Kawasaki versys 650 deel 4

Als oud Kawasaki eigenaar toch maar weer wat posten hier! Vriendin van mij rijdt met haar motor hele jaar door en staat ook het hele jaar buiten. Zag er aardig verweerd uit. Wordt niet na elke pekelrit schoon gespoten en dat zag je wel! Nu weer even gepolijst en voorzien van een Graphene coating. Zou voor 9 jaar bescherming tegen alle invloeden moeten bieden. Maar als het de helft is, is het ook prima! Hij glanst weer, plastic is weer mooi zwart en vuil en water glijden er zo vanaf. Klaar voor de pekel!
Welke merk graphene coating gebruik je?
 
Als oud Kawasaki eigenaar toch maar weer wat posten hier! Vriendin van mij rijdt met haar motor hele jaar door en staat ook het hele jaar buiten. Zag er aardig verweerd uit. Wordt niet na elke pekelrit schoon gespoten en dat zag je wel! Nu weer even gepolijst en voorzien van een Graphene coating. Zou voor 9 jaar bescherming tegen alle invloeden moeten bieden. Maar als het de helft is, is het ook prima! Hij glanst weer, plastic is weer mooi zwart en vuil en water glijden er zo vanaf. Klaar voor de pekel! Bekijk bijlage 1855802Bekijk bijlage 1855803
Bekijk bijlage 1855806
Wow! Goed gelukt zeg! ik had ook even rond geneusd voor zo'n coating, ik heb een mat zwart model en veel coatings werken hier niet op. Ik heb nu een aantal autos behandeld met de coatings van carpro, die leveren ook een mooi resultaat. Hoe heb je de plastic delen voor het coaten behandeld? De gespoten delen kun je netjes polijsten bij plastic durf ik dat eigenlijk niet aan.
 
Wow! Goed gelukt zeg! ik had ook even rond geneusd voor zo'n coating, ik heb een mat zwart model en veel coatings werken hier niet op. Ik heb nu een aantal autos behandeld met de coatings van carpro, die leveren ook een mooi resultaat. Hoe heb je de plastic delen voor het coaten behandeld? De gespoten delen kun je netjes polijsten bij plastic durf ik dat eigenlijk niet aan.
Eigenlijk alleen goed schoon gemaakt met het prep middel voor coatings. Daarna alles goed laten drogen uiteraard. De coating die ik gebruikt heb kan op alle oppervlakte zeggen ze. En ik heb het geprobeerd op verschillende ondergronden. Allemaal ziet het er nog keurig uit.
 
Eigenlijk alleen goed schoon gemaakt met het prep middel voor coatings. Daarna alles goed laten drogen uiteraard. De coating die ik gebruikt heb kan op alle oppervlakte zeggen ze. En ik heb het geprobeerd op verschillende ondergronden. Allemaal ziet het er nog keurig uit.
Tof man! Misschien een leuk projectje voor als het weer wat beter is!
 
Hey,
Ik ben sinds kort eigenaar van een Versys 650. Wat het rijdt het lekker en ik geniet er enorm van. Ik moet binnenkort mijn banden vervangen. Momenteel zitten er Dunlop banden onder, alleen mijn vraag is zouden jullie aanraden om dezelfde banden erop te zetten of een ander bandenmerk erop zetten? Ik gebruik de motor om te touren. Ik ben redelijk nieuw op dit forum en motorwereld vandaar dat ik het even vraag!
Mvg,
Amir
 
Hey,
Ik ben sinds kort eigenaar van een Versys 650. Wat het rijdt het lekker en ik geniet er enorm van. Ik moet binnenkort mijn banden vervangen. Momenteel zitten er Dunlop banden onder, alleen mijn vraag is zouden jullie aanraden om dezelfde banden erop te zetten of een ander bandenmerk erop zetten? Ik gebruik de motor om te touren. Ik ben redelijk nieuw op dit forum en motorwereld vandaar dat ik het even vraag!
Mvg,
Amir
Allereerst welkom en gefeliciteerd met je Versys!

Ik rijd al weer een tijdje op de Road 5 banden van Michelin. Daarvoor de Pilot Road 4 gehad die er nog onder zaten van de vorige eigenaar.

De Road is een fijne band om ook mee in de regen te blijven rijden. Heeft een goede grip op het asfalt en geef me bij slecht weer genoeg vertrouwen om te blijven rijden alsof er niets aan de hand is.
 
Pirelli Angel GT geven hetzelfde resultaat als boven hiervoor omschreven. 👍
IMG-20221209-WA0001.jpeg
 
Dank, dat dacht ik al, maar wist het even niet zeker. Er zat al een Givi scherm op mijn Versys toen ik ‘m kocht. Ik zou nog een korte getint windscherm erbij willen voor de wat warmere dagen. Even goed zoeken!
 
Ik zou hem het liefst nog getint hebben , wellicht dat ik hem met folie donker ga maken , die originelen zijn volgens mij niet donker te krijgen.
Fijn weekend
 
Hallo, ik heb er inmiddels 10.000km op zitten met mijn Versys. Ik ben erg blij met deze (1e) motor
Binnenkort een nieuwe kettingset erop. olie,-filter en spruitstuk zijn vorig jaar al vervangen.
Heb veel zin in de zomer. Gisteren al een rondje van 300km gemaakt, genieten.:]
*D
 
Ik heb nog een set windscherm steunen te koop van PalmerProducts (Madstadt vervanger) hiermee kun je de ruit niet alleen hoger zetten maar ook rechterop. Steunen komen van 2018 model maar hebben ook op een 2016 model gezeten. Tussen de steunen had ik een draadeind gemonteerd en hier mijn navigatie op bevestigd. Hierdoor komt de navi boven het dashboard uit. Verkoop is vanwege inruil. Prjis is €50.00
 

Bijlagen

  • 20230323_084017.jpg
    20230323_084017.jpg
    246,2 KB · Weergaven: 19
  • 20230323_084017.jpg
    20230323_084017.jpg
    246,2 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
20220526_140135.jpg


Deze foto kwam ik zojuist tegen.

De eigenaar van deze Versys was een Vlaamse heer die een onderdeel van mijn oude Versys wilde overnemen.

Hij had zoals je ziet al behoorlijk wat energie gestoken in het personaliseren van zijn motor.

Als ik het mij goed herinner was zijn eerstvolgende plan om de achterbrug i.c.m. een donor achterbrug en wat zaag- en laswerk flink aan te passen, zodat er een extra breed achterwiel in kon.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: Gisteren (ondanks het slechte weer) een route gereden.
Waarbij ik veel stops heb gemaakt. Om de 10/20min. een stop. 10min. stil gestaan (motor uit gezet) en weer door.
Op een bepaald moment bleef dit lampje branden onder het rijden:
oW3ax6g.jpg


Vreemd genoeg was het na een paar stops verdwenen, en brandde het lampje (zoals gewoonlijk) als ik contactsleutel omdraaide.
Bij starten van de motor ging hij weer netjes uit.
Herkend iemand dit probleem?
Motor klonk ook niet raar oid. Wellicht een combinatie van de (Vele) stops en de (miezer) regen?
 
Ik heb het een keer gehad, nadat ik iets te enthousiast de stoeprand af was gereden. Ik weet niet of het lampje op dat moment brandde of knipperde. Nadat ik stopte en de contactsleutel omdraaide, was het probleem verdwenen en nooit meer gezien. Sindsdien rijd ik voorzichtig stoep af. Als het lampje knippert is de vehicle down sensor tripped, maar mijn motor draaide nog gewoon.
 
Die van mij is van 2014 en bij die serie komt dit euvel ook wel eens voor maar inderdaad na kontakt aan uit en soms gewoon tijdens rijden reset hij vanzelf.
Maar ik herken het zweet op je rug momentje ook , ook dat gaat vanzelf weg👍🤣
 
Vandaag naar Parijs Roubaix geweestv (Noord Frankrijk). 1e deel van de dag 0 problemen. later op de middag (na diverse stops) ging lampje branden, en laterna weer uit. Met terugrijden (280+KM) bleef hij continu branden.

Heb toch vermoeden dat lampje gaat branden na kort stoppen, en weer doorrijden.
Binnenkort eens een lange(re) trip maken met minder stops. Kijken hoe hij dan reageert.
 
Heb dat brandende lampje ook (vaak) zien op mijn 2016 model Versys, dit gebeurde een poosje nadat ik de lamda sonde verwijderd had en een O2 sensor had toegevoegd. Hierdoor liep de motor soepeler en kon ik zonder problemen een rotonde in zijn twee nemen. (zonder fahrhückln)
 
Vandaag na vijf en een halve maand weer eens op de motor gestapt (was wel een héle lange winterstop dit jaar..) en over de Lekdijk gefietst. Paar motoren tegengekomen, maar die waren op een hand te tellen. Heerlijk rustig en een prachtig weertje.

Zo kon ik dus mooi m'n nieuwe Road 5 banden inrijden, maar vanwege de hoeveelheid klei/stront op de goede stukken asfalt en zand/grind op de toch al slechte stukken had ik de ballen nog niet om verder in te leunen. Om de haverklap een trekker hielp ook niet..

IMG-20230419-WA0007.jpeg

Schaamranden op een woon/werk motor: toegestaan of niet? :+

Oh en ze zitten er al weer een tijdje op maar ik had er nog geen foto van geplaatst: nieuwe handvatverwarming van Daytona. Geen extra kastje meer op het stuur maar de schakelaar zit mooi verwerkt in de linker grip. Had hiervoor grips van R&G maar de kwaliteit daarvan bleek bagger (stroomkabel zat vastgelijmd in de grip, dat laat vanzelf een keer los natuurlijk) en had ook veel minder grip dan de Daytona's hebben, dat verschil is duidelijk te zien:

1681915526527.png


Blij dat dat kastje voor het aan/uit zetten nu van m'n stuur af is, oogt net even wat rustiger.

20230419_154750.jpg


P.s.: op een enkele keer groot licht aanzetten na heb ik geen ander lampje zien branden op de dash dat normaal niet zou moeten branden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan