Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan goed aan de grond, zal vooral een kwestie zijn van wennen in het begin, oefenen en vertrouwen kweken.
Ik ga binnenkort nog proefrijden met een Yamaha 900 Tracer, iets lager in gewicht. Ben benieuwd hoe die rijdt. Ik denk dat deze wat sportiever karakter heeft.
De kawa staat momenteel wel beter geprijsd.
Wordt zeker vervolgd ;)

Ik heb zelf 2x een zx-9r gehad en nu ingeruild voor een versys 1000 , heb eerst een stukje alleen proef gereden en toen nog 1,5 uur met vrouw lief achter op , voor mij ging er een wereld open , ik vond het allemaal zeer soepel gaan , zo fijn voelde deze motor aan , alleen de vering vond ik wat zacht staan dus heb ik deze vanachter wat strakker gezet voor ons tweetjes .
Er stond ook een Yamaha tracer 900 met tank tasje er op , koffers mistlampjes enz , dan gaat de prijs hard omhoog .
Zelf vind ik de Versys mooier en (1000) standaard met zijkoffers en bij de andere moet je het meestal er allemaal nog bij kopen , zelf heb ik het nl edition pakket er bij besteld dan is deze voor mij eigenlijk helemaal kompleet.
Maar hier op het forum kan je ook informeren over de versys 650 , het schijnt dat dit toch ook een ideale motor is en dat je er toch goed mee uit de voeten kan en ook met zijn 2-tjes en stuk goedkoper , maar dat moet je zelf allemaal onder vinden met een goede proef rit , of ergens 1 zien te huren voor een dag .
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dinsdag de Yamaha nog testen maar zal meer een bevestiging zijn van wat ik al vermoed nl dat ie te sportief zal zijn naar mijn gevoel. En qua prijs en wat je krijgt voor je centen is er momenteel geeneen die kan tippen aan de kawa denk ik.
De Versys 650 gaat te kort komen. Ik denk dat de keuze al voor 95% vastligt, en gewoon de laatste twijfels nog wil wegwerken
 
Denk dat mijn twijfels over het gewicht enzo misschien wat onzekerheid is omdat het zo lang geleden is dat ik nog eenq zo n machine tussen de benen gehad heb. Veel oefenen en lessen enzo zal dat wel oplossen :+
 
Laatst bewerkt:
Niet twijfelen gewoon de Versys 1000 kopen, super moto. :)

2vmhliw.jpg


2ic1ue0.jpg


Hij heeft ons vandaag ook weer lekker verplaatst. :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is wel netjes hoor , maar nu zie ik dat je 2 verschillende heb qua vulling , heb je eerst proef kunnen rijden met beide zadels of maakt dit niet veel uit het verschil in vulling .

Ik ben gegaan voor het zadel zoals je gezien hebt en heb alleen even proef gezeten.
Bij de mijne zitten beide vullingen in het zadel, gel en traagschuim, en is iets harder.
Mijn Kawasaki Versys is metallic grijs/zwart en het zadel heeft grijze accenten.
Maar de zithouding is ook verbeterd, en daarnaast ziet het er wel gelikt uit in het geheel.
Mijn vrouw (duo) zegt dat dit zadel voor haar steviger zit en dus ook comfortabeler.

PS. Traagschuim is Bultex waar ze mee adverteren bij Bagster.
 
Zou er volgend jaar een nieuw model uitkomen , want eigenlijk als je kijkt tegen woordig ook bij Kawasaki , led verlichting aan de voorkant bij meerdere modellen , led knipperlichten , radiale remmen .
Zou eigenlijk net wat meer af zijn vind ik , voor de rest is het gewoon een super fiets om te zien .
 
Zou er volgend jaar een nieuw model uitkomen , want eigenlijk als je kijkt tegen woordig ook bij Kawasaki , led verlichting aan de voorkant bij meerdere modellen , led knipperlichten , radiale remmen .
Zou eigenlijk net wat meer af zijn vind ik , voor de rest is het gewoon een super fiets om te zien .

De Versys 1000 remt al als een gek, dat kleine beetje extra Mmmm. Led verlichting ? waarom speelt dat een rol voor je ? als je dat leuk vind ga je toch alles customizen na aankoop. :P 8-)
 
. Led verlichting ? waarom speelt dat een rol voor je ? als je dat leuk vind ga je toch alles customizen na aankoop. :P 8-)
Voor een paar tientjes heb je H7 LED lampen thuis liggen.
Een paar uurtjes knutselen en het werkt, en je hebt mooi allemaal dezelfde kleur licht in de stadslichten, koplampen en verstralers 8-) 8-) *O* :t

BTW Verstralers zijn al LED :Y

Ben trouwens een paar dagen in de Eifel geweest, solo heen en daar met het vrouwtje achterop rond getoerd. :t
Heerlijke machine, met duo zet je de achtervering wat strakker en rijden maar.
Je merkt idd amper dat er iemand achterop zit.
Je kunt er lekker mee rond hobbelen, hoge versnelling lage toeren en als je wil gaat hij er flink van door :] :] ook het betere bochtenwerk gaat lekkerrrrrrrrrrrrrrrr :] :t
 
Laatst bewerkt:
Je kunt er lekker mee rond hobbelen, hoge versnelling lage toeren en als je wil gaat hij er flink van door :] :] ook het betere bochtenwerk gaat lekkerrrrrrrrrrrrrrrr :] :t

Ach, wat is nou het betere bochtenwerk? Hij stuurt idd strak de Versys maar ik heb regelmatig de stepjes aan de grond en daardoor ook al één doormidden gereden. Nieuwe voetstepje kost je €38,00 :(

Dus voor het echte betere bochtenwerk Toch maar een supersport......
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel gewoon dat er tegenwoordig op de nieuwere motoren steeds meer led af fabriek komt ook bij Kawasaki , en dat het eigenlijk nog niet op zit , bijv knippers , (achterlicht na)
Voor mij is de Versys 650 & 1000 1 van de mooiste modellen , kompleet met koffers , middenbok , handkappen enz., is gewoon af , eventueel met mistlampjes.
Ervaring heb ik nog niet op de lange proefrit na en dat was gewoon super , het soepele rijden ook met zijn 2-tjes, remmen vond ik ook veel beter dan mijn 9 , voor mij was het gewoon super.
En ja , led verlichting voor dat komt wel , heb ze bij mij 9 er ook in gedaan maar dat was geen paar uurtjes werk .
Dus waarschijnlijk kan ik over 2 weekjes ook gewoon lekker rond rijden op mijn nieuwe trots en hoop ik dat al de extras er ook op zitten .
 
Dus voor het echte betere bochtenwerk Toch maar een supersport......
Je kunt in ieder geval goed mee met de rest, mochten er Supersporters in een groep zitten, en mocht het nodig zijn. :t
Ga je het kortere bochtenwerk doen in de bergen, dan zal een Supersporter toch flink zijn best moeten doen om er bij te blijven, hij zal het dan vooral van de rechte stukken moeten hebben om weer aan te haken.

Maar ik wou maar aan geven dat je niet bang hoeft te zijn dat je een modderfiguur slaat met de kunsten van de Versys. :N

De beperking zit hem altijd tussen het stuur en het zadel :$ :$
 
Gisteren 25mm LSL-risers gemonteerd. Wat een verschil is dit zeg. Stuurt nog makkelijker. Mijn armen zijn nu niet meer overstrekt wat veel meer ontspannen zit en ik hierdoor ook minder last van een "gashand" heb.

Daarnaast mezelf afgelopen weekend ook maar een Shoei Neotec II incl. personal fitting en communicatieset cadeau gedaan. Blijkbaar heb ik een Shoei-hoofd, ik vind hem fantastisch. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat ;)
 
Gisteren 25mm LSL-risers gemonteerd. Wat een verschil is dit zeg. Stuurt nog makkelijker. Mijn armen zijn nu niet meer overstrekt wat veel meer ontspannen zit en ik hierdoor ook minder last van een "gashand" heb.

Daarnaast mezelf afgelopen weekend ook maar een Shoei Neotec II incl. personal fitting en communicatieset cadeau gedaan. Blijkbaar heb ik een Shoei-hoofd, ik vind hem fantastisch. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat ;)

Kan je een keer een foto plaatsen? Ben benieuwd hoe dat er uit ziet :Y
 
Yeeeeeeeeehaaaahhh , vandaag gebeld door de dealer dat mijn versys klaar is , zaterdag ophalen *O* -O- *O* , dus vanaf zaterdag lekker :] inrijden
 
Vorige maand geflitst in Otterlo op de N304 Apeldoorseweg.
Is niet leuk meer ze flitsen vanuit een bestel auto en camera waarschijnlijk in de achterbak achter het raam want ik ben natuurlijk van achter geflitst ;(

Dus let op als je daar vaker rijd !!

fdd5ab.jpg

714m01.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan