Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.
Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
Goedendag,
Van de Winter is mijn motor uit elkaar gegaan om de kappen en velgen te laten spuiten. Ook is gelijk het frame gespoten en de kettingset vervangen.
Zelf klus is veel aan mijn zxr die tot naked is gemaakt een paar jaar geleden.
Afgelopen Winter ook de elektronica aangepast. hier bij heb ik ook een ander contactslot geplaatst in mijn frame. het originele contactslot is daarbij komen te vervallen en heb met relais gewerkt. ik heb gelezen dat er in het originele contactslot een 100 ohm weerstand zit die verbonden zit voor de grijze draad die naar je pickup coil gaat. deze heb ik er ook tussen gezet.
nog steeds heb ik geen vonk.
in mijn wph heb ik het stroomkringschema erbij gepakt en alle draden doorgemeten die voor de ontsteking nodig zijn. deze zijn allemaal goed.
Dingen die ik heb door geconstateerd:
Pick up coil is 425 ohm volgens wph moet hij tussen de 375 en 565 ohm zijn
Bobine cil. 1/4 Prim. spoel 2.9 ohm Secondaire spoel 24,6K ohm
Bobine cil. 2/3 Prim. spel 2.8 ohm Secondaire spoel 23.9K ohm
Volgens Wph prim spoel tussen de 1.8 en 2.8ohm Secondaire spoel tussen de 10 en 16K ohm zijn
als is de draden van de bobines los haal:
Meet ik op bobine cil 1/4 tussen rood en Zwart 8.9V, Rood en - ( accu) 12.42V, Zwart en +(accu) 8.9V
bobine cil 2/3 tussen rood en Groen 0V , Rood en - ( accu) 12.42V, Groen en +(accu) 0.5V, groene draad gemeten tot cdi. draad is goed
als ik de draden aansluit op de bobines. meet ik bij bobine 1/4 op zowel de rode als de op zwarte 12.42V als ik met de multimeter de rode op de draden zet en de zwarte op de - van de accu. Bij bobine 2/3 meet ik op beide draden ook 12.42V
Het lijkt mij dat beide bobines niet goed zijn omdat de waardes van de secondaire spoel hoog zijn en in denk dat de cdi ook niet goed functioneerd.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. : )
Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
- Merk: Kawasaki
- Type: Zxr 750
- Bouwjaar: 1993
- Kmstand: 43000
- Probleem: Geen Vonk
Goedendag,
Van de Winter is mijn motor uit elkaar gegaan om de kappen en velgen te laten spuiten. Ook is gelijk het frame gespoten en de kettingset vervangen.
Zelf klus is veel aan mijn zxr die tot naked is gemaakt een paar jaar geleden.
Afgelopen Winter ook de elektronica aangepast. hier bij heb ik ook een ander contactslot geplaatst in mijn frame. het originele contactslot is daarbij komen te vervallen en heb met relais gewerkt. ik heb gelezen dat er in het originele contactslot een 100 ohm weerstand zit die verbonden zit voor de grijze draad die naar je pickup coil gaat. deze heb ik er ook tussen gezet.
nog steeds heb ik geen vonk.
in mijn wph heb ik het stroomkringschema erbij gepakt en alle draden doorgemeten die voor de ontsteking nodig zijn. deze zijn allemaal goed.
Dingen die ik heb door geconstateerd:
Pick up coil is 425 ohm volgens wph moet hij tussen de 375 en 565 ohm zijn
Bobine cil. 1/4 Prim. spoel 2.9 ohm Secondaire spoel 24,6K ohm
Bobine cil. 2/3 Prim. spel 2.8 ohm Secondaire spoel 23.9K ohm
Volgens Wph prim spoel tussen de 1.8 en 2.8ohm Secondaire spoel tussen de 10 en 16K ohm zijn
als is de draden van de bobines los haal:
Meet ik op bobine cil 1/4 tussen rood en Zwart 8.9V, Rood en - ( accu) 12.42V, Zwart en +(accu) 8.9V
bobine cil 2/3 tussen rood en Groen 0V , Rood en - ( accu) 12.42V, Groen en +(accu) 0.5V, groene draad gemeten tot cdi. draad is goed
als ik de draden aansluit op de bobines. meet ik bij bobine 1/4 op zowel de rode als de op zwarte 12.42V als ik met de multimeter de rode op de draden zet en de zwarte op de - van de accu. Bij bobine 2/3 meet ik op beide draden ook 12.42V
Het lijkt mij dat beide bobines niet goed zijn omdat de waardes van de secondaire spoel hoog zijn en in denk dat de cdi ook niet goed functioneerd.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. : )