchtbel in de oliepomp als je alles eruit laat lopen, las ik achteraf, wat uitzonderlijk is maar heel af en toe voor komt. 😭
Ik heb dit in de ruim 20jaar dat ik rij en zelf het onderhoud doe ook nog nooit meegemaakt............
Dus vanaf toen oliefilter vol gekieperd met olie en dan eronder en ook geen probleem meer, maar van tevoren ook nooit
Het beste is natuurlijk iets kopen waar de onderhoudshistorie van bekent is, en erbij zit.
Als ze echt veel gelopen hebben kun je dit vaak o.a. zien aan de rubbers op het versnellingspedaal, soms als ze niet teveel gelopen hebben aan de DOT code op de banden => 4 cijfers : de eerste 2 staan voor de productieweek, de 2e voor het productie jaar. Slijtage remschijven, handgrepen...

Succes ermee
Ik doe ook zelf mijn onderhoud.Heb eens gehad dat mijn oliedruklampje ook brandde na oliewissel.Had toen
ganse nacht olie laten uitdruppen.Oliefilter eraf en carterschroef eraf.Is na een tijdje vanzelf uitgegaan.
Normaal laat ik het maar een paar minuten uitdruppen en heb het dan nog niet voorgehad.
Heb dan geluk gehad zo te zien met dat lichtje te negeren.
 
Zo model 2019 knippers zitten er op
F70295D7-7B81-48DB-A99A-09B8188C9B21.jpeg
06E3BCF6-381C-49B7-A734-AC1207D8846E.jpeg
2A4582A6-267C-4CE9-BEAE-15524C34F3C1.jpeg
 
Nice! Was dat gewoon een kwestie van omwisselen, of had het nog wat aanpassing nodig?
Alleen de stekkers want die heb ik origineel gehouden .
 

Bijlagen

  • 79721155-C66F-4B4E-9750-E614905CF183.jpeg
    79721155-C66F-4B4E-9750-E614905CF183.jpeg
    132,8 KB · Weergaven: 8
  • DE1A1195-0211-4FC6-95E9-0A0A9DC52EB3.jpeg
    DE1A1195-0211-4FC6-95E9-0A0A9DC52EB3.jpeg
    170,2 KB · Weergaven: 7
  • 9B0012F4-58AC-40E6-AF6A-8F9B0DC171B0.jpeg
    9B0012F4-58AC-40E6-AF6A-8F9B0DC171B0.jpeg
    49,5 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan