Kawasaki Z400/Z500/Z550/GT550/GT750

Mooi origineel laten. Zodra je er aan begint te veranderen zakt de waarde naar 0,0
Akkoord. Ik wil eerlijk gezegd geen spannende aanpassingen maken heb ik mij voorgenomen. Ik ben wel van mening dat het vervangen van de verlichting een hoop doet voor de motor, dus dat zit wel in de planning. Maar eerst zorgen dat hij start, daarna kijk ik verder ;-) Vanavond of morgen komt er een update!
 
Op MP staat zo te zien nog een mooie GT 750 voor de vraagprijs van 1000 euro.
Het is dat ik er al 1 heb en de schuur aardig vol begint te raken.
Anders wist ik het wel.
 
Weet iemand of er een goede aftermarket benzine kraan te koop is voor de kawasaki gt 550.

tevens heb ik voor de liefhebber nog 1 nieuwe verchroomde demper liggen voor een gt 550.
 
Weet iemand of er een goede aftermarket benzine kraan te koop is voor de kawasaki gt 550.

tevens heb ik voor de liefhebber nog 1 nieuwe verchroomde demper liggen voor een gt 550.
Enige echt goede is de originele,maar ja die kost zo,n 117,-,er zijn wel reparatiesetjes voor te koop,
maar een nieuwe originele blijft de beste keus.

 
Laatst bewerkt:
1650529577339.png
 
weet iemand of de gt 550 en de zephyr 550 eenzelfde benzinekraan hebben wat betreft afmetingen?
Volgens mij zijn dat behalve de cardan vrijwel gelijke motoren. Probeer eens of je een typenummer van die kraan kan vinden, bijv. bij CSM en dan opzoeken welke andere modellen dezelfde kraan hebben. Dat zullen er best veel zijn.
 
Akkoord. Ik wil eerlijk gezegd geen spannende aanpassingen maken heb ik mij voorgenomen. Ik ben wel van mening dat het vervangen van de verlichting een hoop doet voor de motor, dus dat zit wel in de planning. Maar eerst zorgen dat hij start, daarna kijk ik verder ;-) Vanavond of morgen komt er een update!
Zo, ik knal er maar weer een bericht in!

Ik ben gestopt met het project. Hoewel het in mijn hoofd leuk bedacht is, krijg ik niet de motivatie om het af te ronden.
Terwijl ik aan het prutsen was, stuitte ik op een andere GT 550 welke iets meer gelopen heeft, maar het wel doet. Dus afspraak gepland voor bezichting en eenmaal een proefrit gemaakt, wist ik dat ik hem hebben wilde. De oude staat nu een beetje stof te happen in de schuur, dus als iemand interesse heeft, mag hij opgehaald worden.

Helaas komt de nieuwe fiets ook met gebreken, hij is immers niet nieuw. Er lekt benzine uit de carburateurs.
Dus even opgezocht of daar zelf wat aan te doen is en in dit geval leek het vlotterbakje over te lopen en niet goed te sluiten. Dus het rommeltje in de ultrasoon reiniger gegooid, lekker laten badderen voor een half uur en ze kwamen er (nagenoeg) brandschoon uit. Resultaat: het lekt geen benzine meer (joepie)! Maar, dan probleem nummer twee: Zodra het blok warm is, lekt het olie. Ik kan niet direct zien waar het vandaan komt, een groot deel van de onderzijde zit onder de olie, inclusief de schakelpook. Dus ik breng hem binnenkort naar de garage en dan laat ik de fiets even goed nakijken. Ik zal straks een foto'tje online gooien, vinden jullie vast leuk *D
 
Feauteau is altijd leuk. Ws zal er wel een keerringetje rond de schakelas zitten. Wellicht is dat de boosdoener. Aan de onderkant heb je het deksel van het oliefilter, als ik me goed herinner. Als je niet iedere keer de o-ring van het deksel wisselt met het filter, kan hij daar ook gaan lekken. Allebei geen drama om te vervangen.
 
Zo, ik knal er maar weer een bericht in!

Ik ben gestopt met het project. Hoewel het in mijn hoofd leuk bedacht is, krijg ik niet de motivatie om het af te ronden.
Terwijl ik aan het prutsen was, stuitte ik op een andere GT 550 welke iets meer gelopen heeft, maar het wel doet. Dus afspraak gepland voor bezichting en eenmaal een proefrit gemaakt, wist ik dat ik hem hebben wilde. De oude staat nu een beetje stof te happen in de schuur, dus als iemand interesse heeft, mag hij opgehaald worden.

Helaas komt de nieuwe fiets ook met gebreken, hij is immers niet nieuw. Er lekt benzine uit de carburateurs.
Dus even opgezocht of daar zelf wat aan te doen is en in dit geval leek het vlotterbakje over te lopen en niet goed te sluiten. Dus het rommeltje in de ultrasoon reiniger gegooid, lekker laten badderen voor een half uur en ze kwamen er (nagenoeg) brandschoon uit. Resultaat: het lekt geen benzine meer (joepie)! Maar, dan probleem nummer twee: Zodra het blok warm is, lekt het olie. Ik kan niet direct zien waar het vandaan komt, een groot deel van de onderzijde zit onder de olie, inclusief de schakelpook. Dus ik breng hem binnenkort naar de garage en dan laat ik de fiets even goed nakijken. Ik zal straks een foto'tje online gooien, vinden jullie vast leuk *D

Pbtje gestuurd over je project Kawasaki
 
PXL_20220524_155939076-2.jpgPXL_20220524_155948074-2.jpg

Ik heb wat rondingen aangebracht in de vorm van spiegels, koplamp en knipperlichten. Voor het achterlicht heb ik ook iets leuks in huis, maar daarvoor moet ik even kijken hoe ik die ga monteren. Dat kan mooi een keer in de winter.
 
Op die van Gijs Vijs zit de koplamp van een Suzuki GS550, en daar knapt zo een ding inderdaad van op. Ik ben wel benieuwd naar het achterlicht.
 
Vandaag nog een mooie rit door Drenthe. Even getankt in Duitsland 1,999 voor 1 liter E5
Ik gooi hem altijd vol. Ik vind het zonde om voor één liter brandstof naar Duitsland te rijden :P


Feauteau is altijd leuk. Ws zal er wel een keerringetje rond de schakelas zitten. Wellicht is dat de boosdoener. Aan de onderkant heb je het deksel van het oliefilter, als ik me goed herinner. Als je niet iedere keer de o-ring van het deksel wisselt met het filter, kan hij daar ook gaan lekken. Allebei geen drama om te vervangen.
Ik vermoed de boosdoener gevonden te hebben. Aan de zijkant van de carter zit een bout wiens o-ring plat is. Daar komt de lekkage vandaan. Dus nieuwe o-ring besteld en hopelijk lost het zich daarmee op.
 
Via het hulp, weggeef en kringlooptopic kreeg in een stuurkuipje te pakken. Gemonteerd en proefgereden. Verbazingwekkend hoeveel zo'n klein ding aan winddruk op het bovenlichaam weghaalt. Ben dr wijs mee.:Y
d8282c29-c211-490d-baa2-a98df2b5f4a1.jpg

c5650b21-9722-46e1-ad06-63f42726ca12.jpg

:W
 
Even aftanken ,benzine stabilisator er in. Beetje extra lucht in de banden Groom ingevet en dan kan hij mooi overwinteren.
 

Bijlagen

  • 6035D725-4B06-487F-8B99-B619FBFDD04C.jpeg
    6035D725-4B06-487F-8B99-B619FBFDD04C.jpeg
    262,2 KB · Weergaven: 12
O wat mis ik mijn GT 550's als ik dit zo lees.. potver.

Van alle motoren die ik in het verleden verkocht heb is de GT toch wel de pijnlijkste. Ik verkocht mijn laatste 2 tegelijk. De één met +/- 60.000 op de teller en in goed rijdende staat, de ander rond de 22.000 in zeer goede staat. Samen voor 500 euro.. spijt spijt spijt..
 
O wat mis ik mijn GT 550's als ik dit zo lees.. potver.

Van alle motoren die ik in het verleden verkocht heb is de GT toch wel de pijnlijkste. Ik verkocht mijn laatste 2 tegelijk. De één met +/- 60.000 op de teller en in goed rijdende staat, de ander rond de 22.000 in zeer goede staat. Samen voor 500 euro.. spijt spijt spijt..
Ze komen steeds minder voorbij als 2de hands.
Ik ben daarom maar wat wijs met mijn GT 750
 
Wat een prijzen.. ik kocht die 'dingen' elke 2 jaar voor een euro per cc. Ik reed er dan 2 jaar mee en dan ging die naar het Oostblok op transport. Ook weer voor 1 euro per cc.

Volgens mij heb ik sterk bijgedragen aan het huidige tekort.. sorry.
 
Ik ben dan toch maar zo vrij om jullie te vragen of iemand nog een nette 550 te koop heeft of weet. Liefst in zo goed mogelijke staat maar een beetje werk is geen probleem, als de basis maar solide is.

Ik zou er graag volgend jaar een reis mee maken..
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
 
Ik ben dan toch maar zo vrij om jullie te vragen of iemand nog een nette 550 te koop heeft of weet. Liefst in zo goed mogelijke staat maar een beetje werk is geen probleem, als de basis maar solide is.
Ik zou er graag volgend jaar een reis mee maken..
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Op marktplaats staat nog 1 te koop.
Anders adv. Plaatsen op MP “ gevraagd Kawasaki GT 550 “
 
Terug
Bovenaan Onderaan