iwan de erste
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #3.551
De grootste boosdoener is natuurlijk ethanol en na een winterstop heb ik zelf minder opstart problemen met een 102 of super 98 van BP. Esso of Shell.Volgens mij is dat onzin , octaan zorgt er voor dat een motor niet gaat pingelen en bij hogere compressie motoren dat als dat mogelijk is de ontstekingen wat vervroegt kan worden
Wat betreft veroudering doet het niks
Gewoon v power of ultimate erin in doen , niet om het hogere octaan ( want daar doet zo’n W niks mee ) maar omdat er geen ethanol in zit
Leuke plaatjes, en het weer was ook nog redelijk goed te zien aan de kleur van de luchten op de foto's. Je hebt in zoverre gelijk dat de omstandigheden dan geschikt zijn voor een ritje, er is echter een ding wat mij ervan weerhoud en dat is de conditie van de wegen. Er ligt soms zoveel klei en zand op de weg dat je motor er na enkele kilometers al uitziet als een varken en dat stoort mij dan mateloos. Als mijn motor er uitziet als die van jouw op de foto's hierboven dan krijg ik een niet te onderdrukken drang om hem van top tot teen te gaan poetsen en dat gaat mij te ver.Ik doe niet aan winterstop. W650's zijn gebouwd om op te rijden.
Paar plaatjes van het "middagrondje" van de dag:
Bij Fort Honswijk (bij Houten):
Langs de Lek bij Wijk bij Duurstede
Bij vliegveld Hilversum
Bij Kasteel de Haar
Ergens tussen de weilanden bij Woerdense Verlaat:
En op mijn eigen oprit.
Dit was de route voor de liefhebbers:
Bekijk bijlage 1815973
En een paar bonusplaatjes voor het mooi:
Bekijk bijlage 1815975
Bekijk bijlage 1815974
Begrijpelijk. Ik ben bang dat mijn poetsneigingen door de tijd heen wat gedegenereerd zijn.Er ligt soms zoveel klei en zand op de weg dat je motor er na enkele kilometers al uitziet als een varken en dat stoort mij dan mateloos. Als mijn motor er uitziet als die van jouw op de foto's hierboven dan krijg ik een niet te onderdrukken drang om hem van top tot teen te gaan poetsen en dat gaat mij te ver.
Wat zijn ze toch mooi in het rood
Als je er regelmatig mee naar je werk rijd dan ga je de motor al snel behandelen als een simpel vervoermiddel en dan komt poetsen al snel in het vergeethoekje terecht. Maar die van mij is ondanks zijn leeftijd nog steeds in showroom conditie en dat wil ik ook graag zo houden natuurlijk.Begrijpelijk. Ik ben bang dat mijn poetsneigingen door de tijd heen wat gedegenereerd zijn.
Ik rijd er ook een paar keer per week op naar mijn werk en in deze tijd van het jaar valt er in combinatie met zulk gebruik tegen het straatvuil gewoonweg niet op te poetsen, dus ik beperk me tot regelmatig onderhoud en een hoop smeerwerk om eea in ieder geval technisch netjes te houden. De stap van "hij is toch al smerig" naar een ritje op zondagmiddag is dan niet zo groot meer.
Die van mij gaat begin oktober flink dik in de vettige beschermingsmiddelen en wordt dan niet meer gewassen tot begin april. Daarna komt hij er in de regel weer redelijk netjes onder vandaan, al zal hij het na een paar jaar "jaar-rond-rijden" nooit meer showroom-conditie halen. Een inmiddels best flink opgelopen kilometerstand (hij is hard op weg naar de 80.000) met bijbehorende reguliere gebruikssporen helpt daar ook niet echt aan mee. jammer, maar in ieder geval heb ik er zo wel plezier van.
Maar dan wel de combi rood/zwart graagWat zijn ze toch mooi in het rood
Ik herken de motor niet maar dit lijkt mij geen verkeerde motor met zeer weinig kilometers op de teller. Er hangt een stevige vraagprijs aan maar die is wellicht onderhandelbaar. Anderzijds lijkt het een motor waar je zo mee de weg op kan en waar niets aan hoeft te gebeuren. Maak een goede lange proefrit en dat weet je het. Goedkoop is veelal duurkoop.Iemand bekend met deze W650?
≥ Kawasaki W650 in originele staat met lage km-stand. — Motoren | Kawasaki — Marktplaats
Kawasaki W650 uit 2001 in originele staat en uitstekende conditie.Achtergrondinformatie:Kenners weten dat deze moderne klassieker een geweldige motorlink.marktplaats.nl
Heb mijn vorige W650 verkocht. Uiteraard spijt.
Over smaak en kleur valt niet te discussiëren.Die is ook mooi, maar ik blijf een voorkeur voor beige/bordeau/zwart houden:
Bekijk bijlage 1818817
Bekijk bijlage 1818818
Bekijk bijlage 1818819
Het is inderdaad een leuke motor. Handig voor dagelijks woon-werk verkeer. Mooi geluidje uit de uitlaat maar ik vrees met jou dat de aanschafprijs hier wel wat hoger zal liggen. Dit is iets voor Sjaak Zonruiter die zocht laatst naar een lichtere motor dan zijn W650. Heb jij zelf nog gereden Pieter?Leuk ding, maar dat we hem hier zouden kunnen kopen voor iets meer dan 2 mille, dat betwijfel ik...
Ik kijk alweer uit naar het voorjaar dan mogen we weer. Ik heb de laatste twee maanden gelukkig geen hartritmestoornissen meer gehad dus daar zal het niet meer aan liggen. Hopelijk gaat het bij jou ook weer lukken.Nee Jan. Inmiddels al ruim twee jaar niet mee….
Wellicht volgend voorjaar proberen.
Bedankt voor het meedenken maar ik heb inmiddels een Honda CB 200 uit 1978 gekocht.Het is inderdaad een leuke motor. Handig voor dagelijks woon-werk verkeer. Mooi geluidje uit de uitlaat maar ik vrees met jou dat de aanschafprijs hier wel wat hoger zal liggen. Dit is iets voor Sjaak Zonruiter die zocht laatst naar een lichtere motor dan zijn W650. Heb jij zelf nog gereden Pieter?
Mooi ding, zels de Chrome rand onder het zadel.Bedankt voor het meedenken maar ik heb inmiddels een Honda CB 200 uit 1978 gekocht.Bekijk bijlage 1830148Bekijk bijlage 1830149Bekijk bijlage 1830150Bekijk bijlage 1830151
Dank je.Mooi ding, zels de Chrome rand onder het zadel.
Maar is deze nou echt zoveel lichter?
Maar iig gefeliciteerd, blij dat je toch nog kan rond tuffen.
Leuk ding, zeg!Goedemorgen W-
Zag dezeW-tje van 175cc gemaakt in India voor verre oosten met een prijs van ±€2.222, zou die ook hiernaartoe komen
Groeten en nog een fijne weekend
Introducing the New Classic Style Roadster Kawasaki W175 2023
Kawasaki has just introduced the classic style roadster Kawasaki W175 2023 in the Indonesian market. W175 is a low-displwww.webike.ph
Bekijk bijlage 1829446Bekijk bijlage 1829448