Kawasaki versys 650 deel 4

Vanochtend met de motorzaak contact gehad om handvatverwarming te laten plaatsen op mijn Versys 650.

Had een prijsindicatie opgevraagd voor zowel origineel (kawasaki) product als ook van een ander merk.
Werd zojuist teruggebeld. Tot verbazing van de motorzaak blijkt voor 2021 geen origineel handvatverwarming van kawasaki leverbaar.
Voor de modellen van 2019/2020/2022/2023 was deze leverbaar maar kennelijk niet voor 2021.
De handvatverwarming van de andere jaren was zeer waarschijnlijk niet compatibel met het 2021 model.

Achja, nu dan meer van het merk Oxford erop laten zetten.
Is ook een heel stuk goedkoper 😉
 
IMG_4732.jpeg

IMG_4733.jpeg


Ik heb de TomTom nu zo gemonteerd met een kleine ram mount. Heb nog niet gereden dus het wordt nog even afwachten hoeveel het trilt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Vanochtend met de motorzaak contact gehad om handvatverwarming te laten plaatsen op mijn Versys 650.

Had een prijsindicatie opgevraagd voor zowel origineel (kawasaki) product als ook van een ander merk.
Werd zojuist teruggebeld. Tot verbazing van de motorzaak blijkt voor 2021 geen origineel handvatverwarming van kawasaki leverbaar.
Voor de modellen van 2019/2020/2022/2023 was deze leverbaar maar kennelijk niet voor 2021.
De handvatverwarming van de andere jaren was zeer waarschijnlijk niet compatibel met het 2021 model.

Achja, nu dan meer van het merk Oxford erop laten zetten.
1697376310857.png
Waarom geen Koso? Bediening is in de handgreep verwerkt dus geen lelijk kastje op het stuur. (Foto is geen Versys 650 maar kon zo niks anders vinden...)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
|(|(

Is toch een véél goedkopere oplossing als die van de SW, dat ik dat zelf niet kon verzinnen:+
En je heb er een slotje opzitten zo te zien?

Wel benieuwd naar je ervaring.

Nou dat simpele RAM bolletje kost dus ook gewoon €30 |(

Heb ook een origineel relais aangesloten (zit een stekker onder een kapje links van het stuur) en de TomTom aangesloten op de kabelboom waar normaal de 12v aansluiting (origineel accessoire) op aangesloten zit. De TomTom werkt nu dus op de geschakelde voeding van het contactslot.

Dat slotje zat jaren geleden al bij mijn tomtom in het “premium” pakket.
 
🙄 😳
Al uit geprobeerd verder?

Dan is mijn SWtje niet veel duurder..
Geen idee hoe ze het bij mij hebben aangesloten, iig ook over het contact.
En mag toch echt wel hopen dat ze dat professioneel hebben aangesloten:+

Joh, heb er toen wel een tassie bij kennen regelen, had de beste man nog wel 'ergens' liggen.
Slotje niet echt nodig gehad, en als ik het al had gehad was het ook verdwenen.
Samen met de Z-SXB|
 
Hoi,

Iemand een tip voor een paddock stand voor het voorwiel? Heb een middenbok dus wil alleen even het voorwiel de lucht in voor schoonmaak werkzaamheden en winterstalling om de band te ontlasten.
 
Hoi,

Iemand een tip voor een paddock stand voor het voorwiel? Heb een middenbok dus wil alleen even het voorwiel de lucht in voor schoonmaak werkzaamheden en winterstalling om de band te ontlasten.
Op de middenbok zetten en een stukje hout (panlat of zo) aan de voorkant er onder (bv onder de uitlaat) om het voorwiel in de lucht te houden. Er staat bijna geen gewicht op de voorband als hij op de middenbok staat, lijkt me geen probleem voor de winter, ook zonder extra steun.
 
Op de middenbok zetten en een stukje hout (panlat of zo) aan de voorkant er onder (bv onder de uitlaat) om het voorwiel in de lucht te houden. Er staat bijna geen gewicht op de voorband als hij op de middenbok staat, lijkt me geen probleem voor de winter, ook zonder extra steun.
Ok. Ga ik proberen of dat lukt. Dank je wel
 
Het lijkt er wel op dat er iets lekt, maar kijk niet alleen naar het niveau van de remvloeistof. Want dat loopt ook terug naarmate de remblokken verder slijten.
 
alles is nat? dan kun je toch niet zien of er iets lekt?
Waar zie jij volgens jou lekkage dan?
 
De bruine smurrie inderdaad
Op de eerste foto zie je ook een geel bruine substantie waar de remleiding op de remgrepen is aangesloten.
Eerst maar eens goed droog en schoonmaken lijkt mij en dan kijken waar het vandaan komt?
Is dat geel op die leiding niet zo'n fabrieks "stip"
 
Het lijkt er wel op dat er iets lekt, maar kijk niet alleen naar het niveau van de remvloeistof. Want dat loopt ook terug naarmate de remblokken verder slijten.
Dan zouden zijn blokjes redelijk op zijn, daar het niveau redelijk laag staat (aanname dat de Kwaak recht staat en ik ook recht kijk).

Ben benieuwd//\\
 
lijken mij beide geen lekken.
Bruine smurrie is vet, wellicht wat verkleurd.
Gele stip lijkt mij iets van een controle stip voor montage ofzo.
 
Even een domme vraag misschien. Maar hoe vind ik het juiste type voor rem op de 659 ‘19? Mijn remmen lopen aan en wil graag de boel schoonmaken en de rubbertjes vernieuwen.

Alleen welke type Nissin rem zit er op?
Of iemand een goed adres waar je de rubbers kunt kopen?
 
Binnenkort is mijn Versys 650 alweer toe aan de 12.000 km beurt. De kilometers tikken soepel voorbij en ik ben er nog steeds enorm blij mee.

Wel een vraag aan mensen met het euro5+ model. Om even de situatie te schetsen: Ik stap 's ochtends op een koude motor en rijd in de 1e versnelling weg. Als ik vervolgens doorschakel naar de 2e versnelling houdt de boel in. Geen hapering oid, maar ik krijg niet de response die hoort bij de gasinput. Een paar tellen later pakt de motor ineens wel op accelereert dan verder zonder dat ik de gasinput wijzig.

Dit is enkel de eerste paar 100 meter en enkel bij opschakelen naar de 2e versnelling. Iemand hier ook ervaring mee? Producteigenschap?

 
Kwam er zojuist met de motor poetsen achter dat 1 boutje/klemmetje/schroefje van de voorruit 'verdwenen' is.

yBdOBJs.jpg


Gaat dus om het onderste schroefje. Heeft iemand daar toevallig een artikel nummer van of deze wellicht los liggen?

Overigens motor eind november/begin december gekocht. Er nu toch al 7300km opzitten :]

Bij het plaatsen van de handvatverwarming ook gelijk gevraagd of ze me nieuw schroefje voor scherm kunnen plaatsen.
Moet zeggen topservice. Toen ik motor ging afhalen hadden ze ander schroefje erin gezet, omdat origineel niet op voorraad was.
Hadden ze me ook netjes aangegeven. Je zag amper verschil.

paar dagen later werd ik gebeld. Ze hadden mij wel kosten van originele onderdeel in rekening gebracht.
Per abuis hadden ze originele schroefje besteld.
Lang verhaal kort. Heb originele alsnog netjes opgestuurd gekregen.
Mochten jullie zo'n schroefje eens nodig hebben.
Onderdeel nummer zijn:

921520092 (bus ZX 1000-C1H0
en 921540919 (bout, inbus, 5x20 ER650ECF
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Binnenkort is mijn Versys 650 alweer toe aan de 12.000 km beurt. De kilometers tikken soepel voorbij en ik ben er nog steeds enorm blij mee.

Wel een vraag aan mensen met het euro5+ model. Om even de situatie te schetsen: Ik stap 's ochtends op een koude motor en rijd in de 1e versnelling weg. Als ik vervolgens doorschakel naar de 2e versnelling houdt de boel in. Geen hapering oid, maar ik krijg niet de response die hoort bij de gasinput. Een paar tellen later pakt de motor ineens wel op accelereert dan verder zonder dat ik de gasinput wijzig.

Dit is enkel de eerste paar 100 meter en enkel bij opschakelen naar de 2e versnelling. Iemand hier ook ervaring mee? Producteigenschap?

Goede bezig, die van mij staat nog maar net op de 3700-ishkm.

Maar wat je vraagt, doet die van mij ook.
Is ook maar heel even.

Hij doet het wel wat langer als ik start en direct weg rijdt.
Dus tegenwoordig maar aanslingeren en dan op het gemakkie handschoentjes aan etc.
Dan is het maar heel even.

Denk gevalletje karakter/ochtendhumeur (of geheel gewoon effe wakker worden).
:Y:+
 
Binnenkort is mijn Versys 650 alweer toe aan de 12.000 km beurt. De kilometers tikken soepel voorbij en ik ben er nog steeds enorm blij mee.

Wel een vraag aan mensen met het euro5+ model. Om even de situatie te schetsen: Ik stap 's ochtends op een koude motor en rijd in de 1e versnelling weg. Als ik vervolgens doorschakel naar de 2e versnelling houdt de boel in. Geen hapering oid, maar ik krijg niet de response die hoort bij de gasinput. Een paar tellen later pakt de motor ineens wel op accelereert dan verder zonder dat ik de gasinput wijzig.

Dit is enkel de eerste paar 100 meter en enkel bij opschakelen naar de 2e versnelling. Iemand hier ook ervaring mee? Producteigenschap?

Bij mij is het inhouden meer bij goedkope benzine.... Ik merkte duidelijk verschil toen ik overstapte van de benzine van de goedkope pomp in Baarle Nassau op Op V-Power 100 in Duitsland.
Grote getinte scherm staat mooi trouwens, ik begin er echter niet aan want in de zomer wil ik m zo laag mogelijk houden en meer rijwind hebben. Of is de instelbaarheid ook groter dat deze net zo laag kan als het kleine scherm in de laagste stand???
 
Terug
Bovenaan Onderaan