Beste vulcan rijders,
Ik ben nieuw op dit forum en een beginnend klusser. Ik heb op mijn vulcan 800 vance and hines cruizers gemonteerd en laat hem van de week afstellen bij een motorzaak die ook gelijk een caburateur aanpassing (dynojet kit) en een kn luchtfilter plaatst. Dit na wat ervaringen die ik gelezen had op dit forum. Ik verwacht hierna compleet tevreden te zijn met de prestaties van de motor.
Nu rij ik de laatste tijd wat langere ritten en valt mij op dat het zadel niet echt gemaakt is voor de lange stukken. Van de zomer ga ik met een groep motorrijders een flinke tocht maken richting Finland waarbij comfort wel een pré is. Ik begrijp dat een chopper niet gemaakt is voor comfort en kan de meeste luxe problemen ook wel gewoon hebben. Het zadel gaat mij toch wel echt teveel storen omdat ik hierdoor geneigd ben om het uur te willen stoppen.
Ik ben nu opzoek naar een ander zadel of tips om het huidige zadel te verbeteren. Ik wil het liefst niet meer dan 200 euro investeren in een ander zadel of goeie aanpassing.
Hebben jullie nog wat liggen of een oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb?
Late reactie.
Een mustang zadel idd. Maar je kan ook een zadel geheel naar smaak laten aanpassen bij tijger leathers in Den Haag. Wat ze daar doen is de zadelpan opnieuw uitvoeren met polypress met een zadelhoes naar jouw keuze. Standaardzadels zijn te zacht voor lange ritten.
Weet jij hoe je de ring vd lamp los krijgt ?Weet iemand toevallig te vertellen hoe je het h4 lampje in de koplamp moet vervangen? Ik heb geen boekje maar in het boekje dat ik op internet aantrof staat enkel hoe je hem moet verstellen, niet hoe je hem moet vervangen.
De schroeven links en rechts van de unit zitten muurvast dus voor ik zaken ga forceren zou ik graag wat zekerheid hebben over hoe de unit open moet.
Standaard luchtfilter of open filter?
Beste mede vulcan rijders,
Mijn vulcan komt uit '96. Ik rij er het hele jaar mee. Maar als het koud (5 graden en minder), dan rijd hij als een natte krant.
Eerste paar km staat de choke vol open, maar zelfs dan valt hij uit als ik stil moet staan. Tenzij ik mijn gas open hou dan blijft hij (met tegenzin) draaien.
Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn.
Gelijk een tweede vraag...
Wat tanken jullie tegenwoordig? E10 (euro '95) of E5 (euro '98).
ik heb juist het idee dat hij dan slechter loopt.Ik tank sowieso altijd v power of bp ultimate. Wat betreft dat afslaan of slecht lopen. Dat zou je sneller bij een 2 takt verwachten als ie rijker zou moeten staan met lagere temperaturen. En als je de choke 's openhoudt als ie op bedrijfstemperatuur is? Loopt ie dan beter?
ik heb juist het idee dat hij dan slechter loopt.
Zodra ik start met choke open en 100 a 200 meter rij dan is er niks aan de hand.
Daarna (neem aam als hij koude lucht aantrekt) dan begint het gedonder.
Choke staat nog steeds open dan.
Probleem heb ik iedere winter. Vorig jaar zelfs grotere sproeikop erin laten zetten.
Ik tank ook bp ultimate.