Kawasaki zx9r 1995 help

Chrisjw

Rookie
10 jun 2022
19
1
Ik heb een kawasaki zx9r 1995 gekocht maar nu hoor ik raar geluid net of die geen olie heb als ik gas geef hoor je het niet en als ik hem uit zet ratelend geluid en olie bij de cool resevoir wat moet nu doen ben ten einderaad
 

Bijlagen

  • 20220611_210149.mp4
    49,8 MB
  • 20220611_205820.mp4
    79,5 MB
  • 20220611_205559.mp4
    46,2 MB
  • 20220611_205508.mp4
    42 MB
  • 20220611_205329.mp4
    68,6 MB
  • 20220611_204539.mp4
    26,6 MB
Vroegah kocht je een Kawa omdat die zo lekker rauw geluid maakte. Motor, aanzuig geluid, uitlaat en totaal geen filterende troep rond de kuip.

Ik kreeg net te horen dat die ook rood kon zijn en om eerlijkte zij heb er geen verstand van

Prima hoor, maar doe dan verder ook geen aannames , misschien zie je beren op de weg of had iemand er nog minder verstand van en heeft olie in het koelvloeistof reservoir gemikt.
Als je er al 2 weken op rijd zou ik gewoon lekker doorijden met misschien wat meer/vaker oog op olie pyl/pijl/peil en de koelvloeistof.

Ik zou ook niet zo een vloeistof verwachten wat je met dat papier uit het reservoir trekt, meer troep als het een mengsel van water en olie zou zijn.
 
Van video moeilijk te bepalen. Vierde filmpje lijkt een soort knisperend geluid op te zitten?
Ik ben geen monteur, maar als er echt mechanisch iets mis is in het blok denk ik dat je net zo goed kan doorrijden tot hij echt stuk gaat, want dan ben je waarschijnlijk toch aan een ander blok toe. Ik kan niet zoveel bedenken qua mechaniek dat eenvoudig is te verhelpen en minder kost dan een ander blok. ( Of een complete Kawa zx9)
Then again, er zijn hier mensen die veel meer van motoren weten dan ik.

PS: Ik hoop wel dat je je sollicitatie brieven met iets meer aandacht voor leesbaarheid schrijft.
 
Vanaf 27 april 2022 is de wettelijke garantie bij bovag aangesloten motorzaken verhoogt van 6 naar 12 maanden .
En ik lees ook op internet bij niet bovag aangesloten verhoogt van 6 naar 12 maanden.
Komt er op neer je hebt wettelijk geregeld nu dus 12 maanden garantie.
Jij gaat er van uit wat je koopt goed is.
Wat die motor zaak nu probeert jouw aan te praten klopt niet.
Jij hebt gewoon garantie.
Zie schermafbeeldingen.



Screenshot_20220611-235109.png
Screenshot_20220611-235117.png
Screenshot_20220611-235132.png
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220611-235059.png
    Screenshot_20220611-235059.png
    49,9 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Dit ook nog :


Hier staat duidelijk waar jij als consument recht op hebt.
 
Je zou dan natuurlijk ook gewoon niet kunnen reageren.
Dat zou ik inderdaad kunnen doen. Maar één ieder die hier wat plaatst zou ook de moeite kunnen nemen om even terug te lezen wat ze getypt hebben alvorens op "Plaats reactie" te klikken. Maar dat schijnt bij velen tegenwoordig te veel moeite te zijn.
Doe jij geen moeite?......dan doe ik het al helemaal niet.
 
Laatst bewerkt:
Op de filmpjes klinkt ie flink anders dan sl mijn ZX9R blokken die ik heb gehoord, maar dat kan ook aan de camera vs mijn oren liggen. Voor de kvs zou ik zeggen, makkelijke diagnostiek: stap
1: tijdens t lopen naar t reservoir kijken, bubbels is huilen.
Stap 2: kvs vervangen en spoelen met demi water, daarna groene kvs er in. Dan rijden, en in de gaten houden
 
Als je er weinig kijk op hebt zou ik zeker er door iemand naar laten kijken. Betreft een oudje waar wellicht dringende dingen aan moet gebeuren. Ook op het gebied van veiligheid voor je zelf is dat niet verkeerd.
 
Op de filmpjes klinkt ie flink anders dan sl mijn ZX9R blokken die ik heb gehoord, maar dat kan ook aan de camera vs mijn oren liggen. Voor de kvs zou ik zeggen, makkelijke diagnostiek: stap
1: tijdens t lopen naar t reservoir kijken, bubbels is huilen.
Stap 2: kvs vervangen en spoelen met demi water, daarna groene kvs er in. Dan rijden, en in de gaten houden
Dankje ik zal deze stappen door lopen
 
Dat zou ik inderdaad kunnen doen. Maar één ieder die hier wat plaatst zou ook de moeite kunnen nemen om even terug te lezen wat ze getypt hebben alvorens op "Plaats rectie" te klikken. Maar dat schijnt bij velen tegenwoordig te veel moeite te zijn.
Doe jij geen moeite?......dan doe ik het al helemaal niet.

Eigenlijk wilde ik niet reageren omdat dat voor dit topic van geen waarde is, maar doe het toch even.
Ik ben het wel met je eens dat iemand waarschijnlijk best een beter leesbaar stukje kan schrijven. Dat gaat wel helpen met het krijgen van reacties.
Maar jij neemt dus wel de moeite te reageren, maar niet inhoudelijk, of zelfs vrij bot eigenlijk. Wat heb jij daar aan en wat heeft OP er aan? Iemand komt nieuw op dit forum, ik vind het altijd jammer als iemand door reacties van anderen gaan afhaken.
 
Misschien kan je er iemand naar laten luisteren die er meer verstand van heeft. Nou zijn die modellen best rauw en luidruchtig. De nokkenasketting kan behoorlijk ratelen als hij versleten is (kan ook komen door kettingspanner). Als de kleppen gesteld moeten worden en er zit achter de koppeling ook een ketting die gesteld kan worden, die kan ook behoorlijk ratelen.
Succes
 
Misschien kan je er iemand naar laten luisteren die er meer verstand van heeft. Nou zijn die modellen best rauw en luidruchtig. De nokkenasketting kan behoorlijk ratelen als hij versleten is (kan ook komen door kettingspanner). Als de kleppen gesteld moeten worden en er zit achter de koppeling ook een ketting die gesteld kan worden, die kan ook behoorlijk ratelen.
Succes
Super bedankt.
 
Super bedankt.
Weet je zeker dat het geluid er niet was toen je hen kocht? Dingen als een distributie ketting verslijten niet in een keer, dus dat zou met de tijd erger worden.
Als je de bougies er uit draait en ( als je een manier hebt om het achterwiel van de grond te krijgen) aan het wiel draait; voelt dat dat soepel? Ook zonder compressie heb je nog de klepveren die het ene moment meer weerstand geven dan het volgende, maar je zou op die manier wel kunnen voelen of het regelmatig gaat. Misschien kan je zelfs het geluid reproduceren.
( Ik heb geen idee van je technische kennis, maar draai de bougies niet te vast als je ze terug zet, je bent niet de eerste die een schroefdraad in een aluminium kop stuk draait)
 
Als je de bougies er uit draait en ( als je een manier hebt om het achterwiel van de grond te krijgen) aan het wiel draait; voelt dat dat soepel? Ook zonder compressie heb je nog de klepveren die het ene moment meer weerstand geven dan het volgende, maar je zou op die manier wel kunnen voelen of het regelmatig gaat. Misschien kan je zelfs het geluid reproduceren.
:')
 
Ik heb een kawasaki zx9r 1995 gekocht maar nu hoor ik raar geluid net of die geen olie heb als ik gas geef hoor je het niet en als ik hem uit zet ratelend geluid en olie bij de cool resevoir wat moet nu doen ben ten einderaad
Koelsysteem flushen, geluid geen zorgen, deze motoren rammelen behoorlijk vanuit de koppeling en cilinderkop.
Als het koelsysteem geflushed is en voorzien van nieuwe koelvloeistof dan verder kijken.
Je kan ook het koelsysteem afpersen en kijken op lekkages.
Ik denk eerder dat jij of de vorige eigenaar olie heeft bijgevuld in het expansie vaatje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan