Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoi Koen,Hallo iedereen.
Ik heb vorig jaar voor een klant een Z1000 a1 mechanisch in orde gezet die al een hele tijd stil stond.
Die reed op zich goed echter startte koud heel slecht, dit begin dit jaar bekeken en bobines kregen weinig spanning.
dus die vervangen en relais tussen gezet zodat ze zelfde voltage als de accu kregen (was eerst maar 11,... volt). Startte goed.
Meteen ook de choke naalden vervangen om dat uit te sluiten.
Maar het ding loopt nu weer echt slecht.
Wat heb ik gedaan:
- electronische ontsteking (dyna)
- carbs ultrasoon gereinigd
- nieuwe vlotternaalden + niveau vlotters afgesteld
- nieuwe naalden en zittingen
- nieuwe inlaatrubbers
- gesynchroniseerd.
- mengschroeven staan 1 1/4 toeren open
Daarnet toen ik de nieuwe naalden had gemonteerd, 30km gaan rijden en hij reed echt goed, echter bleef ie hangen op 2000 toeren tenzij je afremde op motor, dan bleef ie aan de lichten mooi 1000rpm draaien.
Dus ik dacht, nog even synchroniseren (gasschuiven waren er tenslotte uit geweest.)
gesynchronisseerd, draaide perfect in de werkplaats, gas kwam direct terug, mooi dus!
Ga ik gaan rijden, direct weer hangende gas, stationair belabberd gaan draaien terwijl ie 2 uur ervoor zo goed als perfect reed (behalve de 2k rpm dan).
ik ben even ten einde raad, bougies zijn ondertussen alweer zwart aan het worden, draait dus om een of andere reden te rijk, maar geen idee meer wat de oorzaak kan zijn.
Dat kan inderdaad ook nog. Testen met een tankje echte benzine en vervolgens de originele tank oude meuk eraan en het gaat een paar minuten na starten alweer fout.als je echt overtuigd bent dat carburatie subliem is dan toch de elektriciteit nog ff checken.......vreemd dat bobines maar 11V in t begin hadden ? geen aarde fout ergens ? staat er nu wel minimaal 12V op de bobines/pick-ups ? en bougiekabels/kappen allemaal 100% .......tis wel een zoekplaatje zo aan t worden....Ojee wel verse benzine ? m.a.w. geen water/ethanol oplossing restanten drijvende in de tank ?
Die zijn gewoon leverbaar hoor, en onderhoudsvrij ook, AGM, van Motobatt. En ze kosten echt niet veel ook. Heb er 1 in m'n z650 zitten, gekocht toen de Yuasa het opgaf, na een jaar al! Maar ook een Motobatt in de ZRX 1100 R, die zat er al in toen ik hem kocht 5 jaar terug, en die doet het nog steeds prima, ook na een tijd stilstaan, meteen starten.Als zo’n 6v accu moeilijk leverbaar is of duurder dan kan je ook gewoon een nieuwe 12v accu kope, doorslijpe, dicht plakke en dr 2 polen bij mc guyveren
Toch geen 6V accuutje in de Z650 en de ZRX1100, @Coert65 ?Die zijn gewoon leverbaar hoor, en onderhoudsvrij ook, AGM, van Motobatt. En ze kosten echt niet veel ook. Heb er 1 in m'n z650 zitten, gekocht toen de Yuasa het opgaf, na een jaar al! Maar ook een Motobatt in de ZRX 1100 R, die zat er al in toen ik hem kocht 5 jaar terug, en die doet het nog steeds prima, ook na een tijd stilstaan, meteen starten.
Nee @roger_SV , daar zit gewoon 12V in, natuurlijk. Maar Ron, waar ik de z650 van gekocht heb, heeft er ook 1 in z'n Kreidler RS zitten, de 6V uiteraard, en die is er zeer over te spreken.Toch geen 6V accuutje in de Z650 en de ZRX1100, @Coert65 ?
Daar krijg je ze echt niet op aan.
Ik heb er inderdaad twee nodig als er niet meer leven in de brouwerij blijkt te komen met vers sap @Disaster-Master. Een twaalf volt versie heb ik nog staan. Siliconenkit ligt ook nog wel ergens.
Ze staan nu aan de 400 mA lader, dus morgen kijken of er muziek in zit. Indien niet ()
nee, inleveren bij een metaal handelaar > pB =
Heb toevallig deze week de ngk 8es in mn z1000a2 na slecht willen starten en belabberd lopen vervangen door champion n3c, starten en meteen goed lopen, heb in het verleden ook problemen gehad met mn gpz1100ut, na montage champion n3c opgelost. Ook de tankontluchting is de moeite waard om even goed na te lopen.Hoi Koen,
Raar verhaal tot nu toe .
Motor standaard , standaard afgesteld ? carburateurs GOED zuiver incl de sproeier bezetting.
Zitten er de standaard NGK B8ES bougies in , zo ja dan is dit heel misschien de oplossing, ligt wellicht aan de bougies.
NGK B8ES bougies eruit en de Champion N3C bougies erin, blijken probleem oplossers te zijn , voor dit soort raadsels.
Klinkt ongeloofwaardig maar probeer het eens, en laat hier horen wat het resultaat is .
SUCCES
GREETZ
en…?Ze staan nu aan de 400 mA lader, dus morgen kijken
Loopt ie ook zuiniger op die Champion bougies? Mijn Z loopt en start best OK hoor, maar het benzineverbruik is 1 op 15 en het beeld van de bougies is wat aan de donkere kant. Waarschijnlijk gaat het niets uitmaken hè?Heb toevallig deze week de ngk 8es in mn z1000a2 na slecht willen starten en belabberd lopen vervangen door champion n3c, starten en meteen goed lopen, heb in het verleden ook problemen gehad met mn gpz1100ut, na montage champion n3c opgelost. Ook de tankontluchting is de moeite waard om even goed na te lopen.
Roger ,Loopt ie ook zuiniger op die Champion bougies? Mijn Z loopt en start best OK hoor, maar het benzineverbruik is 1 op 15 en het beeld van de bougies is wat aan de donkere kant. Waarschijnlijk gaat het niets uitmaken hè?
Maar NIET altijd.Vonk is een vonk.. en de ene is mooier en strakker dan de ander.. zoals bijv die ngk iridium met die hele dunne elektrode.. tjaa?.. achter de koma zal t wat doen wellicht..
donker is doorgaans wel te rijk afgesteld…
Geen haast mee, maar ik zet ze er een keer in. Mijn B8ESsen zitten er ook alweer een aardige tijd. Hij staat inderdaad wat rijk, maar liever dat dan te arm.Roger ,
Niet geschoten is altijd mis , voor € 20 weet je het , ik denk dat je er tevreden mee zult zijn/bent.
GREETZ
ik zeg ook niet dat het niets uit maakt..Maar NIET altijd.
Ik heb de NGK iridium in mijn ZRX, daar komt dus nooit meer de standaard bougie in.
Vonk is een vonk, wat een onzin , bij de ene tegen de andere bougie veranderd het vlambeeld ( de ontbranding ) verloopt beter en sneller .
Wat resulteert in een efficienter ( lees beter ) lopen van de motor
Co-meter ?, bij onze oude beestjes doet het gehoor , en gevoel meer dan een Co-meter.