Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Leerzaam of niet, ik hoop het niet mee te maken. Nog geluk achteraf dat je niet meer op vakantie was toen de boel in de soep liep.
 
Vandaag een mooie Martin Z1000 (MF-68-DP) gespot op de A2 thv Urmond richting het zuiden...

Stond ook nog een custom (Martin?) CBX naast (MB-41-PF).

Misschien bekenden van hier? Heeft @Mr.Q misschien een idee?

Bekijk bijlage 1777827
Deze zijn van een voor mij bekende Nederlandse MM-eigenaar.
Een originele MM Z1000 en een MM CBX1000 replica (frame door Jerryt gemaakt)
En is inderdaad op weg voor een rondje Spa.
Correctie: De MM's kwamen terug van een rondje Mettet.

Greetz, Q
 
Laatst bewerkt:
1657225893933.png
 
Wat was de vraagprijs voor de Z1000 ST? Hij staat nu namelijk op gereserveerd.
 
Ik kwam er in de jaren 80 ook vaak. Wat later zat er op het industrie-terrein daar ook een motorsloperij, waar ik ook vaak te vinden was, was die ook niet van Piet Kruis?
Was een grote hal, vol onderdelen, en motoren die, als je wat nodig had, de onderdelen zelf mocht afhalen. Lag er vol met jaren 60 en 70 motoronderdelen.
 
Ik kwam er in de jaren 80 ook vaak. Wat later zat er op het industrie-terrein daar ook een motorsloperij, waar ik ook vaak te vinden was, was die ook niet van Piet Kruis?
Was een grote hal, vol onderdelen, en motoren die, als je wat nodig had, de onderdelen zelf mocht afhalen. Lag er vol met jaren 60 en 70 motoronderdelen.
Hij zat eerst in het dorp zelf onderaan de dijk,later zat hij inderdaad op het industrieterrein met z,n zaak en had even verderop
ook een hal met gebruikte onderdelen,daar kon je inderdaad zelf rondsnuffelen,ik weet nog wel dat toen internet een beetje begon te lopen
dat hij liep te klagen dat het internet z,n handel kapot maakte,toen dacht ik man wat loop je toch te klagen🥴,begin zelf een website,
maar die haat zat zo diep dat hij voor zover ik weet dat nooit gedaan heeft.
Ik zocht in die tijd een blok voor een CB500,heb die in die hal nog uit een frame gedemonteerd,eenmaal thuis blokje in mijn 500
gefrot ,maar helaas schoot de primaire ketting over het krukastandwiel als je veel gas gaf,dus Piet gebeld en hij had er net 1 binnengekregen
mocht die dus omruilen,dus blok bij mijn motor er weer uit en naar Arkel,blok uit de motor die daar stond er uit gehaald en
weer in mijn motor gemonteerd,gelukkig bleek die wel goed te zijn,ik had inmiddels wel een ruime ervaring in het CB500 blokken
wisselen 🤭,was overigens niet de eerste keer dat ik bij Piet blokken heb gedemonteerd,eerder nog in de oude zaak een RD350LC
blokje uit een sloper gehaald voor m,n racer waarvan het oude blok een flink gat in het carter had opgelopen door een gebroken drijfstang😬
 
Laatst bewerkt:
Dit is waar hij mee verder is gegaan,al deed hij dat in die tijd ook al,al zat hij nog wel in meer handeltjes
waar hij geld in zag.
Zit toch nog een beetje in de motoren ;)
Geen Happy End voor Piet. Heb gehoord dat in die Grote loods Gras ( om te Roken ) is gevonden . Nol Bikker heeft nog veel sloop motoren en onderdelen gekocht . de rest Oud ijzer Container jammer hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan