Daar heb je zeker een punt!Zeker sinds de vraag naar motoren de laatste jaren verder gestegen is zie je meer import, en daar hoeft niks mis mee te zijn zolang onderhoudshistorie bekend is. Ik weet van een Motoport die op en neer naar Spanje gaat en partijen opkoopt, en dat doen er velen, niks mis mee. Wacht de dealer even af waar deze mee terug komt.....Waar staat de motor te koop? Linkje?
Modbreak:
Link weggehaald omdat sommige MF'ers het blijkbaar nodig vonden om het betreffende bedrijf lastig te vallen
ben dus echt compleet nieuw in de motorwereld.
Hier staat ‘ie te koop; <knip>
Via kenteken check kan je zien wanneer voor het eerst op kenteken gezet. Klopt dat ?Thanks allemaal voor de hulp! Zijn zeker tips waar ik wat aan heb.
Wat ik tevens nog vreemd vond toen ik het VIN opzocht was het ''Model year: 2011''.
Toch is de Z900 pas in 2017 geïntroduceerd. Wat zou dit kunnen betekenen?
Correct!Via kenteken check kan je zien wanneer voor het eerst op kenteken gezet. Klopt dat ?
Wat voor BPM bedrag staat erbij?
Ik heb zojuist met de dealer gebeld en ze spelen compleet open boek, ik heb alle foto's ontvangen voor de keuring bij het RDW. Ook van de Zwitserse papieren van de motor, waar deze dus vandaan komt. Enige ''schade'' die te zien was waren een paar zeer kleine krasjes, niets geks of opvallends.Wat voor BPM bedrag staat erbij?
Zo'n laag BPM bedrag KAN wijzen op een schade verleden....... wellicht dat ze bij de RDW je verder kunnen helpen.Ik heb zojuist met de dealer gebeld en ze spelen compleet open boek, ik heb alle foto's ontvangen voor de keuring bij het RDW. Ook van de Zwitserse papieren van de motor, waar deze dus vandaan komt. Enige ''schade'' die te zien was waren een paar zeer kleine krasjes, niets geks of opvallends.
Waarom het BPM bedrag dan zo laag is snap ik niet;
Bekijk bijlage 1858111
Zij zeiden iets over een extern bureau dat dit voor ze afhandelt, om kosten voor de koper te besparen(?).
Dit stuk begreep ik zelf niet helemaal.
Maar dat hoeft dan dus niet perce? Hoe kan dat dan precies?Zo'n laag BPM bedrag KAN wijzen op een schade verleden.......
Er zijn 3 mogelijkheden:Maar dat hoeft dan dus niet perce? Hoe kan dat dan precies?
En wat zeggen ze dan over het garantie verhaal van 3 maanden en afleverbeurt van 350€.?.Ik heb zojuist met de dealer gebeld en ze spelen compleet open boek, ik heb alle foto's ontvangen voor de keuring bij het RDW. Ook van de Zwitserse papieren van de motor, waar deze dus vandaan komt. Enige ''schade'' die te zien was waren een paar zeer kleine krasjes, niets geks of opvallends.
Waarom het BPM bedrag dan zo laag is snap ik niet;
Bekijk bijlage 1858111
Zij zeiden iets over een extern bureau dat dit voor ze afhandelt, om kosten voor de koper te besparen(?).
Dit stuk begreep ik zelf niet helemaal.
Ik zou deze motor niet kopen.Er zijn 3 mogelijkheden:
- administratieve fout, dat gebeurd niet vaak.
- motor is met schade geïmporteerd en hier hersteld.
- motor is met een (groot) technisch defect geïmporteerd en hier hersteld.
Bij de laatste 2 mogelijkheden wordt de BPM berekend op basis van de dagwaarde.
Als je contact opneemt met de RDW kunnen zij je wellicht meer info geven.
De garantie wou hij ook tot 6 maanden verlengen, dat was geen probleem mocht mij dat een fijner gevoel geven.En wat zeggen ze dan over het garantie verhaal van 3 maanden en afleverbeurt van 350€.?.
Daar gaan ze helemaal fout mee nu het wettelijk 1 jaar garantie is.
En nog iets waar hij vandaan komt prima.dat ze dat aantonen maar dan nog.
Heeft hij wel zijn onderhoud volgens fabrieks schema gehad etc?.
Komt inderdaad omdat de motor er echt geweldig uitziet en ook heerlijk reed.Ik zou deze motor niet kopen.
Maar merk aan alles topicstarter FrankWL is gevallen voor deze motor.
En eerlijk motor ziet er wel goed uit op de foto,s maar de rest erom heen is vaag.