de zit is hetzelfde, hoek van de knieen etc..., de GS is een wereldfiets, maar ik wilde eigenlijk wel weer eens het karakter van een 4 cylinder in lijn voelen.He er is leven op dit onderwerp!
Gefeleciteerd met je aankoop!Is ie inmiddels al een beetje ingereden?
Zou je graag willen bijvallen maar eerst moet het huis verkocht voordat ik het kleine broertje kan inruilen voor de 1000
Zag dat je eerst een GS hebt gereden. Was wel benieuwd (als je dat wil delen natuurlijk) naar de reden van overstap.
de BMW is alleen maar een statussymbool voor diegene die hem niet kan rijden ...hahahaJe argumenten snap ik helemaal. Dat versnellen en die hele fijne actieve zitpositie zijn ook voor mij twee echte plussen! Hij rijdt zo ontzettend smeuig en je kunt hem heerlijk doorhalen tot hoog in de toeren als je dat wil, maar het hoeft niet
Toch denk ik dat er weinig mensen zo'n overstap (durven) maken. Een BMW is toch een beetje een statussymbool in Ned. en om dan in vele ogen een "mindere Kawa" te gaan rijden...Ok, de 1000 is misschien niet moeders mooiste maar welke grote fiets is dat wel (afgezien van de MultiS). Bovendien moet je er niet naar kijken maar op rijden!!!
Véél veilige km's en geniet er van!
Power heb je in het hele toerenbereik...De afgifte is gelijkmatig verdeeld, dus niet zoals bij de z1000 hoe meer toeren, hoe meer vermogen...Hallo,
Mijn naam is Dik, 57 jr. ben nu eigenaar van een ZRX1200R maar overweeg als mijn volgende motor de Versys 1000. Ben een beetje bang het "bullige" karakter te moeten gaan missen, bedoel, heb nu maar 5 versnellingen en altijd kracht. Afgelopen zomer in 2 weken 4000 km gereden door oostenrijk, w.o. 2x de grossclockner, en nooit zit je verlegen om power. Hoe zit dat met de Versys? Ook benieuwd naar de zitpositie voor de passagier, op mijn 1200 krijgt mijn vriendin zere knie-en na 600 km..... En, wat al eerder gemeld is, de afwerking zou beter kunnen, het trillen bij hoge toeren en.......... niet in het groen leverbaar, hihi. Ga jullie belevenissen volgen, hoop dat nog meer eigenaren hier iets posten over hun ervaringen.
Groetjes, Dik
de BMW is alleen maar een statussymbool voor diegene die hem niet kan rijden ...hahaha
en de Kawa is zekers geen mindere !!
tnx!
Hi Kawadirk
Desnoods huur je hem toch een dagje? Dat is echt zo veel beter dan een korte proefrit. Juist die dag rijden heeft bij mij de doorslag gegeven dat dit toch echt een heerlijke motor is. En als je nu Kawa rijdt en serieus bent, zal een Kawa dealer niet moeilijk doen om hem wat langer aan je uit te lenen dan een uurtje. Althans die van mij niet.
Overigens lees ik in de meeste reviews dat de zitpositie van de passagier juist zo goed is op de Versys 1000.
Mbt afwerking moet het ook wel in perspectief gezien worden. Afwerking is goed voor de prijs die je ervoor betaalt. Veel hoog potige concurrenten zijn al gauw 3000 euro duurder natuurlijk.
Welkom bij de club...ben benieuwd naar het geluid van de Acra...Vanmiddag de GTR1400 ingeruild voor een witte versys. Op de GTR krijg ik steeds meer last van mijn geblesseerde schouder en een rotte knie.
Was voor de proefrit bang dat ik vermogen in ging leveren, echter dat is niet zo. Traction control werkt perfect. Flink gas gegeven op een nat bladerdek en motor corrigeerd direkt.
Volgende week ophalen met een Akrapovic pijp en een topkoffer.
welkom bij de club! zo groeien we gestaag, en zijn we dit voorjaar misschien al toe aan de eerste Versys meetingHey
Ben nieuw in dit topic... Na vele reviews en positieve commentaar van vele rijders. Ook maar een testritje gedaan met Versys en ... gekocht...
Heerlijke motor. Enige tips e.d. die ik moet onthouden toepassen?
Groetjes
Zois
er is niks mis hoor, de benzinemeter verloopt niet lineair...dus bij volle tank zie je weinig gebeuren en ineens gaat het als de brandweer. Ik hou de stand va de teller ook bij, die laat zien hoeveel km je nog kunt rijden, dat geeft samen een aardig beeld...Oké update...
De benzinemeter toonde dat hij volledig gevuld was tot 170 km gereden te hebben. Vandaag ritje naar Aalst en terug... Van alle zes streepjes bleef er maar ééntje al pinkend over bij thuiskomst in Merksem.
Ik zag dus na die 170 km het ene streepje na het andere verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Hebben jullie soortgelijke ervaringen of is er iets mis met mijn boordcomputer?