Kawasaki Z900RS

hallo ,kan die link niet in reactie zetten(waarschijnlijk te dom) je moet in google intoetsen kb-style z900 rs classic dan kom je op die site die restoreren de z900 en er staan er ook verschillende te koop (20 tot 25.000 eur)opgelet allemaal frans en antwoorden niet op nederlands of kunnen het niet lezen, de prijs is hetzelfde als bij rf- biketech.
 
aan tonneke,als ik jouw motor zie en die pinkers ,wanneer je de maat vergelijkt met die op kb- style zijn dan de uwe niet kleiner?
 
aan tonneke,als ik jouw motor bekijk dan zijn de pinkers kleiner dan die op de motoren bij kb-style of lijkt dat maar zo.
 
Yep zijn mini Z1 kawastyle knippers kosten weinig en maakt hem leuker vind ik als die moderne knippers
En originele Z1 raw vind ik te lomp dus tussen oplossing verzonnen /gevonden.
Heb nog een setje in het zwart met witte glaasjes te koop voor weinig grtz.
 
tonnetje,heb gezien dat je een1200km gereden hebt met rs, zonder middenbok nu mijn vraag met welk deel kom je eerst op het wegdek in de bocht,ik heb nu een12,000 km en het middenbok beperkt wel de grondspeling is niet geruststellend in tegenstelling met voetsteunen die meeveren en zo een indiekatie geven dat het op is,nog iets wat doet die ecu flach eigenlijk met het blok,is dat wel gezond voor levensduur blok??ps ik ben van belgis limburg (genk)
 
Zo hard ga ik nooit _O-
Ik ben meer een cruiser af en toe gas erop bij bocht uit accelereren verder niet
Daarom heb ik de MT 09 ook verkocht altijd overal te hard en lomp deze motor is een hele verademing kwa onthaasten:+
En bokken met gasgeven heeft mijnes geen last van dus voor mij geen flash.
 
rij ook niet te snel maar bochten nemen is heerlijk ,van dat bokken heb ik ook geen last ,trouwens de origenele banden gaan nog altijd mee 12000km en zijn nog lang niet kaal,dus daaraan zie je dat ik rustige rijder ben.
 
Knap idd 12000 km, de originele waren bij mij redelijk op aan het raken bij ca 7000km en heb ze uiteindelijk laten vervangen omdat ik lek reed.

rij ook niet te snel maar bochten nemen is heerlijk ,van dat bokken heb ik ook geen last ,trouwens de origenele banden gaan nog altijd mee 12000km en zijn nog lang niet kaal,dus daaraan zie je dat ik rustige rijder ben.
 
Ligt er aan waar je in Belgie zit, maar ik het deze laten aanpassen bij Motoport Echt.

Kan je ervaringen delen over het flashen en het resultaat ervan? Heb je dat gedaan na het plaatsen van een nieuwe uitlaat of is je motor verder helemaal stock? Ik overweeg het op mijn eigen z900rs te laten doen en heb de verwachting dat de overall rij-ervaring een stuk soepelder wordt, maar ik weet niet in hoeverre dat die verwachting ook ingelost zal worden. Mijn kawa is verder niet aangepast in die zin dat ik geen andere uitlaat, luchtfilter enz geplaatst heb.

Jouw (of andere) ervaringen zijn dus zeker welkom :)
 
Hij loopt hartestikke soepel. Ze hebben mij de mapping laten zien op het scherm en je ziet toch dat die toch over de hele range anders is en meer brandstof krijgt. Je zou een hoger verbruik verwachten, maar dat heb ik niet/nauwelijks gemerkt. Ze passen niet alleen de fuel-mapping aan, maar ook de "optie" dat er helemaal geen brandstof wordt gegeven als het gas wordt dichtgedraaid wordt uitgezet (daardoor krijg je een versterkt aan/uit effect). Die optie is er alleen om te zorgen dat ze aan de emmissieuitstoot voldoen, maar komt dus de gasrespons niet ten goede.
 
Hier nagenoeg hetzelfde als bij Mr.Martek,
Hij loopt echt soepeler en de injectiestop is er ook vanaf gehaald wat er voor zorgt dat ie niet zo inhoud bij gas los, en ook dat je van die leuke plofjes krijgt uit de uitlaat bij gas los 😇.
Mijn RS heeft een Akra spruitstuk en Arrow demper inc met K&N Filter, nu ca 125 pk op het achterwiel en loopt als een raket.😎🏍💨💨
 
Hier nagenoeg hetzelfde als bij Mr.Martek,
Hij loopt echt soepeler en de injectiestop is er ook vanaf gehaald wat er voor zorgt dat ie niet zo inhoud bij gas los, en ook dat je van die leuke plofjes krijgt uit de uitlaat bij gas los 😇.
Mijn RS heeft een Akra spruitstuk en Arrow demper inc met K&N Filter, nu ca 125 pk op het achterwiel en loopt als een raket.😎🏍💨💨
Bedankt voor deze info. Is je motor veel luider met het Akra spruitstuk? Enne... Is dat legaal :? Je bypasst hier toch je katalysator mee, dacht ik?

Waar ik soms last van heb is dat hij bij opschakelen van 4e naar 5e of terugschakelen van 5e naar 4e in een soort vals neutraal terecht komt. Gebeurt niet dikwijls, maar is zeer vervelend. Ik denk niet dat ECU flashen daar een antwoord op gaat geven?
 
- E-keur vervalt met het verwijderen van de katalysator. Plus je moet opletten dat nagenoeg al je demping weg is (demping van het laatste stukje doet nauwelijks iets). Bezoekje aan de Eifel is niet aan te raden ;-)
- Flashen gaat hiervoor niet helpen. Misschien de schakepook iets anders instellen.
 
Pfff kost wel wat
 
als ik dat zo eens bekijk op carmo dan is zo ecu heel goed voor het motorblok ik dacht altijd dat het extra belastend was,ik denk dat ik indien ik beslis om een 4x4 uitlaat te plaatsen ook een ecu ga laten doen (moet wel rekening houden met andere helft trouwboek nu al dik 40 jaar)
 
Hey DOZ, idd niet straatlegaal met de DB-Killer in de Arrow demper klinkt het geluid heerlijk en is hey niet asociaal hard en ook niet te opvallend voor de politie. Zonder DB-Killer heb ik gewoonweg een open race uitlaat, klinkt geweldig overigens, maar idd wel een tikkie aan de heftige kant voor op de openbare weg, doe ik alleen als ik ff de opstandige puber moet uithangen 😈.

Wat betreft de versnellingen kan ik niet echt over meepraten.


Bedankt voor deze info. Is je motor veel luider met het Akra spruitstuk? Enne... Is dat legaal :? Je bypasst hier toch je katalysator mee, dacht ik?

Waar ik soms last van heb is dat hij bij opschakelen van 4e naar 5e of terugschakelen van 5e naar 4e in een soort vals neutraal terecht komt. Gebeurt niet dikwijls, maar is zeer vervelend. Ik denk niet dat ECU flashen daar een antwoord op gaat geven?
 
Ze halen juist alle (onnatuurlijke) restricties weg en laten de motor ademen zoals het bedoeld is.

als ik dat zo eens bekijk op carmo dan is zo ecu heel goed voor het motorblok ik dacht altijd dat het extra belastend was,ik denk dat ik indien ik beslis om een 4x4 uitlaat te plaatsen ook een ecu ga laten doen (moet wel rekening houden met andere helft trouwboek nu al dik 40 jaar)
 
Terug
Bovenaan Onderaan