Gaat om een Kawasaki Zephyr 1100 uit 1992.
3 maanden geleden lopend weggezet maar moest even buiten slapen dus zal wel boos zijn op mij.
Alles doet het maar geen vonk.
Accu is goed, startmotor gaat goed rond, dodemansknop staat op run, jiffyschakelaar is gangbaar en koppelingsschakelaar is gangbaar.
Af en toe de laatste tijd even niet aan willen slaan maar na wat rommelen met de contactsleutel toch aanslaan.
Oke, makkie denk je dan, contactslot is slecht aan het worden, zeker na het buiten slapen.
Eerst maar ingespoten maar dat helpt niet.
Met starten en tegelijk een beetje rommelen aan de sleutel kreeg ik af en toe weer een vonk.
Dat is goed te controleren want het zijn 2 bougies per cilinder en ik had er 1 naast hangen met een oude bougie.
Ik zie onder in het contactslot een diode zitten.
De diode zit aan 1 kant op de basis gesoldeerd en aan de andere kant bij de witte draad maarrrr
los, en het lijkt er op dat hij niet gesoldeerd zat of de hele soldeerdruppel moet verdwenen zijn.
Weet iemand wat die diode moet doen?
Weet iemand wat de witte draad doet?
En, ik weet niet wat/of het er mee te maken heeft, wat doet de grijze draad?
(Die gaat naar of komt van de cdi)
Ik heb wel een schema maar ik kan het niet goed volgen.
Alvast bedankt
Vandaag de diode vast gesoldeerd na even voorzichtig geprobeerd te hebben of het effect had.
Dit was toch het probleem, de motor loopt weer.
3 maanden geleden lopend weggezet maar moest even buiten slapen dus zal wel boos zijn op mij.
Alles doet het maar geen vonk.
Accu is goed, startmotor gaat goed rond, dodemansknop staat op run, jiffyschakelaar is gangbaar en koppelingsschakelaar is gangbaar.
Af en toe de laatste tijd even niet aan willen slaan maar na wat rommelen met de contactsleutel toch aanslaan.
Oke, makkie denk je dan, contactslot is slecht aan het worden, zeker na het buiten slapen.
Eerst maar ingespoten maar dat helpt niet.
Met starten en tegelijk een beetje rommelen aan de sleutel kreeg ik af en toe weer een vonk.
Dat is goed te controleren want het zijn 2 bougies per cilinder en ik had er 1 naast hangen met een oude bougie.
Ik zie onder in het contactslot een diode zitten.
De diode zit aan 1 kant op de basis gesoldeerd en aan de andere kant bij de witte draad maarrrr
los, en het lijkt er op dat hij niet gesoldeerd zat of de hele soldeerdruppel moet verdwenen zijn.
Weet iemand wat die diode moet doen?
Weet iemand wat de witte draad doet?
En, ik weet niet wat/of het er mee te maken heeft, wat doet de grijze draad?
(Die gaat naar of komt van de cdi)
Ik heb wel een schema maar ik kan het niet goed volgen.
Alvast bedankt
Vandaag de diode vast gesoldeerd na even voorzichtig geprobeerd te hebben of het effect had.
Dit was toch het probleem, de motor loopt weer.
Laatst bewerkt: