Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki VN 800 Topic

In principe zou ik toch iets meer budget nemen en een Mustang zadel kopen, tenzij je erg handig bent en een bijv Roadkingzadel op je originele grondplaat kan zetten, verder is een plunjebaal oid dwars achter je zadel een prima ruggensteuntje als je geen rugsteun aan je zadel wilt hebben.
Het originele zadel is niet slecht, maar voor langere ritten iets te zacht.
 

Late reactie.
Een mustang zadel idd. Maar je kan ook een zadel geheel naar smaak laten aanpassen bij tijger leathers in Den Haag. Wat ze daar doen is de zadelpan opnieuw uitvoeren met polypress met een zadelhoes naar jouw keuze. Standaardzadels zijn te zacht voor lange ritten.
 
Laatst bewerkt:

Bedankt voor deze tip. Ik heb een afspraak gemaakt bij ze. Kosten zijn verassend laag plus de reviews zijn uitstekend.
 
Ik krijg ring van lamp niet los weet iemand hoe je dat doet bvd
 

Bijlagen

  • 15593916331905225231869910914463.jpg
    196,4 KB · Weergaven: 12
Weet jij hoe je de ring vd lamp los krijgt ?
 

Bijlagen

  • 20190601_141952.jpg
    181,3 KB · Weergaven: 7
Als het goed is zitten er links en rechts, op4 uur en 8 uur twee kruisschroeven losdraaien en ring met glas eerst een cm of10 met de klokmeedraaien en er afhalen
 
Waarderingen: B0az
Jongens,

ik heb hulp nodig. Ik heb helaas een schuiver gemaakt waarbij mijn koplamp in zijn geheel overleden is.

Ik kan nergens een vervangende koplamp vinden die past of een tweedehands koplamp. Als ik hem nieuw wil kopen ben ik gelijk zo'n 300 euro kwijt.

Heeft een van jullie een mooie oplossing?
 
Misschien kan je motorshop De Mammoet in Haastrecht bellen, daar heb ik 20 jaar geleden voor mijn 800 vanalles gekocht.
 
Beste mede vulcan rijders,

Mijn vulcan komt uit '96. Ik rij er het hele jaar mee. Maar als het koud (5 graden en minder), dan rijd hij als een natte krant.
Eerste paar km staat de choke vol open, maar zelfs dan valt hij uit als ik stil moet staan. Tenzij ik mijn gas open hou dan blijft hij (met tegenzin) draaien.

Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn.

Gelijk een tweede vraag...
Wat tanken jullie tegenwoordig? E10 (euro '95) of E5 (euro '98).
 
ow, dan is het raar, ik heb de mijne 9 jaar gehad en geen problemen gehad met kou, open luchtfilter zou volgens mij te koude lucht kunnen geven en daardoor een slechtere verbranding
 

Ik tank sowieso altijd v power of bp ultimate. Wat betreft dat afslaan of slecht lopen. Dat zou je sneller bij een 2 takt verwachten als ie rijker zou moeten staan met lagere temperaturen. En als je de choke 's openhoudt als ie op bedrijfstemperatuur is? Loopt ie dan beter?
 
ik heb juist het idee dat hij dan slechter loopt.

Zodra ik start met choke open en 100 a 200 meter rij dan is er niks aan de hand.
Daarna (neem aam als hij koude lucht aantrekt) dan begint het gedonder.
Choke staat nog steeds open dan.

Probleem heb ik iedere winter. Vorig jaar zelfs grotere sproeikop erin laten zetten.

Ik tank ook bp ultimate.
 

Dan zou ik het niet weten. Misschien is de inlaat van je carb lek.
 
Laatst bewerkt:
Een Vulcan 800 van 20 jaar enkel onder een afdak plaatsen gedurende 4 jaar,.... daar is de chroomlaag van bepaalde delen net te dun voor .
 
Laatst bewerkt:
helaas vertoont de chroom van de voorwiel-velg roest... en dat wordt ieder jaar wat meer. Iemand een idee hoe dat definitief gestopt kan worden? Of waar een goed voorwiel verkrijgbaar is . Of waar het huidige wiel terug verchroomd kan worden met een nieuwe laag?