Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Nee joh… je bent niet gek hoor. Wij hebben toch zo’n ‘ding’? We weten heus wel (ik door scha en schande:$) of we links of rechtsom moeten draaien….👍
 
Tja ,die zwarte bougies zeggen niet alles, dat kan ook door olieverbruik komen.
Dat de motor nu met een rijker mengsel beter loopt , dan kan dat alleen maar komen doordat de motor
bij lage toeren te arm stond.
Als dat komt door olie verbruik, dan moet ie toch behoorlijk kwalmen bij starten, en regelmatig olie bij moeten vullen
 
Als dat komt door olie verbruik, dan moet ie toch behoorlijk kwalmen bij starten, en regelmatig olie bij moeten vullen
Mijn motor walmt bij het starten, als hij op de zijstandaard heeft gestaan, maar gebruikt geen olie tussen de beurten. (10000 km)
 
Heren JapFans,
De linkse twee schroevendraaiers zijn zeker Philips. Is de rechtse JIS? Hij lijkt een iets andere hoek te hebben en ik gebruik ‘m altijd op Philips waar ie voor mijn gevoel normaal oppast. Is het dat ook? merk is BAHCO.
Van de slagbitsen, beide geen JIS denk ik?
IMG_2322.jpeg

Waarschijnlijk allemaal géén JIS hè?
De hoeken lijken mij hetzelfde.
IMG_2324.jpeg


Het verschil zou duidelijker zichtbaar moeten zijn toch op basis van onderstaand?
Is het echt zo duidelijk? Duidelijk stomper en zijn de verschillen die ik denk te zien verschillen door makelij of slijtage en is alles wat ik op de foto's heb Philips?
JIS-Ph.JPG
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb maar een setje gekocht waarvan ik zeker weet dat het JIS is (of zou moeten zijn), maar schiet mij maar lek. Is dit nou zo anders? De stompere hoek zoals op voorgaand plaatje zie ik in elk geval niet.
Slagbitsen in de JIS3 maat die ik wil hebben (b)lijken niet te bestaan. 🥲
Geen idee hoe ik de onstekingsgrondplaat ooit van mijn Japanse 50cc Klassieker ga krijgen. Met de handschrievendraaier lukt het niet, al heb ik nu wel een echte JIS.
IMG_2328.jpeg
IMG_2327.jpeg
IMG_2326.jpeg
 
Dank voor de tip @Tijger Tony. Dat is toch wel wat ik nodig heb als is het maar éénmalig voor 4 bouten (niet in zicht, dus als ik ze eruit heb zet ik er gewoon inbus in ...).

uhmmm ... waar zit JB Tools? Amerika?
De website geeft geen adres in NL

Wat vreemd. De set die je noemt staat echt JIS bij, maar als ik de twee schroevendraaiers uit de set op nummer opzoek kom ik op philips uit??
Vessel Tools 980P3150 MEGADORA IMPACTA No.980, Phillips #3 en
Vessel Tools 980P2100 MEGADORA IMPACTA No.980, Phillips #2 .
Het zal wel niet kloppen, maar vreemd is het wel.

Bij de twee losse producten op JB Tools staat helemaal niet vermeld welke punt eraan zit.
Vessel 980p3150 megadora impacta slagschroevendraaier

Bijzonder want Philip bouten met een JIS schroevendraaier verwijderen zal net zo min optimaal zijn als het omgekeerde.
P3 150 en P2 100 suggereren Philips 3 lengte 150 en Philips 2 lengte 100 dat overeenkomt met de beschrijving ...
  • Megadora impacta schroevendraaier 2st. stel (+2x100/+3x150)
Heel vreemd.
 
Laatst bewerkt:
Mooi setje!!
Ik heb ze niet nodig, maar dank voor de link.
Er zijn mensen die hier jaren naar op zoek zijn.
 
Dat is waar. Als je ze ooit nodig hebt vind je ze nooit meer
 
Prachfoto 😍
As het allemaal een beetje loopt zoals ik wil en het weer goed is kom ik vrijdag op zaterdag, dus 1 overnachting deze keer.
 
Het is er niet meer van gekomen. Veel te druk met verplichtingen en het weer was vrijdag nog niet echt super.
 
Ai, dat is jammer.

Het is nu mooi genoeg weer om te rijden.

Heb ook weer vanavond ritje gemaakt; was bij MKC voor Bikers Friday, gratis pizza, route wordt naar je gestuurd. Op zich best wel saai veel rechtdoor... werd uiteindelijk ook wat mistig. Vond het eigenlijk maar een spooky road en begon dingen te zien... :]
1694209945024.png
 
Dacht voor ik het op MP zet is er hier animo voor een Z1000 A2 uit 1978?

De knoop uiteindelijk doorgehakt en ga deze oldtimer toch maar weg doen wegens geen (prio) tijd om deze op te knappen.

Jaren terug rijdend de schuur ingereden maar de afgelopen jaren geen tijd/zin/prioriteit om deze op te knappen.

Loopt momenteel niet en en het een en ander moet eerst nagekeken worden, maar een solide basis.

Ik zal tzt nog betere foto's maken in de tuin maar dit is een eerste foto.
Screenshot_20230911_164128_Gallery.jpg
 
Dacht voor ik het op MP zet is er hier animo voor een Z1000 A2 uit 1978?

De knoop uiteindelijk doorgehakt en ga deze oldtimer toch maar weg doen wegens geen (prio) tijd om deze op te knappen.

Jaren terug rijdend de schuur ingereden maar de afgelopen jaren geen tijd/zin/prioriteit om deze op te knappen.

Loopt momenteel niet en en het een en ander moet eerst nagekeken worden, maar een solide basis.

Ik zal tzt nog betere foto's maken in de tuin maar dit is een eerste foto.
Bekijk bijlage 1924077
Vraagprijs = ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan