Kawasaki Z400/Z500/Z550/GT550/GT750

Iemand uit de straat heeft een GT750 die niet helemaal lekker loopt. Daar komen we wel uit, maar ik zoek me suf naar een site waar ik het eea aan technische gegevens kan vinden. Een Haynes manual is er al, maar de fiets is een wat jongere versie met het Zephyr blok (denk ik - rond kleppendeksel). Ik zoek naar afstelgegevens b.v. Zoui mooi zijn als ik aan de hand van het framenummer kan zoeken. Heeft er iemand een tip?
 
Weet niet of er nog leven in dit topic is, maar ....

Vandaag opgehaald GT550 !
Was er totaal niet naar op zoek.
Maar kwam toevallig voorbij op MP en vond hem wel grappig/retro er uit zien. Beetje gegoogled, schijnen betrouwbaar te zijn en toen proefrit, ja ....toen was ik om, glimlachde van oor tot oor.
Heel gemoedelijk en fun zonder gelijk zwaar illegale snelheden te rijden.

Hij is van '94 en de vorige eigenaar heeft hem 20 jaar in bezit gehad! Technisch goed voor elkaar, heel soepel door de toeren, schakelen, remmen toppie.

Punten waar ik naar ga kijken:
-Zeer smaakgevoelig kuipje moet er af en moet echt weer originele of anders ronde koplamp op.
-nagaan hoe oud de banden zijn en maybe vers rubber
-zadel mogelijk opnieuw laten vormgeven/bekleden

Tips of heeft iemand werkplaatsboek?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201205-102936_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20201205-102936_Marktplaats.jpg
    124,8 KB · Weergaven: 17
  • Screenshot_20201205-103025_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20201205-103025_Marktplaats.jpg
    182,4 KB · Weergaven: 18
Nog eens naar de foto's gekeken: Hij mist het originele achterspatbord. Da's logisch want die rotten nog harder dan een zachte pruim in de zon. Een originele vinden is een uitdaging. Een kontje had de GT niet. Daar zat een bagage rekje.
 
Weet niet of er nog leven in dit topic is, maar ....

Vandaag opgehaald GT550 !
Was er totaal niet naar op zoek.
Maar kwam toevallig voorbij op MP en vond hem wel grappig/retro er uit zien. Beetje gegoogled, schijnen betrouwbaar te zijn en toen proefrit, ja ....toen was ik om, glimlachde van oor tot oor.
Heel gemoedelijk en fun zonder gelijk zwaar illegale snelheden te rijden.

Hij is van '94 en de vorige eigenaar heeft hem 20 jaar in bezit gehad! Technisch goed voor elkaar, heel soepel door de toeren, schakelen, remmen toppie.

Punten waar ik naar ga kijken:
-Zeer smaakgevoelig kuipje moet er af en moet echt weer originele of anders ronde koplamp op.
-nagaan hoe oud de banden zijn en maybe vers rubber
-zadel mogelijk opnieuw laten vormgeven/bekleden

Tips of heeft iemand werkplaatsboek?
 
Nog eens naar de foto's gekeken: Hij mist het originele achterspatbord. Da's logisch want die rotten nog harder dan een zachte pruim in de zon. Een originele vinden is een uitdaging. Een kontje had de GT niet. Daar zat een bagage rekje.
Verrek je hebt gelijk! Hij ziet er anders uit, lijkt op een kz550 kont met nog weer een ander achterlicht? Staat in dezelfde lak daardoor leek het aardig origineel
20201206_153315.jpg
20201206_153329.jpg
 
Het achterlicht lijkt een beetje op dat van de Honda NSR125 van mijn zoon.
Iemand heeft er overigens best wel moeite voor gedaan, om hem netjes in de lak te zetten, o.a.
 
Dat kan hem nog wel is zijn inderdaad.
Ja de achterkant is wel geslaagd, voorkant heb ik al gestript haha
 
De handelaar zei dat die in september voor het laatst een beurt had gehad.... kennelijk moest ik vragen welk jaar :P
Ik heb nog een 2e nette zadel dus ik kon op de huidige wel wat experimenteren, korter gemaakt en vormen aangepast, ben er wel tevreden mee :) achter het zadel komt een praktisch rekje

IMG-20201212-WA0004.jpg

20201213_140936.jpg
20201213_140953.jpg
 
Hij zal zijn vrouw hebben bedoeld.. _O- Ziet er netjes uit! Ik zie dat je de originele schokdempers nog hebt, leuk. Blaas er niet te veel lucht in, doe dat met een handpompje, anders heb je snel veel te veel druk (mocht je dit niet weten). En je kunt de olie van die dingen wisselen. Da's uniek. Iets dikkere erin, 10W, als ik me goed herinner en hij stuurt verrassend goed. Wel even een klusje.
 
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
Ja dat luchtfilter zit er al een eeuwigheid in,ff verse olie erin noemt men al een beurt,zover als het
luchtfilter is men ieder geval niet geweest.
 
Haha 🤣 kan niet anders
Heb met fietspompje op 1,5 bar gezet achter, dacht dat 1,3 standaard was maar ben zelf al 105kg
thanks! Ga ik me nog wel aan wagen :t
 
Ja dat luchtfilter zit er al een eeuwigheid in,ff verse olie erin noemt men al een beurt,zover als het
luchtfilter is men ieder geval niet geweest.
Klopt, had er laatst ook 1 die zei beurt gehad, ging ik doorvragen is er alleen naar de motor 'gekeken'8)7. Standaard hou ik zelf aan olie, oliefilter en luchtfilter. Daarna wat eventueel nodig is
 
Klopt, had er laatst ook 1 die zei beurt gehad, ging ik doorvragen is er alleen naar de motor 'gekeken'8)7. Standaard hou ik zelf aan olie, oliefilter en luchtfilter. Daarna wat eventueel nodig is
Verse bougietjes kan meestal ook geen kwaad,en de klepspeling eens controleren,Kawa,s zijn daar nogal gevoelig op.
 
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
Komt mooi weer aan ondertussen alvast even vloeistoffen, filters, vonkjes en remleiding gedaan, maar denk er over na om de banden ook te doen.
Zit nu onder achter 140/70/18 (origineel is 120/90/18) en voor 100/90/19
Wat zijn leuke bandjes voor dit soort maten ?
WhatsApp Image 2021-02-17 at 12.46.17.jpegWhatsApp Image 2021-02-17 at 12.46.17 (1).jpegWhatsApp Image 2021-02-17 at 12.46.17 (2).jpeg
 
Komt mooi weer aan ondertussen alvast even vloeistoffen, filters, vonkjes en remleiding gedaan, maar denk er over na om de banden ook te doen.
Zit nu onder achter 140/70/18 (origineel is 120/90/18) en voor 100/90/19
Wat zijn leuke bandjes voor dit soort maten ?
Bekijk bijlage 1597176

Keuze genoeg wat banden betreft,het is maar wat je zelf belangrijk vind,wil je veel grip moet je een vrij zachte band kiezen
of juist een band die lang mee gaat ,dan kom je bij de toer banden terecht ,of iets er tussenin dan de sport/toer banden,of je dan een Bridgestone,Michelin of Conti enzzzz
neemt maakt niet zoveel uit.
Hier kan je de maten invullen en dan krijg je vanzelf de nodige keuzes te zien,bandenleader is zo,n beetje de goedkoopste als je online wil
kopen,maar het kan lonen om bij banden leveranciers of motorzaken in de buurt waar je woont een offerte te vragen,soms scheelt het weinig met online kopen.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
Wat goed, een actief forum voor eigenaren met smaak! ;)
Ben zelf trotse eigenaar van een Z500 - op de uitlaat na nog helemaal origineel!
Ook die uitlaat wil ik graag weer in (semi-)originele staat terug brengen. Zit nu een 4-in-1 pijp op, maar zou graag weer twee 2-in-1 pijpen er op willen zetten. Maar... waar vind ik die dingen?? Heel internet al afgestruind, slopers gemaild, maar helaas. Iemand ideeen?
Ook is mijn zadel helemaal op, zowel overtrek als het metalen frame er onder. Dat is helemaal weggeroest. Ook die kan ik alleen nergens vinden.
Alvast bedankt voor de ideeen!
Paul
 

Bijlagen

  • 3E8B4035-E17A-4F05-8D17-3AB77CF8E9E6.jpeg
    3E8B4035-E17A-4F05-8D17-3AB77CF8E9E6.jpeg
    422,7 KB · Weergaven: 25
Ik reed destijds met Jama dempers. Op originele bochten. Zal wel even zoeken zijn, maar wie weet..

Dit was mijn advertentie toen ik ze verkocht. Dan heb je een nummer:

 
Laatst bewerkt:
Je zou eens kunnen informeren of deze verkoper uitlaten voor je heeft. Ik ben onlangs bij hem geweest en hij heeft stapels onderdelen, veel meer dan waar hij mee adverteert. Misschien zit er iets voor je bij.

 
Wat goed, een actief forum voor eigenaren met smaak! ;)
Ben zelf trotse eigenaar van een Z500 - op de uitlaat na nog helemaal origineel!
Ook die uitlaat wil ik graag weer in (semi-)originele staat terug brengen. Zit nu een 4-in-1 pijp op, maar zou graag weer twee 2-in-1 pijpen er op willen zetten. Maar... waar vind ik die dingen?? Heel internet al afgestruind, slopers gemaild, maar helaas. Iemand ideeen?
Ook is mijn zadel helemaal op, zowel overtrek als het metalen frame er onder. Dat is helemaal weggeroest. Ook die kan ik alleen nergens vinden.
Alvast bedankt voor de ideeen!
Paul
Leuke motor op de foto. Zo'n Z500 zoek ik eigenlijk ook nog...iemand :Y ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan