Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Goed bezig,Zedje gebruiken waar hij voor gemaakt is > km's maken dus. Wat een mooi laag verbruik ? Heb je niet harder gereden dan 76km/h ? (of het beestje is gewoon goed afgesteld) !
 
Tja geen idee waarom die het zo goed doet; maar ik rijdt +- 100-110 op gps. Banden zijn redelijk hard opgepompt, maar dat schijnt ook beter te zijn voor het sturen (wat ik heb gehoord is dat de boekjes het vaak lager hebben, maar nieuwere banden kunnen makkelijk hogere druk aan) dus ze staan nu op 2.5/2.75. Dat helpt natuurlijk ook wel een beetje, en ik heb de ontsteking gecontroleerd en goed gezet (is een dyna ontsteking, geen puntjes meer).

Bij de tourtochtjes natuurlijk heel rustig +- 45km/u gemiddelde snelheid. Maar vooral voor langere afstanden is het lekker dat je niet zo vaak bij een pomp hoeft bij te tanken. Misschien heeft de Kawa er wel gewoon zin in dit seizoen :]
 
Toch een probleem... De Z is gek geworden. Heeft zoveel zin in rijden dat hij niet meer uit gaat op het contactslot... :') Wees gewaarschuwd, niet meer dan 800km in een weekend rijden!! Je geeft de Z een vinger en hij neemt de hele hand...!
1683578207587.png


Ik los het morgen wel op, nu geen zin meer. Accu ontkoppeld en doei :W
 
Een Dyna S ( neem ik aan ) elektronische ontsteking hoef je als deze goed afgesteld is bij montage niet meer te controleren en "goed" te zetten, dan klopt er ergens iets niet helemaal ben ik bang voor.
 
Een Dyna S ( neem ik aan ) elektronische ontsteking hoef je als deze goed afgesteld is bij montage niet meer te controleren en "goed" te zetten, dan klopt er ergens iets niet helemaal ben ik bang voor.
Dat klopt, maar ik dacht met mijn hoofd 'hey ik gebruik nu dyna, en super benzine, dus als ik het nou een beetje +- 5 graden vervroeg loopt ie nog beter' maar dat is dus niet echt zo. Z blok kan het prima hebben vandaar dat ik wat probeer.

Vandaag contactslot eruit gefrutteld, koplamp los, dat achterding los... contactslot eruit... hey ziet er best wel schoon uit?...
Accu aansluiten, contactslotje proberen... Werkt gewoon naar behoren. Geen contactbreuk ofzo.

Die Z is mij gewoon aan het pesten nu.

Maargoed, het werkt. Kan weer door met de volgende projectjes.
 
Rondritje met de 1000's, waren bij Bikers Friday pizza eten (MKC organiseert dat elke bepaalde vrijdagen in het jaar, best leuk, krijg je pizza en route). De lucht was pikzwart dus snel rijden, wisten het overgrote deel van de buien te ontwijken.

Olielampje begon bij mij te knipperen als ik soms flink aan het gas zat te hengelen... Tja had natuurlijk al tijdje geen olie meer gecontroleerd, maar ik heb veel gereden. Daar ging toch wel een litertje of anderhalf bij. Maar bij normaal rijden brand het lampje toch niet dus veilig thuisgekomen.

1683935802885.png

Hier was het weer nog wel aardig (niet in beeld, zwarte donkere wolken)


Tot zover.

Zijn er ook nog anderen bezig met hun 1000 of is dit ondertussen mijn blogtopic geworden :+
 
Ik ga binnenkort eens kijken of ie het nog doet. Jij bent zeker de kilometervreter van dit topic. :Y
 
Toevallig waren er dingen te doen en heen te gaan. De motor lukt het wel, nu mij nog :]

op zaterdag 27 mei is er bij Nol Bikker (Noordeloos) weer de Kawasakidag. Mooie gelegenheid om even te buurten!
 
Olielampje begon bij mij te knipperen als ik soms flink aan het gas zat te hengelen... Tja had natuurlijk al tijdje geen olie meer gecontroleerd, maar ik heb veel gereden. Daar ging toch wel een litertje of anderhalf bij. Maar bij normaal rijden brand het lampje toch niet dus veilig thuisgekomen.

Tot zover.

Zijn er ook nog anderen bezig met hun 1000 of is dit ondertussen mijn blogtopic geworden :+
Hey oppassen met dat olie controleren ! Ff hurken en het peil bekijken is toch een kleine moeite ?
Of ben je net zo'n ouwe lul als ik met stramme knietjes ? Zou zonde zijn als je Zedje hierdoor overlijd.
Ja ik moet zeggen dat je lekker bezig bent om je Zedje uit te laten. Je maakt tenminste km's op dat ding. Geniet er van.
Zelf heb ik niet zo'n mooie fiets als jou maar wel een 1000 en dan de ST versie en ook ik maak er te weinig km's op.
Heb verschillende (rijdende) motoren waar ik de aandacht aan besteed en de ST staat er nu een beetje verloren bij.
Maar goed dan maar eens afstoffen om straks later in de maand een ritje te maken naar Nol.
Tot ziens dan maar........................
 
Rondritje met de 1000's, waren bij Bikers Friday pizza eten (MKC organiseert dat elke bepaalde vrijdagen in het jaar, best leuk, krijg je pizza en route). De lucht was pikzwart dus snel rijden, wisten het overgrote deel van de buien te ontwijken.

Olielampje begon bij mij te knipperen als ik soms flink aan het gas zat te hengelen... Tja had natuurlijk al tijdje geen olie meer gecontroleerd, maar ik heb veel gereden. Daar ging toch wel een litertje of anderhalf bij. Maar bij normaal rijden brand het lampje toch niet dus veilig thuisgekomen.

Bekijk bijlage 1878605
Hier was het weer nog wel aardig (niet in beeld, zwarte donkere wolken)


Tot zover.

Zijn er ook nog anderen bezig met hun 1000 of is dit ondertussen mijn blogtopic geworden :+
Heb mijn A2 vorige week getrakteerd op verse olie, oliefilter, nieuwe progressieve voorvorkveren plus olie, en een nieuwe dynamodekselpakking. Helaas alleen nog maar een rondje door het dorp gedaan.
 

Bijlagen

  • z1000a2.jpg
    z1000a2.jpg
    422,5 KB · Weergaven: 25
Mooie motor :] Tijd om em uit te laten.
Nol Bikker over een weekje? Kun je hem naast die van Roger zetten; zelfde kleur
 
Over een week al! Dan mag ik mijn accu wel eens gaan laden ;-)
 
Ik mik er te zijn rond 12 uur. Wat zijn de plannen van de anderen? Gaan we elkaar treffen of missen?
 
Geen vaste plannen,ga zeker samen met de vrouw langs komen maar bij ons gaat t altijd met vallen en opstaan dus misschien tot ziens ?
 
Hopelijk slaat dat vallen en opstaan niet op het rijden met de Z.
 
Hopelijk slaat dat vallen en opstaan niet op het rijden met de Z.
Neen joh,gelukkig niet,dat gaat prima op een gebroken koppelingskabel of kapot knipperlichtlampje na dan.
Bij ons komt v/e planning meestal weinig terecht want er komt altijd wel wat tussendoor.
Als mantelzorgers gaat wel eens de telefoon op tijden die eigenlijk niet uitkomen maar ja dan doe je maar je plicht.
En er is altijd wel een buurtgenoot,iemand in de vrienden/kennissen kring of familie die om hulp vraagt.
Dus weer afgeleid van de normale zaken maar ik neem aan dat t voor de meesten hier herkenbaar is en ook voor geldt ?

Zomaar een wekelijkse greep uit de huizeBuys belevenissen.
Bij onze M.C. hebben we een motoraanhanger en ja die gaat wel eens kapot.
01.jpg
Laatste keer bij t ophalen v/e BMW R1200 pppfff iets (ik kan die modellen niet elkaar houden) stond deze
wel erg te huppelen (we hebben m toch wel goed vastgemaakt) ?
En tijdens eraf rijden horen we een "bling" (ijzer geluid..................mmmMMmm ?
02.jpg
De stopplaat was eraf gevallen !?!
Nou lasapparaat naar buiten en bakken en braden maar !
Meteen alle bussen en hoekjes/plaatjes die zozo waren maar ff een extra rupsje erop voor de zekerheid.
Staalborstel eroverheen en wat verf tegen de roest..................we kennen weer..................

Wordt op de deur gebonkt............................een zoon v/e motormaat die altijd met scooters en brommers bezig is.
Jong geleerd,oud gedaan (herkenbaar toch) ?
Of ik ff 2xuitlaatjes wil stralen ?
03.JPG
Joh je bent een handige vent,doe dat zelf maar..................o shit eerst de cabine leeg harken.
04.JPG
Hij lekker bezig en ik kan me weer concentreren op mijn eigen werk.
05.JPG

Ja dag,ik zou nog ff wat gaatjes in de tuinmuur geboord hebben bij een van de buurvrouwen want
dan kan ze haar plantjes ophangen want t wordt nu mooier weer.
Bijna vergeten dus boormachine,plugjes etc en nu ga ik de klusjesman uithangen.
Natuurlijk trek ik mijn vinger open op een scherpe braam en precies op een rot plek ook nog.
07.jpg
Kan er ook nog wel bij.

Hebben we met de M.C. een nieuw rem ontluchter apparaat gekocht !?!
Maar de connector past niet op ons gebruikte systeem...............gelukkig hebben we
een kist vol "grijpvoorraad" maar die raakt ook natuurlijk eens op.
Een van de zoons wordt op missie gestuurd om de goede maat te scoren en de volgende dag
kon ik m erop prutsen.
06.jpg

Zoals gezegd........................never a dull moment.

Mijn zwager op bezoek...............................hij had een probleem met z'n potkrik.
Zelf is hij totaal niet handig maar kan wel veel leuke moppen vertellen !?!
Dus ff op onderzoek uit...........................en de oliekeering is "verteerd" en de meeste olie is eruit.
08.jpg
Plunjer schoonmaken en ander ringetje erin gepropt en met wat verse olie deed alles het weer !
Krik was van zijn vader geweest en deze had dus een emotionele waarde.
Neen zak je bent gewoon te schrieperig om een nieuwe te kopen !
Maar ik kan me zo voorstellen dat die nieuwe apparaten van mindere kwaliteit zijn ? (Alie express) ?
Tja en dit is eigenlijk een kleine moeite en waarschijnlijk weer een hoop plezier ermee.
Later aan t bier en de moppentrommel ging open.................time flies when you're having fun.

Zomaar ff de tijd om weer wat werk voor mezelf te doen.
Nou nou t kan niet op.
09.JPG
Ga ik netjes oppoetsen en die binnenringen worden gewoon hittebestendig zwart gespoten (easy does it)

Tring,tring.............telefoon.............een bevriende motormaat heeft een hele berg onderdelen op de kop getikt van een particulier.
Zelf is hij HD fanaat maar er lag ook een berg Japans spul tussen wat ik zo mee mocht nemen.
Dat laat ik me maar 1x zeggen dus ST aankicken en ff naar Nieuw Vennep rijden (misschien wordt t blok net warm) ?
Ooooooooooooooooh maar dat was interessant !
10.jpg
Balhoofdlagersetjes,verlichtingsdelen,rem onderdelen en voorvorkrubbers v/e brommer ?
En verschillende "custom"handvatten ? zo ook H*nda+Yam. spulletjes.
11.jpg
Nog meer covers met sleuven voor ons Zedje.
Zo die kwam ik net tekort voor mijn verzameling,dat komt mooi uit.
En nog wat opnaai emblemen zelf van Kawa.
Ik gelukkig en hij heeft nog wat van me tegoed.

Oja ook nog ff de auto winterbandjeswielen verwisseld voor de zomerversies.
Mijn vrouw vind dit geen rotklus en werkt dan met mij samen en dat gaat prima.
IMG_9309+.jpg
Bij het derde wiel flikkert de auto van de krik !!!
Godverdegodver en gelukkig zaten er nog 2x van de 4x bouten erin !
Krik verrot en dit is al de tweede die dit heeft (bus waar het schroefdraad doorheen gaat gescheurd) ?
Nu ga ik de buurvrouw lastig vallen voor haar krik en dit een een betere versie dan degene die je bij een Suzuki Swift krijgt ?
10 minuten later is de klus geklaard en dan nog ff alle vloeistoffen controleren,en de verlichting etc en alle bandjes
op de goede spanning brengen en we kunnen begin Juni op weg naar Oostenrijk.
Tja onderhoud doen we zelf,daar hebben we geen garage voor nodig.

Dus planning om naar Nol te gaan is er......................nu nog de uitwerking...................tot ziens.................
 
Ik had er al eens meer over geschreven dat ik blij ben met mijn vrouw.
Ze is niet vies van een rotklusje en doet er niet moeilijk over.
Zo kwam ik nog wat foto's tegen uit vervlogen jaren.
Motorblokje schoonmaken.
21+.jpg
De beschadigingen bijwerken op t gemakje.
22.jpg
En ff verplaatsen naar een andere plek.
23+.jpg
Doe ik de afwas en ga wat stof zuigen.......................tjonge wat zijn we geëmancipeerd _O-
 
Morgen rond 12 uur hoop ik in Noordeloos aan te komen. Het wordt prachtig weer. Wie komt nog meer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan