Dat is apart. In mijn service manual staat een foto van een A1 met de koplamp recht. dat is wel een herdruk uit 1990.Volgens de service manual zelfs nòg een stukje hoger, Jan
Zulke mooie motoren moeten ze op Mars nog kunnen zien en dat gaat hiermee zeker lukken.
Bekijk bijlage 1543410
Neutraal lampje pulseert mee met knipperlicht ?Ja zeker vaag! Ik wist dat nieteensik vond hem al heel suf knipperen! Maar ik dacht dat dat door ouderdom was of dat het zo was vroeger nu reageerd het echt vlot en ook de gevaren knipperlichten! Maar nu zag ik wel dat mijn Groene neutraallampje zwak meeknipperd! Dus ik ben er nog niet, maar opzich leuk al die draadjes morgen weer een dag
drie fasen gelijkrichter brug 25A (dus 6x diode) en met 5x aansluitpunt (3xfase / plus / min=aarde) (Conrad nr. 140750)?zeg die nieuwe diodebrug met 4 diodees i.p.v. 6? dus 2 fases gelijkrichten ipv 3???
Laatste opmerking : zo'n spanningsregelaar/gelijkrichter in een huis is wel een oplossing. Alleen wel goed koelen omdat nu de warmte ontwikkeling van beiden gedaan moet worden,vandaar die koelribben erop.
Na pakweg 25 jaar noodstroominstallaties bouwen is alles wel eens door mijn handen gegaan.
En omdat ik een schrieper ben wilde ik de twee losse units behouden,ook omdat de spanningsregelaar meestal overlijd en je dan alles moet weggooien.
Dus een diodebrug besteld via de baas en dat was denk ik Fl.15 (jaja de vorige eeuw) en ergens had ik een schema gevonden van een spanningsregelaar en met de grijpvoorraad aan componenten kon ik mooi iets in elkaar flansen.
Wat thyristors,dioden,weerstanden etc. alles op een printje solderen en geïsoleerd op een profiel monteren en dan in de hars of siliconenkit gieten.
(dat witte blokje)
Bekijk bijlage 1542975
Bedrading op de goede manier aansluiten en rijden en nooit meer hoeven vervangen.
De set heeft nu op 3x Zed gefunctioneerd en helaas heb ik daar geen foto's van maar ik neem aan dat t verhaal duidelijk is ?
Deze truc ook op diverse XS650 toegepast dus vandaar deze foto's/
Bekijk bijlage 1542976
Toevallig heb ik wel op de Z1000ST de standaard unit zitten (alles in 1) en ook die heeft nog nooit problemen gegeven.
Gaatjes hebben de functie om de schijf niet te warm te laten worden,en bij nat weer voert het water makkelijker weg,dus in extreme remsituaties zal het beter remmen,bij normaal gebruik maakt het weinig uit.Je bent heel goed bezig!!!
Veel vorderingen iedere dag.
Trouwens wel veel gaatjes in de schijf.
Remt dat nou echt veel beter?
Jan
Ik weet niet of ik de pech had maar bij mij hadden 2 van de 3 van dit type schijven, kleine haarscheurtjes/breuken.Gaatjes hebben de functie om de schijf niet te warm te laten worden,en bij nat weer voert het water makkelijker weg,dus in extreme remsituaties zal het beter remmen,bij normaal gebruik maakt het weinig uit.
Je bent heel goed bezig!!!
Veel vorderingen iedere dag.
Trouwens wel veel gaatjes in de schijf.
Remt dat nou echt veel beter?
Jan
Heb je niet meer foto's gemaakt? Het zijn wat weinig foto's
Remmen op een Z1000 is toch maar een heel relatief begrip. Je scheurt eerder de pezen in je hand of perst de remvloeistof ergens naar buiten dan je je nou echt lekker in de ankers gaat. Maar als je weet wat je hebt en wat het meest haalbare is is er prima mee te leven. leuk om de vorderingen allemaal te volgen. Volgend jaar maar weet eens afspreken op een of andere meeting.Gaatjes hebben de functie om de schijf niet te warm te laten worden,en bij nat weer voert het water makkelijker weg,dus in extreme remsituaties zal het beter remmen,bij normaal gebruik maakt het weinig uit.
Ja die waren vroeger niet geweldig,ik weet nog wel toen ik voor het eerst een moderne motor kocht,dat was schrikken toen ik voorIk vind eigenlijk wel meevallen hoe slecht de remmen zijn, maar mijn referentiekader is natuurlijk geen duke of sv650 zoals jij hebt
mooie voortgang van je fiets met mooie plaatjes kawa72! Van het velglint weet ik het niet zo wat 'origineel' was, dacht dat motorzaken die er gewoon omheen deden ter bescherming van de binnenband.
Ik had trouwens dezelfde gietwielen bij mijn z1000; later vervangen voor spaakwielen.