Kawasaki Z1000 gestolen !

Ik neem aan dat van de inbraak/diefstal een proces-verbaal van aangifte is opgemaakt. Hierin zal in de Modus Operandi (m.o.) staan hoe e.e.a. is gebeurd. Als de motor binnen heeft gestaan zal vermoedelijk sprake zijn van braakschade aan de berging. Staat dit in het PV? Kun je foto's aan Orion overleggen van de verankering aan de muur in de berging en van de braakschade aan de berging?
In de polisvoorwaarden staat inderdaad dat alleen een ART gekeurd slot nodig is als de motor buiten gestald wordt. Orion vereist feitelijk niet eens een slot als de motor binnen is gestald (ik heb de voorwaarden op hun site ff bekeken).

Mijns inziens kunnen ze niet zomaar de schade afwijzen. Als jij echt aan hun voorwaarden hebt voldaan en zij houden de boot af, adviseer ik je een klacht in te dienen bij het Kifid Home - Kifid

Suc6

:} jij omschrijft het wel heel netjes en uitgebreid

Maestro in "Kawasaki Z1000-Z750-Z750s Plaza deel 47"


In het PV van de politie staat ook vermeld dat de motor binnen stond, dus niet buiten.
Tevens is de Expert al ter plaatse geweest, en heeft ook met eigen ogen kunnen zien
dat de motor binnen was gestald.

Voor Orion Direct - en waarschijnlijk ook andere maatschappijen - is dit gewoon
een manier om de zaak te vertragen.
Stel je voor: Van alle gemelde en lopende schades enkele maanden te vertragen, vangen ze weer de nodige tienduizenden euro's aan rente !! :-(

Niet elke maatschappij is hetzelfde hoor? Wat ik zo vermoed, en dat schreef ik eerder, heeft de behandelaar niet goed alle stukken erop nageslagen (ken inhoud van dossier en voorwaarden niet) Als er sprake is van een misverstand bij Orion, dan hebben ze de naam van verzekeraars wel weer te grabbel gegooid.... " maatschappijen beuren alleen maar en keren nooit uit" Overigens geldt meestal wel een 30 dagen termijn. Als motor terug is gevonden binnen die termijn en hij is niet TTL dan ben je formeel verplicht fiets terug te nemen en krijg je de herstelkosten vergoed....

Houd ons ff op de hoogte hoe dit verhaal eindigt.....
 
Laatst bewerkt:
In het PV van de politie staat ook vermeld dat de motor binnen stond, dus niet buiten.
Tevens is de Expert al ter plaatse geweest, en heeft ook met eigen ogen kunnen zien
dat de motor binnen was gestald.

Voor Orion Direct - en waarschijnlijk ook andere maatschappijen - is dit gewoon
een manier om de zaak te vertragen.
Stel je voor: Van alle gemelde en lopende schades enkele maanden te vertragen, vangen ze weer de nodige tienduizenden euro's aan rente !! :-(

Ik zit zelf in de detachering en heb al bij heel wat verzekeringsmaatschappijen in de keuken gekeken (nee, nog niet bij Orion ;) ). Het is jammer dat vaak de zgn "verjaardagsverhalen" de ronde doen over verzekeringsmaatschappijen die niet uit willen keren. Ik ken geen enkele verzekeraar die opzettelijk de boel vertraagt als ze meteen al weten dat ze moeten betalen. Ze hebben wel wat beters te doen. Waarschijnlijk zijn zoals eerder al gezegd nog niet alle feiten bekend.

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
 
Laatst bewerkt:
Eeuwige zonde! Die gasten hebben echt geen gevoel voor waarde...

Ik hoop dat je van de zomer weer een dikke fiets hebt, dan kunnen we tenminste naar elkaar zwaaien als we elkaar tegenkomen in Vijlen of omstreken....

Succes!
 
Ik zit zelf in de detachering en heb al bij heel wat verzekeringsmaatschappijen in de keuken gekeken (nee, nog niet bij Orion ;) ). Het is jammer dat vaak de zgn "verjaardagsverhalen" de ronde doen over verzekeringsmaatschappijen die niet uit willen keren. Ik ken geen enkele verzekeraar die opzettelijk de boel vertraagt als ze meteen al weten dat ze moeten betalen. Ze hebben wel wat beters te doen. Waarschijnlijk zijn zoals eerder al gezegd nog niet alle feiten bekend.

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

Het is toch ook zo dat je motor niet valt onder je opstalverzekering, ook niet niet als ie binnen in de schuur/garage staat?

Dit wens je iig niemand toe, je hebt er alleen maar klotezooi van..... '(
 
Het is toch ook zo dat je motor niet valt onder je opstalverzekering, ook niet niet als ie binnen in de schuur/garage staat?

Dit wens je iig niemand toe, je hebt er alleen maar klotezooi van..... '(
Een motor valt nooit onder de opstal verzekering, dit is namelijk de woning en alles wat aard en nagel vast zit (denk aan keuken, zonnescherm, tuinhuis, schutting) Normaal valt een motor ook niet onder de inboedelverzekering. Maar er zijn echter maatschappijen die een circuitmotor, mits apart aangegeven met merk, type, bouwjaar en serienummer daar wel onder verzekeren. Nogmaals: normaal is dit niet en moet dus apart vermeld/aangegeven zijn.

Dan heb ik het over Nederland, in België schijnt het anders geregeld te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik je 1e bericht las... en nu nog steeds... denk ik toch echt dat er een bekende vriend/vijand dit gedaan heeft ouwe.


hij stond binnen, dus het moet iemand zijn die weet waar jij je motor neerzet en hoe diegene daar binnen kan komen.
Accuslijpschijf vermeld je 2x... hoe weet je dat dit is gebruikt? heb je op de grond (en heb je hier ook fotos van gemaakt ;) ... of staat dit ergens?) ijzervijlzel gevonden? ... slijpen maakt een ... herrie dus weenie wat voor hok je motor stond maar als ze bij mij gaan slijpen hoor ik (of de buren) het zeker.


Wel echt heel heel sneu voor je bike om 'm zo terug te vinden... volledig uitgebrand.




Om ook nog ff terug te komen op je USB stick.
KOMOP ZEG ik vind het wel een heel slap excuus om te zeggen dat USB sticks niet kunnen ivm virussen ... ze snappen er gewoon geen reet van en hebben geen idee waar ze die foto met "bewijsmateriaal" moeten opslaan...
die mensen die jouw mailtje lezen weten dit waarschijnlijk wel.

tsjah.. mijn motor is nu (na 3 jaar) nog steeds zoek...
 
Toen ik je 1e bericht las... en nu nog steeds... denk ik toch echt dat er een bekende vriend/vijand dit gedaan heeft ouwe.


hij stond binnen, dus het moet iemand zijn die weet waar jij je motor neerzet en hoe diegene daar binnen kan komen.
Accuslijpschijf vermeld je 2x... hoe weet je dat dit is gebruikt? heb je op de grond (en heb je hier ook fotos van gemaakt ;) ... of staat dit ergens?) ijzervijlzel gevonden? ... slijpen maakt een ... herrie dus weenie wat voor hok je motor stond maar als ze bij mij gaan slijpen hoor ik (of de buren) het zeker.


Wel echt heel heel sneu voor je bike om 'm zo terug te vinden... volledig uitgebrand.




Om ook nog ff terug te komen op je USB stick.
KOMOP ZEG ik vind het wel een heel slap excuus om te zeggen dat USB sticks niet kunnen ivm virussen ... ze snappen er gewoon geen reet van en hebben geen idee waar ze die foto met "bewijsmateriaal" moeten opslaan...
die mensen die jouw mailtje lezen weten dit waarschijnlijk wel.

tsjah.. mijn motor is nu (na 3 jaar) nog steeds zoek...

De politie heeft express geen computers met USB ingangen.. Puur zodat er geen info vanaf de computers op de USB sticks gezet kunnen worden..
USB sticks raken nog wel eens kwijt snappie (danwelnietmetopzet)

Hoewel we hier in Amsterdam wel aparte computers bij de wijkteamrecherche hebben staan MET usbpoorten. Deze computers staan alleen niet in verbinding met de politiesystemen. Dus deze computers zijn puur voor het UPLOADEN van foto's en het direkt printen.

Al om al, verschrikkelijk om je verhaal zo te lezen. Ik zou er niet aan moeten denken om mijn motor zo liggend en afgebrand terug te moeten krijgen '(
Sterkte met de verzekering. Ik denk dat je wel sterk staat!
 
De politie heeft express geen computers met USB ingangen.. Puur zodat er geen info vanaf de computers op de USB sticks gezet kunnen worden..
USB sticks raken nog wel eens kwijt snappie (danwelnietmetopzet)

Hoewel we hier in Amsterdam wel aparte computers bij de wijkteamrecherche hebben staan MET usbpoorten. Deze computers staan alleen niet in verbinding met de politiesystemen. Dus deze computers zijn puur voor het UPLOADEN van foto's en het direkt printen.


Dat is niet waar.

1. Computers na 2002~2003 hebben een USB poort. Allemaal. (copy hier maar een link van een desktop pc zonder usb poort!)
2. express geen computers met USB ingangen.. ehhh, hoe sluiten ze de muis dan aan? en het toetsenbord? en de printer? en de scanner?
3. Woon zelf ook in amsterdam en bij balistraat als middenweg als OLVG alsmede diemen centrum hebben op de computers waar aangifte op wordt gedaan (die dan vervolgens via een intern netwerk naar een centrale server verstuurd worden) USB poorten. Ze gebruiken van die mini-pc's van Dell.

verder klopt het ook niet wat je zegt over die computers die dan niet in verbinding zouden staan met de politiesystemen...
Als deze daar niet mee in verbinding zouden staan zouden alle aangiftes dus nooit verwerkt worden.. (zou wel een hoop verklaren .... hmmm ... maar das een ander verhaal) ... tevens zouden ze dan deze informatie dus niet kunnen delen.... tevens is alle data dan weg als die computer stuk zou gaan...

dan geef je aan dat het puur om het uploaden gaat, alleen foto's ook nog zeg je erbij.. (hoe zit het met geluidsopnamen en video?) ... hoe komen die fotos erop dan? per e-mail I guess, dus naast dat er een verbinding is met het centrale systeem is er ook nog een verbinding met het internet om die foto's te kunnen downloaden, zodat ze geupload kunnen worden...

Als die computers dus toch op het internet zitten, en ze geen leesrechten hebben van de centrale server maar alleen schrijfrechten... brengt het gebruik van een usb stick geen extra gevaren met zich mee die het internet al deden.

niet persoonlijk ofzo, maar ga geen sprookjes ophangen als je niet weet waar je over praat.
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet waar.

1. Computers na 2002~2003 hebben een USB poort. Allemaal. (copy hier maar een link van een desktop pc zonder usb poort!)
blijkbaar niet
2. express geen computers met USB ingangen.. ehhh, hoe sluiten ze de muis dan aan? en het toetsenbord? en de printer? en de scanner?de muis en toetsenbord zitten aangesloten dmv een oude aansluiting (geen id hoe dat heet, lijkt op een tulp stekkertje, groen en paars). Printer zit niet via kabels aan de pc aangesloten, gaat via een netwerk.
3. Woon zelf ook in amsterdam en bij balistraat als middenweg als OLVG alsmede diemen centrum hebben op de computers waar aangifte op wordt gedaan (die dan vervolgens via een intern netwerk naar een centrale server verstuurd worden) USB poorten. Ze gebruiken van die mini-pc's van Dell.
middenweg is linnaeusstraat en olvg is 'sgravesandeplein ;)
Er worden idd Dell's gebruikt maar nogmaals, zonder usb poort. Moet je maar eens goed kijken


verder klopt het ook niet wat je zegt over die computers die dan niet in verbinding zouden staan met de politiesystemen...
Als deze daar niet mee in verbinding zouden staan zouden alle aangiftes dus nooit verwerkt worden..
goed lezen, er worden geen aangifte's op opgenomen
(zou wel een hoop verklaren .... hmmm ... maar das een ander verhaal) ... tevens zouden ze dan deze informatie dus niet kunnen delen.... tevens is alle data dan weg als die computer stuk zou gaan...nogmaals goed lezen, het is alleen voor het printen van foto's en het aflezen van beeldmateriaal

dan geef je aan dat het puur om het uploaden gaat, alleen foto's ook nog zeg je erbij.. (hoe zit het met geluidsopnamen en video?) ... hoe komen die fotos erop dan? per e-mail I guess, dus naast dat er een verbinding is met het centrale systeem is er ook nog een verbinding met het internet om die foto's te kunnen downloaden, zodat ze geupload kunnen worden...
~die beelden komen erop dmv usbsticks en cdroms. Foto's worden direkt geprint en beeldmateriaal word aleen bekeken~

Als die computers dus toch op het internet zitten, en ze geen leesrechten hebben van de centrale server maar alleen schrijfrechten... brengt het gebruik van een usb stick geen extra gevaren met zich mee die het internet al deden.


niet persoonlijk ofzo, maar ga geen sprookjes ophangen als je niet weet waar je over praat.


:W
 
ja ken ze niet dus benamingen weet ik niet exact maar bedankt voor het verbeteren...

om jou ook maar ff te helpen dan, ps2 poort heet het.

ja kan wel 10x lezen wat jij schreef maar ik praat uit eigen ervaring, heb ook wel eens aangifte gedaan (bij al die kantoren dus 1x) en dit gebeurde toch echt op een computer MET USB en ik neem de aanname dat dit dan wordt verstuurd naar een centrale plaats.

over die pc waar jij het over had, jij schrijft het volgende:

Dus deze computers zijn puur voor het UPLOADEN van foto's en het direkt printen.

dit begreep ik verkeerd, met uploaden ging ik er van uit dat de foto's dmv de pc werden geupload ergens anders heen.
jij bedoelde dat je de foto's uploadde naar de computer toe.
oftewel een stand-alone-pc die nergens aan verbonden zit.


anyway er is wel wat miscommunicatie maar ik weet 100% zeker dat de pc's waarop aangifte gedaan wordt, dat daar een USB poort op zit en dus ook een usb-stick in gestopt kan worden... waar het initieel om ging, dat het dus virus-gevoelig zou zijn en dat er belangrijke data gestolen zou kunnen worden... tsjah... dan blijf ik het eens met de opmerking "in welke tijd leven we" want op het gebied van IT loopt de nederlandse overheid & politie toch echt een paar jaartjes achter.
 
Gisteren, vrijdag 7 november is mijn Kawasaki Z1000 gestolen.!!??

Merk: Kawasaki Z1000, bwjr. 2004
Kenteken: MP-PD-12
Chassisnummer: JKAZRT00AAA020472
Bijzonderheden: Blauw Metallic lak, Oranje velgen, seatcover, bugspoiler, sidebar-spiegels, oranje metallic stuur, verhoogd zwart windscherm, CLS Speed kettingsmeersysteem[afbeelding]

@ Nitron... voor weekend overspoelden we je met info. inmiddels 3 werkdagen verder. Heb je al positief uitslag gekregen?
 
ja ken ze niet dus benamingen weet ik niet exact maar bedankt voor het verbeteren...

om jou ook maar ff te helpen dan, ps2 poort heet het.

ja kan wel 10x lezen wat jij schreef maar ik praat uit eigen ervaring, heb ook wel eens aangifte gedaan (bij al die kantoren dus 1x) en dit gebeurde toch echt op een computer MET USB en ik neem de aanname dat dit dan wordt verstuurd naar een centrale plaats.

over die pc waar jij het over had, jij schrijft het volgende:dit begreep ik verkeerd, met uploaden ging ik er van uit dat de foto's dmv de pc werden geupload ergens anders heen.
jij bedoelde dat je de foto's uploadde naar de computer toe.
oftewel een stand-alone-pc die nergens aan verbonden zit.


anyway er is wel wat miscommunicatie maar ik weet 100% zeker dat de pc's waarop aangifte gedaan wordt, dat daar een USB poort op zit en dus ook een usb-stick in gestopt kan worden... waar het initieel om ging, dat het dus virus-gevoelig zou zijn en dat er belangrijke data gestolen zou kunnen worden... tsjah... dan blijf ik het eens met de opmerking "in welke tijd leven we" want op het gebied van IT loopt de nederlandse overheid & politie toch echt een paar jaartjes achter.

Volgens mij begrijp je iets verkeerd. Dat de USB ingangen er zitten voor de muis e.d. is uiteraard vanzelfsprekend. Het is echter ook gebruikelijk dat op diverse werkplekken de USB poorten in de computer geblokkerd worden, juist voor virussen en het van de computer halen van belangrijke informatie. Ik werk zelf bij een bank en kan je verzekeren dat er welliswaar meerdere USB ingangen zijn, doch als ik een poging zou doen een USB-stick te plaatsen, wordt dat direct bij de interne beveiliging opgemerkt en voor ik het weet staat er iemand aan mijn bureau. Zo ook met de DVD lezer.
 
ja ken ze niet dus benamingen weet ik niet exact maar bedankt voor het verbeteren...

om jou ook maar ff te helpen dan, ps2 poort heet het.

ja kan wel 10x lezen wat jij schreef maar ik praat uit eigen ervaring, heb ook wel eens aangifte gedaan (bij al die kantoren dus 1x) en dit gebeurde toch echt op een computer MET USB en ik neem de aanname dat dit dan wordt verstuurd naar een centrale plaats.

over die pc waar jij het over had, jij schrijft het volgende:dit begreep ik verkeerd, met uploaden ging ik er van uit dat de foto's dmv de pc werden geupload ergens anders heen.
jij bedoelde dat je de foto's uploadde naar de computer toe.
oftewel een stand-alone-pc die nergens aan verbonden zit.


anyway er is wel wat miscommunicatie maar ik weet 100% zeker dat de pc's waarop aangifte gedaan wordt, dat daar een USB poort op zit en dus ook een usb-stick in gestopt kan worden... waar het initieel om ging, dat het dus virus-gevoelig zou zijn en dat er belangrijke data gestolen zou kunnen worden... tsjah... dan blijf ik het eens met de opmerking "in welke tijd leven we" want op het gebied van IT loopt de nederlandse overheid & politie toch echt een paar jaartjes achter.

Over dat dat politie en overheid achter loopt, dat terzijde, ben ik gedeeltelijk wel met je eens ;)
Maar in het weekend mag ik weer werken, ik zal eens kijken over die usb poorten. Want ik heb vaak zat een ÜSB in mijn handen gedrukt gekregen (al was het toen ik aspirant was en genoeg studieopdrachten wilde opslaan op een USB) die ik simpelweg niet in de computer kon stoppen.
Maar sinds 3 maanden worden nu alle pc's vervangen voor nieuwere exemplaren. Misschien dat daar wel een USB op zit, maar dat lijkt me sterk.
Hoelang geleden is het dat je een aangifte hebt gedaan en die USB zag zitten?
 
Het is nog zuurder je motor zo terug te vinden, dan dat je m nooit meer terug ziet!

:o

Succes met het verwerken...
 
Over dat dat politie en overheid achter loopt, dat terzijde, ben ik gedeeltelijk wel met je eens ;)
Maar in het weekend mag ik weer werken, ik zal eens kijken over die usb poorten. Want ik heb vaak zat een ÜSB in mijn handen gedrukt gekregen (al was het toen ik aspirant was en genoeg studieopdrachten wilde opslaan op een USB) die ik simpelweg niet in de computer kon stoppen.
Maar sinds 3 maanden worden nu alle pc's vervangen voor nieuwere exemplaren. Misschien dat daar wel een USB op zit, maar dat lijkt me sterk.
Hoelang geleden is het dat je een aangifte hebt gedaan en die USB zag zitten?


2,5jr terug ongeveer...
 
Eindelijk bericht gekregen van Orion Direct
Ze gaan over tot schadeuitkering, nadat Buro Slachtofferhulp flink met de vuist op de tafel heeft geslagen.
De expert is ook al geweest bij de motorzaak, ik weet alleen nog niet hoe hoog het schadebedrag zal zijn.
Zal ik waarschijnlijk komende week van Orion Direct te horen krijgen.

Toch nog een kerstkadootje........ :-)


Fijne feestdagen gewenst


Groetjes


Fred
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk bericht gekeregen van Orion Direct
Ze gaan over tot schadeuitkering, nadat Buro Slachtofferhulp flink met de vuist op de tafel heeft geslagen.
De expert is ook al geweest bij de motorzaak, ik weet alleen nog niet hoe hoog het schadebedrag zal zijn.
Zal ik waarschijnlijk komende week van Orion Direct te horen krijgen.

Toch nog een kerstkadootje........ :-)


Fijne feestdagen gewenst


Groetjes


Fred
Dat is toch fantastisch nieuws zo net voor de kerst!!! *O* *O* *O*
 
Mooi! Goed nieuws. Het schijnt wel vaker zo te gaan bij Orion Direct. De boel een beetje afhouden tot iemand echt boos wordt. Ik kom ze weleens tegen als tegenpartij.

Tip! Zoek een andere verzekeraar. Kijk naar de beste prijs/kwaliteit verhouding. Dus eerst alle voorwaarden vergelijken. Vergeet daarbij ook niet te kijken hoever je terugvalt na een schade. Dat verschilt enorm per maatschappij. Voor ervaringen mbt schadeafwikkeling van verschillende maatschappijen is hier op het forum wel genoeg te vinden.

Merry X-mas!
 
goed om te horen man dat Orion toch uitkeert!

Even een andere vraag... is je frame van je ouwe Zet nog goed en verkoop je deze misschien?

Mail me even op: Seperti (apenstaartje) hotmail punt com
 
Hoezo ? ga je dan een andere Kawa Z jatten en omkatten :?

Gefeliciteerd NitroN *O* wordt het toch een mooi 2009...
1,5 maand is al best lang om in onzekerheid te zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan