Kawasaki Z1 900 Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hele zaak toch ingevuld, een motivatie bij gedaan waar zij bijna niet omheen kunnen.
Gaat zo aangetekend op de post, dus wie weet straks ook hier mogelijk een persoonlijk na keuze kenteken te kunnen voeren.
 
En nog een. Het tooltje heeft meerdere montagegaten zodat ik het voor in- en uitlaatkant kan gebruiken... :

[afbeelding]

zoiets heb ik toen ook gemaakt voor de Z1B als de veer weer recht ingedrukt was de klep met lasdraad tegen de zitting duwen deze bleven alle 8 netjes op hun plaats hangen en kan je heel makkelijk weer de spietjes monteren :Y

GREETZ
 
ff een vraagje....weet iemand hier of je het rubbersealtje wat in lagerkap 92028-122 los ken verkrijgen?
de enige manier die ik kan vinden om zo n kap nieuw te vinden is middels een complete lagerset.
nu mankeert er geen f*ck aan mijn lagers dus das een beetje overbodig enkel omdat ik zo n rubbertje wil...
maar om nu een o-ringetje uit de universeelbak te grabbelen weet ik ook eigenlijk niet...
kawa leverde de kap voorheen dus wel (vermoedelijk met ringetje) maar het ringetje los niet...
an sich ken ik hem natuurlijk laten zitten maar liever heb ik een nieuwe om intern oliedruk verlies te vermijden...
 
over tooltjes gesproken....het is nog niet aan de orde maar heeft/weet iemand een slappe klepveer die ik kan gebruiken om de klep/zuiger speling te checken?...of gaat het met de stock veren erop???
 
ff een vraagje....weet iemand hier of je het rubbersealtje wat in lagerkap 92028-122 los ken verkrijgen?
de enige manier die ik kan vinden om zo n kap nieuw te vinden is middels een complete lagerset.
nu mankeert er geen f*ck aan mijn lagers dus das een beetje overbodig enkel omdat ik zo n rubbertje wil...
maar om nu een o-ringetje uit de universeelbak te grabbelen weet ik ook eigenlijk niet...
kawa leverde de kap voorheen dus wel (vermoedelijk met ringetje) maar het ringetje los niet...
an sich ken ik hem natuurlijk laten zitten maar liever heb ik een nieuwe om intern oliedruk verlies te vermijden...

Hier heb je een nieuwe........

http://www.ebay.de/itm/KAWASAKI-NOS-TRANNY-DRIVE-BUSHING-KZ900-1000-Z1-92028-122-/371299250365

Wist niet eens dat daar een "o" ringetje in zat :N (nooit op gelet)
 
rob gaat in principe voor origineel hoor . . . , maar dannog denk ik dat niemand zal zien dat het een neppert is . . . .
 
Mijn en vele van onze blokken hebben 40 jaar achter de rug en neem aan dat niemand ooit dat ringetje gezien heeft laat staan vervangen heeft :?

Ik heb veel bakken gezien en ooit één keer een tandwiel voor een klant moeten vervangen maar dat ringetje was me nog nooit opgevallen.
Zal dus ook niet zo erg nodig zijn, zit zowiezo nog een keerring naast :Y

Je kan het ook overdrijven hè :+
 
Hier heb je een nieuwe........

http://www.ebay.de/itm/KAWASAKI-NOS-TRANNY-DRIVE-BUSHING-KZ900-1000-Z1-92028-122-/371299250365

Wist niet eens dat daar een "o" ringetje in zat :N (nooit op gelet)

bedankt voor het zoeken maar ik ben gekke gerritje niet hoor... :N ..ik ga geen 100+ dollar betalen voor zon k*t busje.....

dan liever een hele set lagers (incl lagerbusje) voor 150....na shipping en inklaren kost dat enkele nos busje waarschijnlijk meer en u weet onderhand wel hoeveel waarde ik hecht aan origineel... _O-

zo te zien zit daar niet eens een rubbertje in ook....in die nos bus...
mijne hier heeft er wel 1 in zitten....ik zal morgen eens zien naar die busjes van die andere bakken...of daar 1 inzit...
 
Laatst bewerkt:
rob gaat in principe voor origineel hoor . . . , maar dannog denk ik dat niemand zal zien dat het een neppert is . . . .

Nee hoor, bij Rob zit er ook gewoon een replica op.
Heb ik vorig jaar vervangen omdat de "kill switch" gebroken was (het binnenwerk).

Ziet bijna niemand :N

Wel een kleine tip van mijn kant, lijm het rood ingelegde streepje van de kill switch extra vast, die van mij ligt ergens op de oude Brenner, tussen Innsbruck en Vipiteno :( :(
 
Mijn en vele van onze blokken hebben 40 jaar achter de rug en neem aan dat niemand ooit dat ringetje gezien heeft laat staan vervangen heeft :?

Ik heb veel bakken gezien en ooit één keer een tandwiel voor een klant moeten vervangen maar dat ringetje was me nog nooit opgevallen.
Zal dus ook niet zo erg nodig zijn, zit zowiezo nog een keerring naast :Y

Je kan het ook overdrijven hè :+

weet je wat het is marcel....ik reviseer veel automatische transmissies op mijn werk en met die dingen moet je oog voor detail hebben anders zie je shit over het hoofd
het vergeten van 1 miniem sealtje kan het verschil zijn tussen wel of niet goed schakelen of zelfs helemaal niet aangrijpen...
dit door intern drukverlies in een groep..
ik heb nog steeds een perfekte score qua revisie en dat wil ik graag zo houden.. ;)


wat dit ringetje aangaat zal ik eens kijken of ie ook in die andere bakken zit.
het ding dient volgens mij om intern oiliedruk verlies te vermijden wat ik ansich wel belangrijk vind....
die dingen zitten toch al niet dik in de oliedruk....
 
Nee hoor, bij Rob zit er ook gewoon een replica op.
Heb ik vorig jaar vervangen omdat de "kill switch" gebroken was (het binnenwerk).

Ziet bijna niemand :N

Wel een kleine tip van mijn kant, lijm het rood ingelegde streepje van de kill switch extra vast, die van mij ligt ergens op de oude Brenner, tussen Innsbruck en Vipiteno :( :(
Ja. dat ziet niemand inderdaad, en een verbetering mag in dat geval zeker. Ik neem aan dat Rob ook al wel conische balhoofdlagers zal hebben toch? Op een gegeven moment is origineel te veel inboeten aan kwaliteit toch?
Wist niet dat er iets uit de kill-switch kan vallen. Dank voor de tip, zal eens kijken welk dingetje je bedoelt.
fijne paas!!
 
Ja. dat ziet niemand inderdaad, en een verbetering mag in dat geval zeker. Ik neem aan dat Rob ook al wel conische balhoofdlagers zal hebben toch? Op een gegeven moment is origineel te veel inboeten aan kwaliteit toch?
Wist niet dat er iets uit de kill-switch kan vallen. Dank voor de tip, zal eens kijken welk dingetje je bedoelt.
fijne paas!!

Zal, als ik het niet vergeet (help me dan maar herinneren) een fotootje maken van wat ik bedoel.
 
weet je wat het is marcel....ik reviseer veel automatische transmissies op mijn werk en met die dingen moet je oog voor detail hebben anders zie je shit over het hoofd
het vergeten van 1 miniem sealtje kan het verschil zijn tussen wel of niet goed schakelen of zelfs helemaal niet aangrijpen...
dit door intern drukverlies in een groep..
ik heb nog steeds een perfekte score qua revisie en dat wil ik graag zo houden.. ;)


wat dit ringetje aangaat zal ik eens kijken of ie ook in die andere bakken zit.
het ding dient volgens mij om intern oiliedruk verlies te vermijden wat ik ansich wel belangrijk vind....
die dingen zitten toch al niet dik in de oliedruk....


Begrijp wat je bedoeld maar maak er geen halszaak van de versnellingsbak van de "Z" is waarschijnlijk overgenomen van een van een 1000pk sterke Kawasaki grondverzetmachine _O-
 
Of van de Kawasaki Shikansen trein (dit is de oude).........

full
 
ff een vraagje....weet iemand hier of je het rubbersealtje wat in lagerkap 92028-122 los ken verkrijgen?
de enige manier die ik kan vinden om zo n kap nieuw te vinden is middels een complete lagerset.
nu mankeert er geen f*ck aan mijn lagers dus das een beetje overbodig enkel omdat ik zo n rubbertje wil...
maar om nu een o-ringetje uit de universeelbak te grabbelen weet ik ook eigenlijk niet...
kawa leverde de kap voorheen dus wel (vermoedelijk met ringetje) maar het ringetje los niet...
an sich ken ik hem natuurlijk laten zitten maar liever heb ik een nieuwe om intern oliedruk verlies te vermijden...

Heb je een nummer van het sealtje.
 
Als je het over de kil switch hebt, dan zie je dat meteen.
O, ik begreep dat het alleen om het binnenwerk van de killswitch ging, en dat de knop zelf er nog wel was/is.
Is die van de z650 hetzelfde? Daarvoor heb ik recent een paar complete stuurhelften op MP zien staan.
 
Laatst bewerkt:
Het is vandaag super :] weer,helaas maar een dag dus de Z1 blijft nog ff binnen.
Wel op de oude Puch op pad om een rit uit te zetten voor half april, heb al wat terrasjes in gedachten :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan